نسخه چاپی

عضو كمیسیون آموزش و تحقیقات در گفتگو با نما عنوان كرد:

دیكتاتور كوتوله های فكری در مسیر انحراف انقلاب/ شیاطین لال در فتنه 88

عکس خبري -ديكتاتور كوتوله هاي فكري در مسير انحراف انقلاب/ شياطين لال در فتنه 88

قاسم جعفری گفت:در حوادث 88 عده ای مهر سكوت بر لب زدند و آنجایی كه باید حرف می زدند حرف نزدند . به نظر من این جرم بخشودنی نیست.

قاسم جعفری عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات در گفتگو با خبرنگار نما در رابطه با حوادث سال 88 اظهار داشت: طبیعی است که فتنه ابعاد و ابزاری را در بر دارد، و یکی از آن ابزار هم فتنه زدایی افراد از خود و جناح همسو با خود است. برخی ها تلاش می کنند تا به جامعه این گونه القا کنند تا مسایلی را که وجود ندارد را هویت ببخشند و یا بالعکس وقایع واقعی و حقیقی را به مقتضیات شخصی و گروهی خود انکار کنند و یا کمرنگ جلوه دهند و با قیافه ای عقلایی و اخلاق مدار بیان می کنند که هرچه بوده گذشته دیگر گذشته را زنده نکنید . گویا حوادث سال 88 را یک دعوای خانوادگی بر سر ارث پدری قلمداد کرده اند، اما حوادث سال 88 این گونه نبود.
وی افزود: ابعاد فتنه 88 بسیار وسیع است به طوری که در این فتنه اصل نظام را نشانه رفته بودند و خسارتهایی از جهت اقتصادی و مالی سیاسی و فرهنگی بر نظام اسلامی وارد کرد که به نظر من این خسارتها از 8 سال جنگ تحمیلی برای کشور بیشتر بوده است. در واقع این مساله ای نیست که بخواهیم از آن سریع بگذریم و عده ای بخواهند تلاش کنند و با چهره عاقل مآبانه به خود بگویند که چنین پیش نیامده است.
جعفری ادامه داد: در این فتنه افرادی چنان ضرباتی به نظام وارد کردند که منافقین در طول این سی و پنج سال نتوانستند وارد کنند. به طور مثال قبل از فتنه 88 رییس جمهورآمریکا حاضر شده بود، حق هسته ای ما را با کمترین هزینه بپذیرد؛ اما حوادثی که در سال 88 پیش آمد و سیگنالهایی که از داخل به آنها دادند، و بحثهایی چون تحریم و تبلیغات علیه نظام و بحثهای حقوق بشری و حتی بحثهای تهدید نظامی اوج گرفت و طمع را در دشمن ایجاد کردند. حتی کار به جایی رسید که رئیس جمهور مفلوک رژیم نامشروع صهیونیستی گفت من نمی دانم فعالیت هسته ای ایران زودتر از بین خواهد رفت یا نظام ؟ آیا می شود به راحتی از موضوعات گذشت ؟ و بیان کنیم که هیچ خبری نبود نه چنین نیست .
نماینده مردم بجنورد تاکید کرد: اما در این حوادث یک عده از خواصی که باید در آن مقطع وارد صحنه می شدند ؛ متاسفانه سکوت کردند و در خزلان حق کوتاهی کردند؛ همانند زمانی که به حضرت امیرالمومنین(ع) در جنگ صفین عنوان کردند، که فلانی و فلانی درست است به اردوگاه ما نیامدند اما به اردوگاه معاویه هم نرفتند، حضرت پاسخ دادند درست است آنها باطل را یاری نکردند اما در شکست حق شریک شدند و یا نبی مکرم اسلام (ص) فرمودند کسی که در بیان حق کوتاهی کند شیطان لال است.
وی خاطر نشان کرد:در حوادث 88 عده ای مهر سکوت بر لب زدند و آنجایی که باید حرف می زدند حرف نزدند . به نظر من این جرم بخشودنی نیست؛ عده ای گمان کردند چون که تلاش هایی را برای انقلاب کردند چه در زمان قبل و بعد از انقلاب باید سهمشان حفظ شود. متاسفانه این خود محورانه ترین برخوردی بود که از برخی مدعان انقلابی دیده شد.
جعفری تصریح کرد: اما در مقابل اینها گلایه هایی جدی وجود دارد ! این ملت را حتی در تعریف و تمجیدشان اگر آدمی تملق هم بکند ؛ بیراهه نرفته است. باید با بصیرت و ولایت مداری راه امام وشهدا و میراث شهدا را حفظ کرد و بر اساس آموزه های نبوی و علوی و مدارس حسینی حرکت کردند. به نظر من همانند که رهبری فرمودند؛ نه دی یکی از یوم الله های مهم است. ما نباید بگذاریم تا عده ای این چراغ را خاموش کنند.
وی در رابطه با اهداف دشمنان در کمرنگ کردن حماسه نه دی اظهار داشت: برخی از این افراد در این حوادث درگیر و شریک هستند لذا می خواهند بگویند که این گونه نبوده است. عده ای هم هنوز مساله ای را به خوبی درک نکرده اند و گمان می کنند که مساله های سطحی و گذرایی است و می خواهند تا آن مسایل را با مسالحه حل کنند و بگذرند. لذا با چهره خندان مسایل را طرح می کنند. عده ای هم کاملا می دانند که چه کاری می کنند. در واقع رسیدن به قدرت و شیفتگی در قدرت برای آنها اصل است و ایستادگی کردند . بنده در تعبیری از آنها را دیکتاتور کوتوله های فکری هستند که اگر چیزی به دست آوردند جز انحصار و اقتدار طلبی و خودبینی افراد دیگر را نخواهند دید. و این نفسانیتها انسان را از بین خواهد برد .

۱۳۹۳/۱۰/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...