نسخه چاپی

هشدار پلیس‌فتا به مشتریان بانكداری الكترونیك

پلیس فتا به منظور پیشگیری از وقوع جرایم اینترنتی و نیز افزایش امنیت بانكداری الكترونیكی به شهروندان هشدار داد.


به گزارش نما به نقل از ايسنا، سرهنگ سیدمحسن عرفانی، ريیس پلیس فتاي خراسان‌رضوی، در رابطه با پیشگیری از وقوع جرایم اینترنتی و با هدف افزایش و حفظ امنیت بانکداری الکترونیکی و اینترنتی به شهروندان توصیه كرد از قرار دادن مشخصات کارت از جمله شماره کارت، رمز دوم و کد امنیتی cvv2 در اختیار سایر افراد خودداری كنند و هنگام مراجعه به دستگاه خودپرداز در صورت روربرو شدن با تقاضای افراد ناشناس مبنی بر انجام انتقال وجه با شگردهای خاص به منظور واریز وجه به حساب خود یا ديگري به خواسته آنان توجه نكنند.


رييس پليس فتاي خراسان‌رضوي ادامه داد: شهروندان درصورت دریافت پیام کوتاه مبنی بر در اختیار قرار دادن مشخصات کارت براي دریافت جایزه و غیره از ارسال اطلاعات اجتناب كنند.


عرفانی افزود: شهروندان بايد توجه داشته‌باشند كه شناسه و رمز ورود به محیط‌های بانکداری اینترنتی را تحت هیچ شرایطی در اختیار دیگران قرار ندهند و از انجام خرید اینترنتی از سایت‌های ناشناس خودداری كرده و رمز کارت خود را از اعدادی مانند شماره شناسنامه، سال تولد و ساير رموزي كه قابل پيش‌بيني‌ است، انتخاب نکنند.


وي تعويض رمز كارت در فواصل زمانی کوتاه را از ديگر شيوه‌هاي پيشگيري برشمرد و گفت: همچنين بايد به‌ هنگام واردكردن اطلاعات مربوط به کارت در سایت اینترنتی بانک‌ها از صحیح بودن آدرس اینترنتی بانک مورد نظر اطمینان حاصل شود.

۱۳۹۱/۳/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...