نسخه چاپی

محققان دانشگاه نیویورك؛

آیا زگیل‌ها مسری هستند؟

اكثر مردم گمان می‌كنند HPV تنها مرتبط با زگیل‌های تناسلی است،‌ اما از میان بیش از 100 سویه شناخته شده از این ویروس،‌كمتر از نیمی از آنها مسئول این نوع عفونت هستند. HPV‌ بیشتر موجب ایجاد زگیل روی دست‌ها، انگشتان، پاها،‌ زانوها و صورت می‌شود.

به گزارش نما به نقل از روزنامه سپید، زگيل‌ها، زائده‌هايي در سطح پوست هستند که به وسيله ويروس پاپيلوما (HPV) ايجادمي‌شوند. در عين حال که اين برآمدگي‌هاي مزاحم خوش‌خيم هستند، قابل سرايت هستند.

در بررسي جديدي به وسيله محققان دانشگاه نيويورک، ديده شد که 69 درصد مردم سالم در آمريکا اين عفونت را در برخي قسمت‌هاي بدن خود دارند و بر اساس آمار مرکز کنترل بيماري‌ها، در ايالات متحده سالانه 14 ميليون نفر به اين ويروس آلوده مي‌شوند.

اکثر مردم گمان مي‌کنند HPV تنها مرتبط با زگيل‌هاي تناسلي است،‌ اما از ميان بيش از 100 سويه شناخته شده از اين ويروس،‌کمتر از نيمي از آنها مسئول اين نوع عفونت هستند. HPV‌ بيشتر موجب ايجاد زگيل روي دست‌ها، انگشتان، پاها،‌ زانوها و صورت مي‌شود.

بررسي‌ها نشان مي‌دهد زگيل‌هاي معمولي (نه تناسلي)، از طريق تماس پوستي قابل انتقال هستند، اما همه سويه‌هاي اين ويروس به شدت مسري نيستند. در واقع حساسيت به ويروس وابسته به سيستم ايمني فرد است. از آنجايي که HPV در محيط‌هاي مرطوب و گرم رشد مي‌کند و بنابراين پوشيدن کفش در استخرها وساير مکان‌هاي نسبتاٌ آلوده توصيه مي‌شود. اگر زگيل داريد وسايل خود را به طور مشترک با ديگران استفاده نکنيد. حوله، جوراب و کفش مشترک همگي مي‌توانند حامل HPV باشند.

۱۳۹۳/۱۰/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...