نسخه چاپی

كاهش 13 درصدی ازدواج در صومعه‌سرا

رئیس ثبت احوال صومعه‌سرا از كاهش 13 درصدی ازدواج در این شهرستان خبر داد و گفت: در 9 ماه گذشته یك‌هزار و 175 مورد واقعه ازدواج در صومعه‌سرا به وقوع پیوست.

به گزارش نما، سیدحسن نورانی امروز در گفت‌وگو با فارس با گرامیداشت هفته ثبت احوال اظهار کرد: سازمان ثبت احوال یکی از ارکان مهم حاکمیت و پاسدار حریم مرزهای تابعیت و هویت ملت ایران است.

وی با اشاره به استفاده از تکنولوژی‌های روز و مدرن در ثبت احوال کشور، استان و شهرستان، تصریح کرد: این نهاد متولی رسالت‌های مهمی نظیر صدور اسناد هویتی، مدیریت هویت در فضای مجازی، حفظ هویت فرهنگی، ثبت مهاجرت و رصد تحولات و آمارهای جمعیتی است.

رئیس ثبت احوال صومعه‌سرا هدف این سازمان را استقرار نظام جامع شناسایی ایرانیان و تسهیل در ارائه خدمات و صدور کارت هوشمند ملی به عنوان کلید ورود به دولت الکترونیک که از زیرساخت‌های راهبرد دولت الکترونیک است، بیان کرد.

وی با بیان اینکه وظیفه ذاتی ثبت احوال ثبت وقایع چهارگانه تولد، وفات، ازدواج و طلاق است، خاطرنشان کرد: دو پروژه مهم ثبت احوال شامل صدور کارت ملی هوشمند ایرانیان و چاپ مکانیزه شناسنامه در حال اجراست.

نورانی به موضوع آرشیو الکترونیکی اسناد نیز اشاره کرد و گفت: بحث آرشیو الکترونیکی اسناد در شهرستان به پایان رسیده و یکی از مزایای این آرشیو ارائه خدمات آسان و سریع در محل سکونت افراد است.

وی در ادامه به ارائه آمار در زمینه وقایع چهارگانه شهرستان اشاره کرد و گفت: طی 9 ماه گذشته در صومعه‌سرا یک‌هزار و 238 تولد و 803 وفات به وقوع پیوست.

رئیس ثبت احوال صومعه‌سرا میزان ازدواج در این شهرستان را یک‌هزار و 175 مورد بیان کرد و یادآور شد: در این مدت شاهد کاهش 13 درصدی ازدواج در صومعه‌سرا بودیم.

وی به کاهش یک درصدی طلاق در 9 ماه امسال در صومعه‌سرا اشاره کرد و گفت: در این بازه زمانی 146 مورد طلاق رخ داده است.

نورانی با اشاره به کاهش 2 درصدی تولد در صومعه‌سرا به اسامی نوزادان متولد شده، افزود: در بین اسامی ذکور بیشترین آمار مربوط به نام‌های امیرعلی، ابوالفضل، محمد طاها، امیرحسین و علی‌اصغر در رتبه‌های نخست تا پنجم هستند.

به گفته وی در بین اسامی نوزادان دختر نیز اسامی فاطمه، یسنا، نازنین زهرا، زهرا و معصومه در رتبه‌های نخست تا پنجم قرار دارند.

رئیس ثبت احوال صومعه‌سرا از صدور و واگذاری بیش از یک‌هزار و 400 کارت شناسایی هوشمند در این شهرستان خبر داد.

۱۳۹۳/۱۰/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...