نسخه چاپی

علم الهدي مطرح كرد:

ترویج بدحجابی در دانشگاه توسط برخی اساتید

عکس خبري -  ترويج بدحجابي در دانشگاه توسط برخي اساتيد

علم‌الهدی با اشاره به رواج بدحجابی در دانشگاه‌ها نیز خاطرنشان كرد: در این زمینه نقش اساتید برجسته است، معمولا این رویه ناشایست دیده می‌شود كه برخی اساتید نسبت به دانشجویان بدحجاب، با روی باز برخورد می‌كنند و این خود نقش مهمی در ترویج بدحجابی دارد.


عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به رواج بدحجابی در دانشگاه‌ها گفت: این رویه ناشایست دیده می‌شود که برخی اساتید نسبت به دانشجویان بدحجاب، با روی باز برخورد می‌کنند و این خود نقش مهمی در ترویج بدحجابی دارد.

به ‌گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی، ظهر امروز در افتتاحیه سومین دوره مسابقات قرآن کریم ویژه کارکنان حراست دانشگاه آزاد اسلامی در مشهد اظهار کرد: برخی از متفکران و اندیشمندان به ‌دنبال آن بودند که جریان بیداری اسلامی را به‌عنوان بهار عربی، تنها به برخی از کشورها محدود کنند، اما با ظهور رگه‌های بیداری اسلامی در سایر مناطق جهان، مانند کشورهای آفریقایی، بر همگان ثابت شد که بهار عربی تنها بخش محدودی از جریان فراگیر بیداری اسلامی بوده است.

علم‌الهدی گفت: در معادلات جدید سیاسی و به‌ خصوص بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، اسلام نیز وارد معادلات بین‌المللی شده و امروزه، هم در ابعاد سیاسی و هم در محافل آکادمیک، اسلام را نمی‌توان نادیده گرفت.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به موقعیت خطیر ایران در عرصه بین‌المللی یادآور شد: ایران اسلامی، به لحاظ استکبارستیزی پیشاهنگ کشورهای دیگر است و به ‌لحاظ موقعیت فرهنگی و دینی نیز جایگاه بسیار ممتازی در منطقه و جهان داریم.

وی با اشاره به اهمیت محور قرار گرفتن قرآن در تمامی عرصه‌ها بیان کرد: قرآن کریم و عترت، دو امانت بزرگ پیغمبر اسلام برای جامعه اسلامی است و باید با همه وجود برای حفظ این دو میراث تلاش کنیم.

علم‌الهدی خاطرنشان کرد: متاسفانه امروز شاهد هستیم که نه تنها در دانشگاه‌ها، بلکه در حوزه‌های علمیه نیز، قرآن کمتر مورد استناد قرار می‌گیرد و این یک خلاء بسیار بزرگ در جامعه علمی و حوزوی کشور است و مقام معظم رهبری نیز بارها در خصوص این کاستی، به‌ ویژه در میان طلاب هشدار داده‌اند.

امام جمعه مشهد تاکید کرد: در یک جامعه لائیک و سکولار نیز می‌توان اخلاق را حاکم کرد، اما در یک جامعه اسلامی مانند ایران، تنها قرآن کفایت نمی‌کند، بلکه قرآن باید در تمام امور، در مصدر باشد.

وی با اشاره به نقش اساتید دانشگاه در این زمینه افزود: اساتید در دانشگاه‌ها، حرف اول و آخر را می‌زنند و این واقعیتی است که باید آن را قبول کنیم، اما نکته مهم دیگر این است که در بیشتر حرکت‌های فرهنگی و سیاسی نیز که در دانشگاه‌ها، شکل می‌گیرد، اساتید نقش فکری ویژه‌‌ای دارند و این تصور غلط است که این حرکات از سوی دانشجویان و به‌ صورت خودجوش انجام می‌شود.

علم‌الهدی با اشاره به رواج بدحجابی در دانشگاه‌ها نیز خاطرنشان کرد: در این زمینه نقش اساتید برجسته است، معمولا این رویه ناشایست دیده می‌شود که برخی اساتید نسبت به دانشجویان بدحجاب، با روی باز برخورد می‌کنند و این خود نقش مهمی در ترویج بدحجابی دارد.

امام جمعه مشهد با اشاره به تحقیقات انجام شده در دانشگاه‌های مشهد، گفت: بر اساس این تحقیقات، تنها 15 درصد از محیط دانشگاهی، اعم از دانشجو و یا استاد، در فعالیت‌های سیاسی و فرهنگی نقش دارند و از این میان، بخش اعظمی از آنها را اساتید معتقد و ارزشی تشکیل می‌دهند و تنها عده محدودی از عناصر ضدارزشی در دانشگاه‌های مشهد، فعالیت می‌کنند که باید با آنها برخورد شود.

۱۳۹۱/۳/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...