نسخه چاپی

روابط دیپلماتیك با آمریكا هرگز

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: ملت آذربایجان به ویژه تبریز امروز با حضور گسترده‌تر خود نشان دادند حماسه‌سازان ۸ و ۹ دی هنوز در صحنه هستند و همان موج توفنده ۸ و ۹ دی سال ۸۸ دوباره به صحنه خواهد آمد.

به گزارش نما به نقل از فارس، آیت‌الله محسن مجتهد شبستری ظهر امروز در تجمع بصیرت و میثاق امت با ولایت در تبریز با بیان اینکه از جمله توطئه‌های فراوانی که علیه انقلاب اسلامی انجام گرفته است فتنه سال ۸۸ بود، اظهار داشت: استکبار جهانی درصدد خاموش کردن نور انقلاب اسلامی ایران، که شاخه‌ای از نور الهی است بود اما به برکت انقلاب اسلامی و با مدیریت بی‌نظیر مقام معظم رهبری این توطئه‌ها خنثی شد.

وی حماسه ۸ دی مردم تبریز و ۹ دی کل ایران را تجلی میثاق امت با ولایت دانست و افزود: در سال‌های بعد از انقلاب عده‌ای از روی عمد و یا ساده‌لوحی با همراهی دشمنان درصدد توطئه برآمدند تا انقلاب مردمی ایران را تضعیف و از بین ببرند اما بدانند این انقلاب اسلامی ایران تا ظهور حضرت مهدی(عج) مستدام خواهد ماند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: قرائن و شواهد نشان می‌دهد در فتنه ۸۸ تقلب بهانه بوده و پشت پرده قصد براندازی نظام جمهوری اسلامی بودند.

آیت‌الله شبستری با اشاره به اعلام پیروزی یکی از کاندیداها قبل از پایان رای‌گیری که در هیچ کجای دنیا مرسوم نیست، افزود: با این کار می‌خواستند در بین مردم تردید ایجاد کنند.

امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: بعد از انتخابات معلوم شد که تقلب در انتخابات، بهانه‌ای بیش نبود و فتنه‌گران درصدد براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی بودند و برای به نتیجه رساندن اهداف شوم خود، از برخی کاندیداهای انتخابات به عنوان یک ابزار استفاده کردند و آشوب‌ها و توطئه‌ها را رقم زدند.

وی اضافه کرد: در آن زمان با وجود نصیحت‌های پدرانه و مدبرانه مقام عظمای ولایت در سال ۸۸ مدعیان تقلب از روی عناد و لجاجت به اردوکشی خیابانی دست زدند و در مناسبت‌های گوناگون توسط عوامل ضدانقلاب از جمله در ۱۳ آبان و روز قدس، علیه اسلام و انقلاب شعار سر دادند.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) اظهار داشت: به دنبال این حوادث در روز عاشورا در حالیکه مردم مشغول عزاداری بودند عده‌ای با سوت و کف به خیابان‌ها آمدند و با آتش زدن پرچم و حمله به عزاداران حسینی، به ساحت سیدالشهدا(ع) اهانت کردند که موجب شد کاسه صبر مردم لبریز شود.

وی تصریح کرد: اما به برکت ولی فقیه و حماسه ۸ دی ماه ۸۸ مردم تبریز که زمینه‌ساز حماسه ۹ دی مردم ایران شد همه این توطئه‌ها خنثی شد.

نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در خبرگان رهبری پیام حماسه ۹ دی ملت ایران را ابراز تنفر از استکبار جهانی دانست و گفت: با وجود همه توطئه‌ها و تهدید‌ها مردم هوشیار و با بصیرت ایران با حضور گسترده خود در صحنه یکی دیگر از توطئه‌های دشمنان را خنثی کردند و مردمی بودن انقلاب اسلامی را پررنگ‌تر کرده و نشان دادند این انقلاب پویا است.

وی تفرقه بین مردم ایران و ساقط کردن نظام اسلامی را از اهداف توطئه دشمنان در فتنه ۸۸ دانسته و ادامه داد: استکبار جهانی چندی بعد از فتنه ۸۸ مشابه این را در سوریه به وجود آورد و آن کشور را دچار جنگ داخلی کرد.

آیت‌الله شبستری تصریح کرد: مردم آذربایجان‌شرقی به ویژه تبریز امروز با حضور گسترده‌تر خود اعلام کرده و نشان دادند حماسه‌سازان ۸ و ۹ دی هنوز در صحنه هستند و اگر احیانا در گوشه و کنار فتنه‌گری پیدا شوند و بخواهند به مقدسات، رهبر و انقلاب جسارتی بکنند همان موج توفنده ۸ و ۹ دی دوباره به صحنه می‌آیند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی در تشریح پیام حماسه ۸ و ۹ دی اظهار داشت: اگر به فرض در مذاکرات هسته‌ای به گروه ۱+۵ ایران به توافق برسد ولی ملت ایران با توجه به جنایات و خیانت‌هایی که از آمریکایی‌ها دیده و به یاد دارد، هرگز روابط دیپلماتیک خود را با آمریکا برقرار نخواهد کرد.

وی با اشاره به عزاداری ملت ایران و غیور آذربایجان در ماه صفر و محرم گفت: مردم ایران در این دو ماه با عزاداری شعار هیهات مناالذله را تمرین کردند و هرگز به ذلت تن نمی‌دهند.
آیت‌الله شبستری گفت: دشمنان خارجی و ایادی داخلی آنان می‌خواهند بین امت و رهبر فاصله بیاندازند اما پیوند ملت و رهبری پیوند ناگسستنی است.

۱۳۹۳/۱۰/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...