نسخه چاپی

جنبش عدالتخواه: جبهه‌بندی‌های كنونی حزبی و غیر مردمی است

عکس خبري -جنبش عدالتخواه: جبهه‌بندي‌هاي كنوني حزبي و غير مردمي است

جنبش عدالتخواه دانشجویی با صدور بیانیه‌ای انتقادات خود را پیرامون وضعیت سیاسی کشور و مباحث رد و بدل شده کنونی بین سیاسیون مختلف مطرح کرد.

به گزارش رجانيوز، متن کامل بیانیه بدین شرح است:

دومین بیانیه جنبش عدالتخواه دانشجویی پیرامون انتخابات مجلس شورای اسلامی
شعارها و دسته‌بندی‌های کنونی غیر حقیقی،ضد مردمی و ضد مجلس مطلوب است

بسم الله الرحمن الرحیم
“تقسیماتی که خارجیها از مردم می‌کنند، اغلب خلاف واقع و دروغ است. عدّه‌ای «راست»، عدّه‌ای «چپ»، عدّه‌ای «سنتی»، عدّه‌ای «مدرن»… اینها همه‌اش حرفهای بی‌ربط و مزخرفی است که خارجیها القا می‌کنند. البته یک عدّه آدمهای ساده هم در داخل، بدشان نمی‌آید که بگویند ما جزو فلان دسته هستیم! خیال می‌کنند که این یک افتخار است. نه آقا! جزو ملت ایران باشید. جزو توده‌ی انقلابی مردم باشید. جزو این جماعت و ملت دین‌باور باشید. اسمهای چپ و راست و قدیم و جدید و امثال اینها، افسانه است. اینها واقعیت ندارد. به دلیل این‌که هیچ کدام از این گروههایی هم که آنها ذکر می‌کنند، هیچ تفکّر مدوّنی ارائه نکرده‌اند. دسته بندی گروهها با ارائه تفکّرِ مدوّن امکان‌پذیر می‌شود. در شرایط فعلی، گروههای موجود چه تفکّر مدوّنی دارند که ادّعا شود این با آن، این تفاوت را دارد!” (رهبر معظم انقلاب ۲۸/۱/۷۵)

طی ایام نزدیک به انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی گروه‌ها، باندها و دسته‌جات سیاسی فعال شده و فضای رسانه‌ای را با برخی شعارها و تعیین خط و مرزها و سایر مباحث غیر انقلابی و غیر مردمی پر نموده‌اند. جنبش عدالتخواه دانشجویی به عنوان یک جریان دانشجویی مستقل از گروه‌های مختلف سیاسی که رسالت خود را عدالتخواهی، آرمانخواهی، آزاداندیشی و مطالبه‌گری بر مبنای رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب، دردها و مشکلات مستضعفین و مباحث اصلی انقلاب تعریف می‌کند بر خود لازم می‌داند تا برخی انتقادات خود را به فضای پمپاژ شده توسط سیاسیون بیان نماید.

فضای سیاسی کنونی که بین گروه‌های مختلف شکل گرفته‌است بیشتر ناشی از زد و بندهای سیاسی پشت درهای بسته است و دعواهای کنونی که تبلور آن در شعارها و دغدغه‌های کاندیداها مشاهده می‌گردد هیچ نسبتی با مباحث اصلی مطرح شده توسط رهبر معظم انقلاب ندارد و هیچ نفعی را عاید مردم و بالاخص مستعضفین نمی‌کند. کافیست گذری ولو سطحی بر مصاحبه‌ها و شعارها و بیانیه‌های افراد و گروه‌های سیاسی بیاندازید تا دریابید که حتی کلمه “عدالت” و کلمه “مردم” محجور واقع شده است چه برسد به مستضعفینی که رسانه‌ای برای فریاد دردهای خود ندارند. وضعیت کنونی سیاسی کشور صحنه نمایش قبایلی است که به جان هم افتاده‌اند و سر مردم را گرم کرده‌اند و به جای مباحث اصلی فضا را به جولانگاه مباحث فرعی تبدیل کرده‌اند.

اعظم گروه‌های کنونی به جای اثبات صلاحیت خود دست به جنگ با دیگران آن هم به سطحی‌ترین شکل‌های ممکن زده‌اند. از آنجایی که مشارکت حداکثری مردم برای انتخاب آگاهانه کاندیدای اصلح در گرو احساس اعتماد مردم به وکلای خود می‌باشد؛ این جنگ‌های پوچ که با ظاهر شعارهای زیبایی چون “وحدت”، “آرمانگرایی”، “ضدیت با فتنه” و … مطرح می‌شود و بی توجهی به مسائل و دغدغه های اصلی و مهم مردم و کشور مهمترین عامل یأس مردم و کاهش مشارکت عمومی خواهد بود. برخود لازم می‌دانیم برخی از سوء برداشتها و سوء استفاده‌هایی که در لوای این شعارها صورت می‌گیرد را بیان نماییم.

۱- شعار وحدت: وحدت ملت با یکدیگر و وحدت مسئولین نظام با مردم و برای مردم از موارد لازم و ضروری است که هیچ کس منکر آن نمی‌گردد. اما وحدت حقیقی باید بر سر مبانی مشخص شکل بگیرد و نه از سر زد و بندهای سیاسی و منافع مشترک! متأسفانه الان شعار وحدت به ارائه لیست واحد سهمیه‌بندی شده که افراد با مبانی و عملکردهای متناقض را نیز در خود جای داده است تقلیل یافته است. و آنچه در این بین اتفاق افتاده است جولان سیاسیونی است که سالها با ایجاد وحشت از جناح دوم خردادی مقابل خود، بی‌کفایتی و باندبازی‌های خود را می‌پوشانیدند و اکنون نیز در لوای وحدت و ضدیت با انحراف و فتنه این فرصت را بازیابی کرده‌اند. مطمئنا وحدتی که منجر به رآی‌آوردن مجدد اشراف سرمایه‌دار یقه‌بسته‌ی پیراهن سفید شود وحدتی شوم خواهد بود.

