نسخه چاپی

روح الله اميني:

پسرم خاتمی را قبول نداشت، به موسوی هم رأی نداد

عکس خبري -پسرم خاتمي را قبول نداشت، به موسوي هم رأي نداد

سایت تابناک: عبدالحسين روح‌الاميني در نشست دانشكده پرستاري دانشگاه تهران گفت:

*در طول سال‌هاي دوره سازندگي تاكنون، تمام كساني كه دست‌اندركار بوده‌اند بايد پاسخگو باشند و كارنامه خود را ارائه دهند. همچنين كساني كه مي‌خواهند در معرض مسئوليت‌ها قرار بگيرند نيز بايد كارنامه ارائه دهند و كارنامه آنها نيز بايد بررسي شود.

* در حال حاضر عرصه سياست در ايران يك اتاق شيشه‌اي كدر است و هركس يك لايه روي اين اتاق كشيده است، چراكه گروه، رفيق و قبيله خودش را مدنظر داشته است. عارضه سياسي ما، حاكم بودن مدارهاي قبيلگي است.

* به نظر من پيكره كلي اصولگرايان و تفكر اصولگرايي و نه قبيله اصولگرايي همچنان ادامه پيدا مي‌كند و مشاركت مردم در سراسر كشور ميزان بالايي خواهد داشت. عده‌اي پشت نقاب ارزش‌ها و كلمات مقدس با پسوند ايران اسلامي و انقلاب اسلامي، ارزش‌ها را به سخره مي‌گيرند. اين نپختگي در عرصه سياسي ما بايد ريشه‌يابي شود، نظام سياسي، حزبي و انتخاباتي ما خام است و متناسب پيشرفت‌ها در عرصه سازندگي، سياسي و اجتماعي رشد كافي نكرده است.

* اصولگرايان در حال پوست‌اندازي هستند و ممكن است در اردوگاه موسوم به اصولگرايي فضاي ديگري متفاوت از گذشته رقم بخورد يا اينكه يك فضاي تركيبي شكل بگيرد .

* من به عنوان يكي از آسيب‌ديدگان جنايت كهريزك، ‌اين جنايت را رها نكردم و رها هم نمي‌كنم و وظيفه‌ام را انجام خواهم داد اما بايد دانست ضربه‌اي كه به نظام در آن زمان خورد بيشتر از اين حرفهاست. برخي افراد مسائل را اصلي و فرعي نكردند و حب و بغض‌هايشان را ملاك قرار دادند اما ما به بركت عاشورا و راهنمايي‌هاي مقام معظم رهبري و عنايات مردم، از اين مسائل عبور كرديم.

*نمي‌شود به خاطر ناملايمات يا جناياتي كه در كهريزك اتفاق افتاد، عرصه را رها كنيم.

* من و پسر م در انتخابات88به آقاي رضايي راي داديم. پسر من اصلا آقاي خاتمي را قبول نداشت. در مورد آقاي ميرحسين هم از لج بعضي‌ها، بحث‌هايي داشت ولي به ميرحسين هم راي نداد.

* يك نفر در جايي به من گفت كه چرا شما از موضوع کهریزک گذشتيد؟ به او گفتم من به طور جدي در حال پيگيري از قوه قضاييه هستم و در اين رابطه، من و خانواده‌ام با مقام معظم رهبري ديدار خصوصي داشتيم و ايشان نسبت به ما ابراز لطف داشتند. حالا مگر من بايد در خيابان فرياد بزنم؟ من در حال پيگيري هستم و اين موضوع در چند شعبه در حال پيگيري است. ضمن اينكه من تنها نيستم و خانواده‌هاي ديگري هم در اين قضيه بوده‌اند. خداوند به ما لطف كرد و تاكنون سرافراز بوده‌ايم و ان‌شاءالله عاقبت‌به‌خير شويم و كنترل و تعادل خود را از دست ندهيم.

* جمع كارنامه آقاي احمدي‌نژاد مثبت است اما نمره‌اش بالا نيست. من نمره رفوزگي هم به او نمي‌دهم، چراكه بي‌انصافي است و بي‌انصافي در قضاوت، بد است. انصاف سياسي مي‌گويد در بحث كارنامه احمدي‌نژاد، بايد كارنامه دولت نهم و دهم را هم ديد. به هر ترتيب احمدي‌نژاد جرات كرد كادر بسته مديريتي كشور را تكان دهد اما برخي جابجايي‌ها حركات خوبي نبود و ياس جوانان يكي از پيامدهاي منفي اين حركات است.

*(بااشاره به شروط سيدمحمد خاتمي براي انتخابات) كجاي دنيا شرط‌گذاري مي‌كنند و مي‌گويند ما براي خود تصميم مي‌گيريم؟ آنها ولو اينكه مي‌گفتند ردصلاحيت مي‌شويم، بايد كانديدا مي‌شدند و مي‌آمدند ولي اشتباه بزرگ تاريخي كردند و اين اشتباه به دنبال اشتباهات بزرگ آنها در طول فتنه 88 بود كه طي آن صف‌شان را از دشمن و ضدانقلاب جدا نكردند.

* طرفداران كثير اصلاحات در انتخابات شركت مي‌كنند و در بسياري از شهرستان‌ها افراد شاخص آنها حضور دارند. اگر طي روزهاي آتي ليدرها و سردمداران اين جناح به ميدان نيامدند و ليست ندادند، شما اسم من را عوض كنيد.

*بحث‌هاي مربوط به انتخابات 88 بايد بدون حب و بغض بررسي شود و اينطور نباشد كه عده‌اي در اين راستا كاسبي كنند. در اين مسير نبايد از رهبري جلو افتاد و يا اينكه از ايشان عقب ماند و نبايد دچار افراط و تفريط شد، چون كساني كه ملازم هستند نه جلو مي‌زنند و نه عقب مي‌مانند.

۱۳۹۰/۱۲/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...