نسخه چاپی

آمریكا درخواست مبادله امیرحكمتی را رد كرد

«مری هارف» سخنگوی وزارت خارجه آمریكا گزارش‌های منتشر شده در مورد درخواست این كشور برای مبادله «امیر حكمتی» را تكذیب كرده است.

به گزارش نما به نقل از فارس، خبرنگار شبکه بی‌بی‌سی روز سه‌شنبه به نقل از سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گزارش داد که واشنگتن طرحی برای مبادله «امیر حکمتی» به ایران ارائه نکرده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، «مری هارف» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گزارش‌های منتشر شده در مورد درخواست این کشور برای مبادله «امیر حکمتی» را تکذیب کرده است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این رابطه گفته است: «دولت ایالات متحده پیشنهادی برای مبادله آقای حکمتی ارائه نکرده است؛ این امر واقعیت ندارد.»

پیش از این وکیل این فرد در گفت‌وگو با رسانه‌ها اعلام کرده بود که آمریکا از طریق دفتر حافظ منافع خود در ایران، خواستار مبادله حکمتی شده است. با این حال وی نگفته است که این فرد قرار است با چه کس یا کسانی مبادله شود.

امیر میرزایی حکمتی که در سال 1390 پس از سفر به ایران بازداشت شد، به جرم جاسوسی و همکاری با دولت‌های متخاصم به حبس محکوم شده است. «جان کری» وزیر خارجه آمریکا پیش از این با صدور بیانیه‌هایی، خواستار آزادی این فرد شده بود.

۱۳۹۳/۱۰/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...