نسخه چاپی

مطالبات بخش خصوصی در بخش درمان پرداخت شد

معاون فنی و درآمد سازمان تأمین اجتماعی كشور از پرداخت مطالبات بخش خصوصی در بخش درمان تا پایان مهرماه امسال خبر داد.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، محمدحسن زدا بعد از ظهر امروز در نشست خبری از پرداخت مطالبات بخش خصوصی در بخش درمان تا پایان مهرماه امسال خبر داد و اظهار داشت: مطالبه این سازمان از بخش خصوصی به 5 هزار میلیارد تومان رسیده است.

وی با بیان اینکه پرداخت بخش قابل توجهی از مطالبات در سال‌های گذشته بی‌نظیر است، افزود: سازمان تأمین اجتماعی عدم استفاده از روش‌های قهریه را در دستور کار خود قرار داده است.

معاون فنی و درآمد سازمان تأمین اجتماعی کشور با اشاره به اینکه ماهانه بیش از دو هزار و 300 میلیارد تومان پول به عنوان حقوق به بازنشستگان پرداخت می‌شود، خاطرنشان کرد: تعهدات در پرداخت و درآمدها باید با یکدیگر تناسب داشته باشد و درآمدهای تعهدی و پرداخت‌های نقدی برای سازمان تأمین اجتماعی مشکل ایجاد می‌کند.

زدا با بیان اینکه در صورت درخواست هموطنان ایرانی خارج از کشور خدمات بیمه‌ای به آنها نیز ارائه می‌شود، خاطرنشان کرد: در سامانه الکترونیکی مرکزی سازمان تأمین اجتماعی فرم‌هایی برای هموطنان خارج از کشور طراحی و آماده شده و متقاضیان می‌توانند با مراجعه به این سامانه یا سفارت‌خانه‌های ایران در کشورهای مختلف تحت پوشش خدمات بیمه‌ای قرار گیرند.

وی با اشاره به اینکه طرح ارائه خدمات بیمه‌ای به هموطنان ایرانی خارج از کشور به صورت اختیاری و با نرخ‌های ارزان‌تر خدمات خود را ارائه می دهد، تصریح کرد: پس از تأیید پزشک و رایزنی با نمایندگان افراد متقاضی در سفارت‌خانه‌ها در فواصل سه ماهه هزینه خدمات را پرداخت می‌کنند.

معاون فنی و درآمد سازمان تأمین اجتماعی کشور با بیان اینکه این طرح برای ایرانیان مقیم آلمان در حال اجراست، عنوان کرد: در این راستا با کشور ترکیه نیز رایزنی‌هایی انجام شده و در کشورهای دیگر نیز گسترش می‌یابد.

زدا از ارائه خدمات بیمه‌ای در بیمارستان ایرانیان در دبی خبر داد و بیان کرد: تاکنون نسخه واحدی برای ارائه خدمات به دلیل تعداد زیاد خدمات بیمه به دیگر کشورها معرفی نشده است.

وی با اشاره به اینکه قانون نقل و انتقال 15 سال سوابق ایثارگران به صورت رایگان اجرا شده، اظهار داشت: براساس قانون برنامه پنج ساله توسعه در صورت نقل و انتقال ایثارگران در دستگاه‌های مختلف سابقه بیمه‌ آنها نیز انتقال داده می‌شود.

معاون فنی و درآمد سازمان تأمین اجتماعی کشور با ابراز تأسف از اینکه این طرح نادیده گرفته شده بود و در حال حاضر برای احیای دوباره آن تلاش می‌شود، افزود: تاکنون 800 هزار نفر تحت پوشش بیمه کارگران ساختمانی قرار گرفته‌اند.

زدا با اشاره به اینکه پرداخت هزینه به کارگران ساختمانی براساس متراژ چهار درصد زیربنا انجام می‌شد، خاطرنشان کرد: با تلاش نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی پرداخت هزینه به کارگران بر اساس متراژ 15 درصدی و از طریق پروانه کارفرمایان پیش‌بینی شده و برای افزایش آن به 20 درصد تلاش می‌شود.

وی با بیان اینکه بیمه قالیبافان کشور قطع نشده بلکه به دلیل عدم بودجه کافی از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت از بیمه افراد جدید خودداری شده، تصریح کرد: قرار شده وزارت صنعت، معدن و تجارت بدهی خود را به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت کند و در این راستا 7 درصد هزینه را خود قالیبافان پرداخت می‌کنند.

معاون فنی و درآمد سازمان تأمین اجتماعی کشور با اشاره به اجرای طرح پایلوت کارت بیمه هوشمند سلامت، بیان کرد: این طرح در فاز نخست در آینده‌ای نزدیک ابتدا در مراکز درمانی ملکی سازمان تأمین اجتماعی انجام می‌شود و در صورت موفقیت در دیگر بیمارستان‌های کشور نیز اجرا می‌شود.

زدا با بیان اینکه پرداخت عیدی بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی تا پایان بهمن‌ماه امسال پرداخت می‌شود، عنوان کرد: سازمان تأمین اجتماعی فارس یکی از بهترین و کم‌مشکل‌ترین سازمان‌های تأمین اجتماعی کشور است.

۱۳۹۳/۱۰/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...