نسخه چاپی

«پولادی» دلار می شمارد و به ریش همه می خندد!

بازیكنی چون مهرداد پولادی با دهن كجی به تمامی قوانین نظامی كشور نه تنها حاضر به تمكین از قانون نشد بلكه امروز با حضور در تیم های عربی دلارهای قراردادش را می شمارد و به ریش جوانان شهرستانی می خندد!

به گزارش نما به نقل از جهان، ماجرای کارت های جعلی معافیت از سربازی چند سالی هست که به عنوان یکی از زیرشاخه های فساد در سطح اول فوتبال کشور مطرح می شود.

فوتبالی که از چند سال قبل نام حرفه ای را با خود یدک می کشد گویا قرار است در زمینه فساد هم از لیگ های حرفه ای دنیا عقب نماند و حالا از دلالی بازیکنان خارجی گرفته تا صدور کارت های جعلی معافیت از خدمت، خود را غرق در فساد می بیند.

البته در این یادداشت به دنبال تحلیل و بررسی چرایی گسترش فساد در عرصه فوتبال نیستیم که «این قصه سر دراز دارد» اما همزمان با آغاز لیگ چهاردم فوتبال کشور، ایجاد تردید در صحت و سلامت کارت معافیت برخی چهره های فوتبال بر سر زبان ها افتاد و مسئولان مجاب شدند تا د راین زمینه پیگیری های لازم را صورت دهند.

ماجرا تا جائی پیش رفت که پای ملی پوشان حاضر در جام جهانی نیز به آن باز شد و پس از پیگیری های قضایی چهره های سرشناسی از ادامه حضور در سطح اول فوتبال کشور محرم شدند. بختیار رحمانی، سروش رفیعی، حسین ماهینی، مهرداد پولادی، شجاع خلیل زاده و ... را می توان در زمره این افراد نام برد.

اشدِّ مجازات متخلفین و اجرای قانون بدون در نظر داشتن شهرت و محبوبیت آنها، خواسته مردمی بود که جوانان خود را برای انجام خدمت مقدس سربازی در اخیار نظام قرار می دهند.

سرانجام و پس از کش و قوس های فراوان برخورد با فوتبالیست های مجرم روال قانونی خود را طی کرد و چند بازیکن به تیم های نظامی فرستاده شدند (که البته برخی کارشناسان و افکار عمومی حتی این جریمه را نیز برای متخلفین کم می دانستند) اما همزمان با آغاز اردوی تیم ملی فوتبال کشور در آفریقای جنوبی و مراحل آماده سازی برای حضور در جام ملت های آسیا، فشارها برای بخشش ملی پوشان متخلف بر فدراسیون فوتبال و سازمان نظام وظیفه بالا گرفت. این فشارها به جائی رسید که در نهایت قرار بر همراهی این بازیکنان در جام ملت های آسیا با سایر ملی پوشان شد.

قراری که حالا خیلی ها را نا امید و هزار و یک سوال در اذهان بوجود آورد. اینکه آیا خون چهره های فوتبالی از جوان روستایی که هیچ رانتی برای جابجایی حتی یک روز خدمت سربازی اش ندارد مقدس تر است؟!

همینکه نظام وظیفه به این بازیکنان اجازه ادامه فعالیت در سطح اول فوتبال کشور را داده و مانند یک بازیکن عادی که در زمان مقرر باید در تیم های نظامی حضور پیدا کنند، طی طریق کرده، نشان از بخشش و رافت سازمان نظام وظیفه دارد اما اینکه ارزش چند بازیکن را آنقدر بالا ببریم که قانون زیر پا له شود، قطعا مورد تایید هیچ شهروندی نیست.

همه این بازیکنان در عین محبوبیت و شهرت، متخلف و مجرم هستند و باید طبق قانون با آنها برخورد شود نه آنکه هر روز یک لبخند ظریف به آنها نشان داده و دست نوازش هم بر سرشان کشیده شود و دائما زمزمه کنیم «انشالله گربه بوده»

حساسیت روی این موضوع زمانی بیشتر می شود که بدانیم بازیکنی چون مهرداد پولادی با دهن کجی به تمامی قوانین نظامی کشور نه تنها حاضر به تمکین از قانون و رای سازمان نظام وظیفه نشد و خود را به این سازمان معرفی نکرد بلکه امروز با حضور در تیم های عربی دلارهای قراردادش را می شمارد و به ریش جوانان شهرستانی که مجبور به حضور در پادگان های نظامی برای انجام خدمت مقدس سربازی هستند می خندد!

در پایان یک سوال باقی می ماند و آن این است که براستی سازمان های مسئول در این زمینه حاضر هستند شرایطی که برای امثال مهرداد پولادی فراهم شده، در اختیار یک جوان روستایی مشمول خدمت سربازی قرار دهند یا خیر؟!

در ذیل می توانید برخی از عکسهای منتشر شده از سوی پولادی در اینستاگرامش را مشاهده نمایید. بازیکنی که از سوی سازمان نظام ظیفه متخلف شناخته شده، در حال خوشگذرانی در قطر است و حالا هم که با تیم ملی راهی استرالیا شده است!

farhangnews_107868-305008-1420030606.jpg

۱۳۹۳/۱۰/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...