نسخه چاپی

وزیردولت‌هاشمی:هدفمندی‌یارانه‌ها، روستائیان را مفت‌خور كرده است

وزیر كشاورزی دولت‌های كارگزاران و اصلاحات كه سابقه 12 سال وزارت را یدك می‌كشد مجدداً مواضع تند و توهین آمیز خود را تكرار كرد.


به گزارش نما، عيسي كلانتري در گفتگوي اخير خود با روزنامه اعتماد ضمن آن كه ادعاي چند ساله‌اش درباره مرگ كشاورزي را تكرار كرده، درباره هدفمندي يارانه‌ها هم گفته است كه ‌اين طرح موجب گسترش مفت‌خوري شده است.

او مدعي شده كه «با توجه به شاخص‌هاي كلان اقتصادي فقط تعداد مفت خوران زياد شد. خيلي از كساني كه در روستاها هستند و هر خانوار 200 هزار تومان مي‌گيرند، كار خود را كنار گذاشتند و با يارانه‌هاي نقدي زندگي مي‌كنند.»

هرچند روند فعلي اجراي هدفمندي يارانه‌ها داراي ايرادات جدي است، اما لحن كلانتري را مي‌توان ناشي از همان رويكرد دولت‌هاي سازندگي و اصلاحات به مردم خصوصاً اقشار كم‌درآمد و ضعيف دانست كه اين بخش از جامعه را شايسته له شدن زير چرخ‌هاي الگوهاي توسعه غربي مي‌دانستند.

دبيركل فعلي خانه كشاورز در حالي اين انتقادات را مطرح مي‌كند كه در زمان وزارتش ايران را به افتخار بزرگترين واردكننده گندم جهان نايل كرده بود و اوضاع كشاورزي در آن زمان نيز آش دهان‌سوزي نبود.

البته نمي‌توان گفت توليدكنندگان بخش كشاورزي با مشكلي مواجه نيستند اما اين مشكلات صرفا‌ً ناشي از سياست‌هاي غلط دولت فعلي نيست و بخشي از آن مربوط به سال‌هاي وزارت كلانتري است. زيرساخت‌هاي اصلي كشاورزي آب، خاك و مكانيزاسيون است كه در طول برنامه‌هاي اول، دوم و سوم هيچ كدام از اهداف اين زيربخش‌ها محقق نشده است.

گفتني است كلانتري در گذشته هم از اين دست اظهارات مطرح كرده بود. مثلا در زمان انتخابات رياست جمهوري سال 88 كه او از حاميان پر و پا قرص موسوي بود، گفته بود كه: «اگر 13 ميليون آذري رأي دهند، موسوي رئيس جمهور است و در غير اين صورت بايد چادر به سر كرده و از ايران فرار كنيم.»

۱۳۹۱/۳/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...