نسخه چاپی

داعش در كمین دختران جوان

داعش در اقدامی جدید به دنبال جذب دختران جوان در صفوف خود است و در این راستا گردانی زنانه به نام خنساء را تشكیل داده است.

به گزارش نما به نقل از ابنا، نقش زنان در گروه تروریستی داعش تنها منحصر به جهاد نکاح نیست، بلکه در سال‌های اخیر زنان عضو این گروه مسئولیت‌های دیگری را در حوزه‌های نظامی و امنیتی بر عهده دارند.

گردان زنان داعشی

داعش زنان عضو خود را در گردانی ویژه به نام گردان خنساء سازماندهی می‌کند. اعضای این گردان وظیفه گشت در خیابان‌های شهر تحت سیطره داعش و بازرسی زنان را بر عهده دارد. عضویت در این گردان شرایط ویژه‌ای دارد و تنها دختران مجرد ۱۸ تا ۲۵ سال حق عضویت در گردان خنساء را دارند. داعش به اعضای این گردان حقوقی معادل ۲۰۰ دلار در ماه می‌دهد.

فرماندهی گردان خنساء را زن تونسی تبار به نام‌ ام مهاجر به عهده دارد. این زن به همراه شوهرش سال‌ها پیش به عضویت داعش در عراق درآمدند و‌ ام مهاجر اخیرا از عراق به سوریه نقل مکان کرده است. اعضای گردان خنساء به پوشیدن روبند سیاه بر چهره و حمل سلاح در خیابان‌ها مشهور هستند.

زنان داعشی در شبکه‌های اجتماعی

همچنین زنان طرافدار داعش مسئولیت فعالیت در شبکه‌های اجتماعی را بر عهده دارند. آن‌ها به عنوان سخنگویان داعش در شبکه‌های اجتماعی همچون توئیتر و فیس بوک حضور دارند و به تبلیغ داعش می‌پردازند. علاوه بر این تهیه گزارش از بازتاب فعالیت‌های داعش در شبکه‌های اجتماعی از جمله وظایف دیگر این زنان است. زنان داعشی فعال در شبکه‌های اجتماعی با فریب جوانان، آن‌ها را به عضویت در داعش تشویق می‌کنند.

داعش به دنبال دختران اروپایی

جذب دختران نوجوان و جوان از سراسر دنیا از جمله اهداف داعش است، به همین دلیل اعضای داعش در شبکه‌های اجتماعی دختران را تشویق می‌کنند که با مهاجرت به سوریه، به عضویت این گروه تروریستی دربیایند. داعش توانسته است از طریق اینترنت نزدیک به دویست دختر نوجوان و جوان اروپایی را به صفوف خود جذب کند و آن‌ها با مهاجرت از کشور‌هایشان خود را به سوریه رساندند.

داعش برای تشویق این دختران آنان را به زنان صحابی صدر اسلام تشبیه می‌کنند که همراه با پیامبر(ص) از مکه به مدینه هجرت کردند. این دختران نوجوان به خاطر علاقه به هیجان و یا براساس اعتقاد خود به داعش می‌پیوندند، اما آن‌ها در حین مهاجرت به سوریه و نیز در این کشور مورد سوء استفاده افراد و گروه‌های زیادی قرار می‌گیرند. چنین دخترانی دیگر امکان بازگشت به منازلشان را ندارند.

سوء استفاده داعش از دختران جوان

طرافداران داعش برای تشویق دختران به عضویت در داعش، جهاد نکاح را انکار می‌کنند و بیان می‌کنند که زنان در دولت داعش زندگی خوبی دارند، اما با این وجود عناصر داعش از این دختران سوء استفاده می‌کنند و آن‌ها را به زور مجبور به ازدواج می‌کنند یا در فعالیت‌های نظامی از آن‌ها استفاده می‌کنند.

با وجود اینکه در مذهب وهابیت سختگیری زیادی در مورد زنان صورت می‌گیرد و زنان اجازه خروج از منازل را ندارند، اما داعش تشویق می‌کند که این دختران نوجوان بدون اجازه از والدین و نیز بدون هیچ محرمی به سوریه سفر کنند و به داعش بپیوندند، اقدامی که با واکنش شدید علمای مسلمان اروپا مواجه شده است و آن‌ها چنین اقدامی را خلاف شرع دانستند.

۱۳۹۳/۱۰/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...