نسخه چاپی

هنوز اثری از لاشه هواپیمای ایرآسیا نیست

مقام‌های اندونزیایی می‌گویند در حال اعزام تیم‌هایی برای تحقیق درباره دودی هستند كه در ناحیه ناپدید شدن هواپیمای شركت ایرآسیای مالزی بر فراز یك جزیره دیده شده است.

به گزارش نما به نقل از ایسنا،محدوده عملیات جستجوی دریایی در سومین روز این عملیات با پیوستن کشورهای دیگر گسترش یافته است. در حال حاضر ده‌ها کشتی، هواپیما و بالگرد از کشورهای اندونزی، استرالیا، مالزی، سنگاپور و کره جنوبی در حال گشت‌زنی و جستجوی نشانه‌ای از ایرباس ناپدید شده در دریای جاوه هستند. همچنین آمریکا، فرانسه و چین از پیوستن به این عملیات جستجو خبر داده‌اند.

به گفته مقام‌ها دودی که ظاهرا به شدت به هوا می رود در جزیره «لانگ» در جنوب «بلیتونگ» در داخل ناحیه جستجو دیده شده است. دود را خدمه یک ایستگاه تلویزیونی چین در روز دوشنبه دیده‌اند. مقام های اندونزی می گویند احتمال دارد که دود از محل سقوط بلند می شود اما باید بررسی شود. از سوی دیگر وزارت دفاع چین نیز از فرستادن یک رزمناو به دریای جنوبی چین خبر داده و گفته است که هواپیماهای این کشور برای عملیات جستجو آماده شده‌اند.


محل جستجوی هواپیمای ایرآسیای مالزی



به گزارش بی‌بی‌سی، روز یکشنبه هواپیمای مسافربری متعلق به خطوط ایرآسیا که با 162 سرنشین از شهر سورابایا در اندونزی به سنگاپور پرواز می کرد بر فراز دریای جاوه از صفحه رادار محو شد. احتمال می رود که این هواپیمای ایرباس به قعر دریا سقوط کرده باشد اما تاکنون تیم‌های جستجوی هوایی و دریایی نتوانسته اند نشانه‌ای از آن پیدا کنند.

بنابر گزارش‌ها، در آخرین تماسِ هواپیمای ناپدید شده با برج مراقبت، خلبان این ایرباس در دو پیام خواهان تغییر مسیر شده است.

روز دوشنبه مقام‌های اندونزی، نوار صوتی آخرین تماس خلبان با برج مراقبت را منتشر کردند که او ابتدا خواهان تغییر مسیر هواپیما به جهت چپ شده و برج مراقبت سریعا با این درخواست موافقت می کند. خلبان این هواپیما سپس از برج مراقبت درخواست کرده که به جای پرواز در محدوده 32 هزارپایی به حریم 38 هزار پایی برود اما توضیحی برای این درخواست ارایه نمی دهد.

به گفته مقام‌های اندونزی، مسئولین برج مراقبت در فرودگاه سورابایا پس از مذاکره با همکاران خود در سنگاپور با خلبان ایرباس تماس می گیرند تا بگویند که می تواند تا ارتفاع 34 هزار پایی بالا برود اما نه بیشتر، زیرا در همان لحظه یک هواپیمای دیگر متعلق به ایرآسیا در محدوده 38 هزارپایی در حال پرواز بوده است. هنگامی که برج مراقبت فرودگاه سورابایا پس از حدود دو تا سه دقیقه با اوج گیری هواپیما موافقت می کند هیچ پاسخی از خلبان دریافت نمی شود و هواپیما از صفحه رادار محو می شود.

سرنشینان این هواپیما 137 مسافر بزرگسال، 18 کودک، دو خلبان و پنج خدمه پرواز بوده اند. اغلب مسافران این پرواز اهل اندونزی بودند اما یک انگلیسی، یک مالزیایی، یک سنگاپوری و سه شهروند کره جنوبی نیز در فهرست مسافران ثبت شده‌اند.

خلبان این هواپیمای ایرباس اهل اندونزی بوده که بیش از 20 هزار ساعت پرواز در سابقه خود داشته و کمک خلبان فرانسوی بوده است.

۱۳۹۳/۱۰/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...