نسخه چاپی

70 درصد جامعه به ارتودنسی نیاز دارند

فاضل گفت: ۷۰ درصد جامعه به درمان ارتودنسی نیاز پیدا می‌كنند، در این میان برخی افراد نیاز بیشتری به انجام آن دارند.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران، زمانیکه قوس دندان نسبت به عرض آن کمتر باشد و فضای کمتری در قوس دندان دیده شود، دندان فرد نیاز به ارتودنسی پیدا می‌کند.



وی افزود: در زمان نیاز فرد به ارتودنسی دندان وی جای کافی برای رشد نخواهد داشت و دندان به طرف زبان رویش می‌کند در نتیجه این حالت در هم و برهمی برای دندان‌ها ایجاد می‌گردد.



این دندانپزشک با اشاره به شیوه انجام ارتودنسی اظهار داشت: برای انجام ارتودنسی قوس دندان فرد بازد شده و یک دندان در هر نیم فک کشیده می‌شود در اثر این عمل فضای ایجاد شده میان سایر دندان‌ها تقسیم می‌گردد.



فاضل ادامه داد: به طور معمول ۷۰ درصد جامعه به ارتودنسی نیاز پیدا می‌کنند، در این میان برخی افراد نیاز بیشتری در انجام آن دارند و در برخی افراد چندان شدید نیست. ارتودنسی بیشتر پس از رویش دندانهای دائمی در فک انجام می‌شود.



وی با اشاره به سن انجام ارتودنسی تصریح کرد: به طور معمول فرد از سنین ۱۳، ۱۴ سالگی می‌تواند عمل ارتودنسی را انجام دهد در این زمان، دندانهای دائمی فرد روییده است به طور معمول ارتودنسی فیکس و ثابت به کار می‌رود.



این دندانپزشک با اشاره به انجام ارتودنسی متحرک اظهار داشت: ارتودنسی متحرک نیز از سنین ۱۳، ۱۴ سالگی برای فرد انجام می‌شود اما به دلیل تحت کنترل بودن ارتودنسی ثابت توسط پزشک بیشتر این شیوه توسط دندانپزشک به کار می‌رود.

۱۳۹۳/۱۰/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...