۲- خلوص و آرمانگرایی: خلوص، انقلابی بودن و اعتقاد به آرمانهای انقلاب اسلامی از جمله ویژگی‌های مهمی است که هر نماینده مجلس باید آن را داشته باشد و مطمئنا محکی است برای تعیین صلاحیت وی برای نمایندگی مجلس. اما این مباحث الزامات خاص خودش را دارد که متأسفانه گاه این الزامات از یاد می‌رود. یکی از مهمترین الزامات انقلابی‌گری داشتن تخصص لازم برای نقش‌آفرینی موثر به عنوان نماینده مجلس خواهد بود. گاه هیاهوها و داد و قالهای سیاسی به عنوان تنها معیارهای انقلابی‌گری قلمداد می‌شوند که این باعث سرخوردگی متخصصان انقلابی‌ای شده است که مثل برخی دیگر قدرت جار و جنجال ندارند! همچنین روش رسیدن به یک مجلس آرمانی و خالص بالا بردن آگاهی مردم نسبت به وظایف یک نماینده انقلابی و نیز تبیین ویژگی‌های کاندیداهای اصلح است تا مردم با انتخابی آگاهانه دست به تشکیل مجلسی مطلوب و کارآمد بزنند.

۳- فتنه: از جمله اتفاقات مهم سالهای پس از انقلاب فتنه پس از انتخابات سال ۸۸ بود. این فتنه که با طراحی دشمنان این ملت و بازیچه شدن عده‌ای در داخل پیاده شد، با راهبری رهبر معظم انقلاب و حضور مردم جمع شد. مطمئنا فتنه‌گران که تاب تحمل جمهوریت این نظام مقدس را نداشتند حداقل‌های لازم برای نمایندگی این ملت در مجلس شورای اسلامی را از دست دادند. آن دسته از افرادی که در فتنه ۸۸ و در مقابل ذبح نظر ملت سکوت اختیار کردند شایستگی حضور در مجلسی که عصاره فضائل ملت است را از دست دادند اما باید توجه داشت که به جز عملکرد در آزمون فتنه معیارهای دیگری برای تشخیص اصلح وجود دارد؛ چرا که در ماجرای فتنه ۸۸ بودند افرادی که سکوت اختیار نکردند اما اکنون می‌خواهند سخنان آن دوره خود را پوششی بر معایب دیگر خود کنند. آنچنان که امروزه نیز شاهد آن هستیم که برخی کاندیداها عدم تخصص خود در حیطه وظایف نمایندگی و برخی دیگر تخصص خود در باندبازی و ثروت‌اندوزی(!) را زیر ضدیت با فتنه پنهان کرده‌اند. همچنین در کنار ساکتین و تفریطگران، نباید از افراطیون و خودعمارپندارهایی که “۱۳ میلیون از مردم را طرفداران دشمن” می‌دانند به راحتی گذشت!

۴- مباحث اصلی: مباحث غیر اصلی فوق بازی‌های سیاسی سیاسیون برای فرار از سنجش با شاخص‌های اسلام ناب و نیز ویژگی‌های تخصصی یک نماینده مجلس است. آنجایی که شعارهای اصلی‌ای چون عدالت-که به گفته رهبری وضعیتش مطلقا راضی کننده نیست- و نیز مبارزه با مفاسد اقتصادی-که باز به گفته رهبر انقلاب طی این چند سال مبارزه‌ای با ان صورت نگرفت!- و سایر مباحث مهم در دهه پیشرفت و عدالت به کنار برود انحراف اصلی در آنجا اتفاق افتاده است و منحرفان تمامی کسانی هستند که از اسلام ناب محمدی یعنی اسلام پابرهنگان و مستضعفان به سمت اسلام آمریکایی یعنی اسلام اشرافیت و تحجر و التقاط و مقدس‌مآبی غلطیده‌اند. و باید مبتنی بر معیارهای انقلاب اسلامی به نقد پرداخت تا عده‌ای فرصت نکنند در لوای مبارزه با “جریان انحرافی” انحرافات خود را بپوشانند. همچنین در این بین نباید اشتباهات افرادی که با تقدس‌بخشی‌های بیجای خود به دولت مانع نقد درست دولت شدند و نیز انتقام‌جویی افرادی که جلوتر از رهبری با کلیدواژه “جریان انحرافی” سعی در تخریب دولت داشتند را نادیده گرفت چرا که همین دعوای مسخره باعث دیده نشدن انتقادات “اصلی” وارد به دولت شد.

در پایان جنبش عدالتخواه دانشجویی ضمن دعوت مجدد از همه مردم عزیز و انقلابی کشورمان برای حضور پرشور در انتخابات از همه مردم انقلابی ایران دعوت می‌کند تا فارغ از لیست‌بندی‌های کنونی، نماینده اصلح را شناسایی کرده و به وی رأی دهند.

به امید ظهور عدالت گستر گیتی
جنبش عدالتخواه دانشجویی

۱۳۹۰/۱۲/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...