نسخه چاپی

سونامی تغییرات در فدراسیون فوتبال

زمزمه تغییرات در فدراسیون فوتبال از چندی پیش به گوش می‌رسید، اما شاید كمتر كسی فكر می‌كرد رییس خنده روی فدراسیون فوتبال ایران به این سرعت دست به جابجایی در فدراسیون تحت امرش بزند.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، علی کفاشیان که همیشه زیر تیغ تیز منتقدان قرار داشته، این بار با خنده پاسخ این انتقاد‌ها را نداد و دست به تغییراتی در فدراسیون فوتبال زد تا نشان دهد، سونامی تغییرات در این فدراسیون آغاز شده است.

اینکه کفاشیان به اجبار یا به اختیار تغییرات در بزرگ‌ترین و مهم‌ترین فدراسیون ورزشی ایران را آغاز کرده، این روز‌ها به اصلی‌ترین اخبار رسانه‌های ورزشی ایران تبدیل شده است و گمانه زنی‌های زیادی در این زمینه وجود دارد.

شاید برخی پیش از برکناری نایب رییس فدراسیون فوتبال در حوزه بانوان فکر نمی‌کردند به این زودی خبری از تغییرات در فدراسیون فوتبال بشنوند، اما کفاشیان با یک غافلگیری در مجمع فدراسیون فوتبال که روز شنبه ششم دی ماه برگزار شد، ‌ناگهان فریده شجاعی را برکنار کرد و مهین فرهادی‌زاد را به عنوان جانشین وی معرفی کرد.

البته این اقدام کفاشیان درست در لحظات پایانی مجمع فدراسیون فوتبال صورت گرفت و با اعتراض برخی از اعضای مجمع همراه شد و کفاشیان در ‌نهایت مجبور شد تا فرهادی‌زاد به عنوان سرپرست برای مدت زمان سه ماه انتخاب کند.

درست یک روز بعد رییس فدراسیون فوتبال، دکتر احمد هاشمیان رییس کمیته پزشکی فدراسیون را نیز برکنار کرد تا پالس‌هایی جدید از تغییرات گسترده‌تر دهد. کفاشیان عصر یکشنبه هاشمیان را برکنار و پرهان خانلری را جانشین او کرد. جالب آن که سایت رسمی فدراسیون فوتبال پیش از این از برگزاری نشست خبری هاشمیان در روز دوشنبه (هشتم دی) خبر داده بود!

اما برکناری نایب رییس فدراسیون فوتبال در حوزه بانوان و رییس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال تنها تغییرات در این فدراسیون نیست و قربانیان بیشتری برای این سونامی در راهند.

مهدی محمد نبی

دبیرکل فدراسیون فوتبال که به عقیده برخی مهم‌ترین شخص تاثیرگذار در این فدراسیون به شمار می‌رود و این روز‌ها سمت سرپرستی تیم ملی فوتبال ایران را نیز بر عهده دارد، یکی از تغییرات احتمالی جدیدی است که کفاشیان وعده آن را داده است.

علیرضا اسدی که هم اکنون سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی است،‌ گزینه نخست جانشینی نبی است. کفاشیان برای انتخاب دبیرکل باید گزینه مورد نظر را برای تایید به هیات رییسه معرفی کند.

حسین عسگری

یک دیگر از افرادی که احتمال برکناری‌اش وجود دارد، ریاست دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال ایران است. عسگری تقریبا همواره مورد انتقاداتی در مورد انتخاب داوران و البته نحوه قضاوت‌های دیدارهای مختلف بوده و شاید همین هم بهانه‌ای مناسب برای برکناری او از این پست باشد.

محمد احسانی

عضو کمیته فنی و رئیس کمیته آموزش فدراسیون فوتبال یکی دیگر از تغییرات احتمالی به شمار می‌رود. احسانی که در انتخاب سرمربیان تیم‌های ملی به عنوان عضو کمیته فنی نقش داشته، حالا این بار زیر سایه کنار رفتن از این پست قرار گرفته است.

محمدرضا ملامحمد

ریاست کمیته فرهنگی فدراسیون فوتبال که کمتر نامی از او و فعالیت‌هایش شنیده می‌شود، گزینه دیگری برای تغییر است. البته شاید برکناری ملامحمد برای کفاشیان راحت‌تر از سایرین باشد و تغییر او را زود‌تر از دیگر اعضای فدراسیون شاهد باشیم.

با وجود اینکه فعالیت‌های این کمیته در تورنمنتهایی چون جام جهانی و جام ملت‌های به چشم می‌آید، اما چندان اقدامی خاص از سوی این کمیته دیده نشده و همین هم سبب انتقادهایی به کفاشیان شده است.

یکی دیگر از گزینه‌های جدی تغییر، سید هادی آیت اللهی،‌ نایب رییس اول فدراسیون فوتبال است. نام آیت‌اللهی به عنوان یکی از گزینه های تغییرات مدتی است که کنار نام نبی مطرح می‌شود اما همانطور که کفاشیان هم گفته،‌ برخلاف نبی، برکناری آیت اللهی منوط به رای مجمع است.

باید منتظر ماند و دید در روزهای آتی چه چیزی در انتظار فدراسیون فوتبال در آستانه جام ملت‌های آسیا است.

۱۳۹۳/۱۰/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...