نسخه چاپی

واریز اولین قسط توافق به حساب بانك مركزی در عمان

اولین قسط ۴۹۰ میلیون دلاری از مرحله سوم آزادسازی دارایی‌های مسدود شده ایران به حساب بانك مركزی در عمان واریز شد.

به گزارش نما به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، براساس توافق ایران و گروه ۱+ ۵ ، مبلغ ۴۹۰ میلیون دلار از منابع بانک مرکزی در کره‌جنوبی به حساب این بانک در کشور عمان انتقال یافت.

گفتنی است براساس توافق‌های به عمل آمده مقرر شده است تا ۱۰ تیر سال آینده ۴.۹میلیارد دلار از سرمایه‌های ایران در بانک‌های خارجی در قالب اقساط ۴۹۰ میلیون دلاری آزاد و منتقل ‌شود.

پیش از این ولی‌الله سیف در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم که پرسید: "طبق مذاکرات گروه ۱+۵ در سوم آذرماه بنا شد که هر ماه ۷۰۰ میلیون دلار از پولهای بلوکه شده ایران در اختیار بانک مرکزی قرار گیرد، با توجه به گذشت بیش از یک ماه از این مذاکرات آیا این توافق عملی شده است؟" اظهار داشت: این کار در شرف هماهنگی و واریز است و بنا به‌دلیل خاصی بانک مرکزی ترجیح داده است که این پول با یک هفته تأخیر دریافت شود. وی در توضیح علت تأخیر در دریافت ۷۰۰ میلیون دلار اول طبق آخرین توافق ژنو گفت: به‌خاطر برخی تبدیلات ارزی که به‌نفع بانک مرکزی است تصمیم گرفتیم این پول با تأخیر یک‌هفته‌ای واریز شود.

رئیس کل بانک مرکزی تأکید کرد: روال دریافت ۷۰۰ میلیون دلار از دارایی های بلوکه شده ایران به‌صورت ماهانه درحال انجام است و مشکلی در این زمینه نداریم.

به گزارش تسنیم، در حالی طبق توافق باید ماهانه ۷۰۰ میلیون دلار پرداخت می شد که ظاهرا توافق شده مبلغ ۴.۹ میلیارد دلار در ۱۰ قسط تا ده تیر و هر قسط ۴۹۰ میلیون دلار پرداخت شود.

۱۳۹۳/۱۰/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...