نسخه چاپی

متهم: عاملان اصلی اختلاس توسط حراست بیمه ایران تعیین شد

عکس خبري -متهم: عاملان اصلي اختلاس توسط حراست بيمه ايران تعيين شده بودند

متهم با بیان اینكه عاملان اصلی اختلاس بیمه ایران در خروج وی از این مجموعه به كرج رفتند گفت: این افراد از سوی حراست بیمه ایران تایید شده‌ بودند.

به گزارش نما به نقل از فارس، متهم م از کارمندان سابق بیمه ایران بعد از قرائت کیفر خواست اقداماتش و تفهیم اتهام از سوی قاضی در جایگاه قرار گرفت و با بیان اینکه هیچ یک از اتهامات را غیر از استفاده از ماهواره قبول ندارم گفت: در زمینه عضویت در شبکه اختلاس هم متهمان اصلی پرونده در جلسات ابتدایی اعلام کردند من با آنها ارتباطی نداشتم.

وی ادامه داد: در خرداد سال 84 با حکم مأموریت از بیمه ایران رفتم و دیگر هیچ سمت و مسئولیتی در این شرکت نداشتم.

آقایان م.ح و د.س، شش ماه بعد از آن به کرج رفتند و من بی‌خبر بودم صلاحیت این افراد برای انتقال به کرج توسط حراست بیمه ایران تایید شده بود و آنها زمانی به کرج رفتند که من در بیمه ایران نبودم متهم با بیان اینکه در جریان کار این افراد نبودم گفت: یک ریال هم در این اختلاس نقش نداشتم و تمام مدارک برای اثبات ادعایم را همراه لایحه ارائه خواهم کرد.

متهم با اشاره به اینکه بیمه ایران از نظر تسهیلات و امور رفاهی به کارکنان خود رسیدگی خوبی دارد گفت: متوجه شدم که مسئول رسیدگی به این پرونده در سازمان بازرسی خودش را مأمور این سازمان در بیمه ایران کرده است آنه هم به خاطر پرداخت‌های خیلی خوبی بود که بیمه ایران انجام می‌شد.

وی در ادامه دفاعیات خود خاطرنشان کرد: زمانی که از شرکت آرمان گستران به من پیشنهاد همکاری شد در بیمه ایران فعالیت نمی‌کردم ج- الف به من گفت: تصمیم به راه‌اندازی شرکتی دارد و از من خواست در آن شرکت عضو شوم درخواست ج- الف را پذیرفتم اما بعد از اینکه فهمیدم م - ح نیز در این شرکت عضو است قید همکاری را زدم و دیگر به آن شرکت نرفتم چند روز بعد نیز فرد دیگری جایگزین من شد این ادعای من را م.ح در دفاعیات خود تایید کرده است.

متهم با بیان اینکه در این شرکت نه سهم و سرمایه‌ای داشتم و نه سندی امضا کردم درباره اتهام ارتباط با ج.الف درباره ارائه اطلاعات بیمه ایران به دیوان محاسبات گفت: زمانی که ج.الف از سوی دیوان محاسبات در بیمه ایران بود من در شرکت بیمه نبودم زمانی هم که بودم از مسائل فنی هیچ اطلاعاتی نداشتم و ج.الف با افراد دیگری در ارتباط بود.

حتی ج.الف به من گفت: چه بگویی و چه نگویی ما اطلاعات لازم را به دست آورده‌ایم.

در آن زمان تعدادی از اقوام و همشهریان ج.الف در بیمه ایران بودندو هیچ اطلاعاتی از سوی من به دیوان محاسبات منتقل نشده است.

وی ادامه داد: درباره استخدام بستگان این فرد در بیمه ایران نیز هیچ دخالتی نداشتم خانم الف با توجه به اینکه شرایط کلی را داشت درخواست اخذ نمایندگی داد و مراحل کارش را در مدیریت نمایندگان که از همشهریان ج- الف بود انجام داد و بعد از آزمون کارش را آغاز کرد استخدام در اختیار معاونت اداری - مالی و مدیریت است و تمام روند استخدام وجود داشته و می‌توان آن را بررسی کرد.

متهم همچنین درباره فروش یک واحد آپارتمان به آقای ح گفت: در سال 83 آپارتمانی در رسالت داشتم که فروش نمی‌رفت. ج.الف موضوع را فهمید و یکی از آشنایان خود را معرفی کرد بعد از اینکه خانه را پسندید 40 میلیون تومان طی دو فقره چک داد و بقیه را در دفترخانه به من داد ج.الف در این زمینه فقط نقش معرف را داشت و هیچ پولی هم دریافت نکرد.

وی افزود: اتهام تحصیل مال نامشروع به میزان 65 میلیون ریال را هم قبول ندارم من با ج.الف مراودات مالی داشتم 28 میلیون تومان به او قرض داده‌ بودم و بابت تجهیز دفترش در میدان کاج نیز 12 میلیون تومان طلبکار بودم او همه این پول‌ها را به من برگرداند 20 میلیون تومان هم قرض داد که هنوز هم به او بدهکار هستم.

وی اتهام دریافت رشوه از یکی از همکاران خود به مبلغ 17 میلیون تومان را رد کرد و گفت: اصلاً این اتهام را قبول ندارم ما از 30 سال پیش با هم همکار بودیم و قبل از آن هم همسایه بودیم مراودات مالی زیادی داشتیم و صحیح نیست به همین سادگی اتهام دریافت و پرداخت رشوه را به افراد بزنیم این فرد در کار خرید و فروش تجهیزات تأسیساتی سرمایه گذاری کرده بود که من مقداری پول بابت مشارکت به او داده و او هم هر دو ماه یکبار به من سود می‌دهد.

متهم درباره همکاری با ج.الف برای دریافت مجوز معدن شن و ماسه گفت: ج.الف به من گفت که منابع طبیعی برای برداشت شن و ماسه مجوز زمین می‌دهد به خاطر اینکه سر رشته‌ای در این کار نداشتم ابتدا مخالفت کردم اما با اصرار او درخواستی ارائه دادم که به خاطر گذشت یک سال و نیم از درخواست و به نتیجه نرسیدن تقریبا قید آن را زدم.

وی ادامه داد: وقتی شنیدم برای عملی کردن درخواست باید سرمایه‌ای حدود 400 میلیون تومان داشته باشم تقریباً منصرف شدم اما یک روز پیش آقای ی.د رفتم و او پس از اینکه پرونده را بررسی کرد به من گفت به خاطر نقص در پرونده و عدم پیگیری از سوی متقاضی ابطال شده است.

۱۳۹۱/۳/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...