نسخه چاپی

محله‌ رییس جمهور دیگر ارزان نیست

در نارمك ران مرغ درشت كیلویی چهار هزار و 350 تومان است و مرغ تازه نیز با قیمت هر كیلو چهار هزار و 800 تومان به‌فروش می‌رسد. البته سردست آبگوشتی هر كیلو شانزده هزار و 500 تومان، ران و گردن گوسفندی 22 هزار تومان، گوشت تازه گوسفند پاك‌نكرده 19 هزار و 500 تومان، قلوه‌گاه گوسفندی 12 هزار و 800 تومان، سردست گوساله 13 هزار تومان و ماهیچه گوساله 13 هزار و 200 تومان است.


نارمک تا پنج سال پیش تنها این پایتخت‌نشینان بودند که نام این محله را شنیده بودند و حتی برخی از آنها نمی‌دانستند که محله رئیس‌جمهور در کدام منطقه کلانشهر تهران واقع شده است.

سایت فردا نوشت: اما از زمان تقدیم لایحه بودجه کشور به مجلس در سال 86 این محله به واسطه یک نطق به شهرتی جهانی دست یافت؛ ماجرا از آنجا آغاز شد که نمایندگان مجلس هفتم با انتقاد از گرانی‌ها؛ به قیمت 3 هزار تومانی گوجه فرنگی برای اثبات ادعای خود اشاره کردند و احمدی‌نژاد نیز در پاسخ به این انتقاد توصیه کرد نمایندگان مجلس گوجه فرنگی را نه با قیمت 3هزار تومان، بلکه با قیمت 1200 تومان برای هر کیلو از محله نارمک تهیه کنند.

این گونه شد که امروز دور افتاده‌ترین ساکنان روستاهای چهار گوشه ایران نیز می‌دانند که محله نارمک در چه عرض و طول جغرافیایی قرار گرفته است. در ماه‌های اخیر که قیمت کالاهای اساسی و البته غیراساسی گران شده یکبار دیگر نام این محله بر سر زبان‌ها افتاده است. اما آیا قیمت‌های کنونی در محله رئیس‌جمهور مانند پنج سال پیش کمتر از سایر مناطق تهران و ایران است.

در نارمک ران مرغ درشت کیلویی چهار هزار و 350 تومان است و مرغ تازه نیز با قیمت هر کیلو چهار هزار و 800 تومان به‌فروش می‌رسد. البته سردست آبگوشتی هر کیلو شانزده هزار و 500 تومان، ران و گردن گوسفندی 22 هزار تومان، گوشت تازه گوسفند پاک‌نکرده 19 هزار و 500 تومان، قلوه‌گاه گوسفندی 12 هزار و 800 تومان، سردست گوساله 13 هزار تومان و ماهیچه گوساله 13 هزار و 200 تومان است.

در اینجا یک سطل ماست یک کیلویی سه هزارو 600تومان، هر شانه تخم‌مرغ چهار هزار و 800 تومان، شیر یک لیتری با ماندگاری شش ماهه هزار و 600 تومان و نوشابه یک لیتری نیز هزار و 200 تومان است. روغن پنج‌کیلویی 14 هزار و 600 تومان، روغن چهار کیلویی 12هزار و 500 تومان، بطری سه لیتری روغن مایع 7 هزارو 500 تومان و روغن مایع یک لیتری مخصوص سرخ‌کردنی 2 هزار و 700 تومان است. حالا نوبت به یک قلم کالای اساسی می‌رسد که نقش زیادی در سبد مصرفی خانوار دارد.

صحبت از برنج است؛ در این محله برنج طارم استخوانی 2هزار و 800 تومان، برنج طارم‌هاشمی 3 هزار و 700 تومان، برنج نیم‌دانه عطری 2 هزار تومان، برنج خاطره 2هزار و 700 تومان، برنج هندی مژده 2هزار و 600 تومان و برنج تایلندی هر کیلو 1000 تومان است. حالا دیگر نوبت به باعث و بانی معروف شدن محله نارمک می‌رسد. گوجه فرنگی کیلویی هزار و 200 تومان است و برای 200 تا 250 گرم گوجه فرنگی ریز یا همان گیلاسی نیز باید 3 هزار و 200 تومان هزینه کرد.

با توجه به قیمت‌هایی که در سطور بالا به آنها اشاره شد و مقایسه با قیمت سایر نقاط تهران به این نتیجه ملموس می‌رسیم که «محله رئیس‌جمهور» دیگر ارزان نیست. از عمر دولت دهم کمتراز یک سال دیگر باقی مانده است و حداقل تا خرداد سال آینده نمایندگان مجلس نمی‌توانند به نشانه اعتراض به گرانی‌ها به قیمت گوجه فرنگی نارمک و میدان‌های پر‌شمار آن متوسل شوند.

باید به انتظار نشست و دید که دولت آینده در مواجه با اعتراض منتخبین مردم در مجلس به گرانی‌ها به قیمت کدام یک از کالاهای اساسی و غیراساسی استناد خواهد کرد؛ البته این احتمال نیز وجود دارد که دولت یازدهم سرو سامانی به اقتصاد کشور بدهد و از گزند طعنه‌های این‌چنینی در امان باشد.

۱۳۹۱/۳/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...