نسخه چاپی

حجت‌الاسلام صدیقی در كنگره جمعیت ایثارگران:

قدرت‌طلبی را بت‌پرستی بدانید

امام جمعه موقت تهران با تاكید بر اینكه نیروهای متعهد به ولایت نباید بعد از فرمان آقا از خود تحلیل داشته باشند، گفت: امروز باید هم از بعد فردی و هم گروهی از خود گذشتگی داشته باشیم.

به گزارش نما به نقل از مهر، حجت‌الاسلام کاظم صدیقی در ششمین کنگره جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با بیان اینکه طبق فرموده امیرالمومنین (ع)، آنچه ما در مسیر تحقق اهداف خود با مشکل مواجه می‌کند اختلافات است و باید از آن عبرت بگیریم، اظهار داشت: مساله امروز ما، مساله قانون اساسی و آرای عمومی و صندوق‌ها است که این موضوع با آنچه که دنیا دنبال می‌کند، تفاوت ماهوی دارد. ما مشروعیت رئیس‌جمهور را به آرا و اکثریت نمی‌دانیم بلکه ملاک اصلی ما، امضای خداست و امروز طبق مصلحت، امام مصلحین مشروعیت رئیس‌جمهور را امضا می‌کند که این امر یک تاکتیک و وسیله است که مردم را در مسیر مسابقه قرار دهد.

وی افزود: در اسلام اساس بر امامت و امت است. «وَاعْتَصِمُواْ بِحَبْلِ اللّهِ»؛ حبل‌الله، امامت است که باعث بقا و پایداری شما می‌شود و ادامه حیات دینی شما، عزت شما را به همراه می‌آورد. باید به امامت چنگ بزنید و اعتصام کنید تا بتوانید خود را حفظ کنید و آنچه مورد حفاظت شماست، حبل‌الله است و این موضوع در عینیت جامعه، در حجت الله است و در بعد فکری، قرآن قرار دارد.

حجت‌الاسلام صدیقی تاکید کرد: حجت خدا، قرآن ناطق است که این دو، دو روی یک سکه هستند یعنی عترت و قرآن. درواقع قطب جامعه حق‌گرا، قرآن و عترت است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اختیارات ولی فقیه در قانون اساسی گفت: آنچه در قانون اساسی آمده است، همه اختیارات ولی فقیه نیست بلکه جزئی از اختیارات آن است. ولایت است که در قانون اساسی به آرای عمومی و صندوق رای اعتبار داده است. این بحث‌هایی که سکولارها مطرح می‌کنند، ضد مصالح بشر است و ما معتقدیم حکومت از آن خداست و غیر خدا هیچ‌ کس حق حاکمیت بر کسی را ندارد.

حجت‌الاسلام صدیقی افزود: محدود کردن آزادی‌ها جز به اذن خدا حق هیچ کسی نیست.

وی با بیان اینکه ما با بازشناسی ریشه حکومت اسلامی، تابلویی را در مقابل خود قرار داده‌ایم تا راه حق گم نشود، گفت: مگر در جریانات انقلاب، اختیارات ولی فقیه در قانون اساسی به رای گذاشته شده بود که عده‌ای به عنوان مثال در حادثه 17 شهریور شهید شدند. این اعتبار ولایت است که مجوز می‌شود تا ما جان خود را برای اسلام فدا کنیم و در طَبَق اخلاص قرار دهیم.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به مساله آرای عمومی در انتخابات گفت: در مساله انتخابات همه مکلفین شرکت نمی‌کنند و در مجموع آن کسی که پیروز انتخابات می‌شود، از اکثریت آرای مردم برخوردار نیست بلکه از آرای اکثریت شرکت‌کنندگان برخوردار است و اعتبارش را از اکثریت شرکت‌کنندگان در انتخابات می‌گیرد.

حجت‌الاسلام صدیقی تاکید کرد: برخی با ابزارهای مادی، فشارها و پول‌ها، افراد غیر اصیل را به صحنه می‌آورند و مثلا فرهیختگان و مومنان در این امر رای‌شان با یک دیوانه، یک اعتبار دارد. این با کدام عقل سلیم سازش‌پذیر است. اما ما چون به امامت اعتقاد داریم و این امام، این مساله را امضا کرده است، معتقدیم که آرای عمومی و قانون به امضای ولی فقیه مشروعیت می‌یابد.

وی گفت: ولی فقیه از جانب امام زمان (عج) زندگی ما را به رنگ دین درآورده است و همیشه ما باید بدانیم فرمان، فرمان امام زمان (عج) است و در زمان غیبت امام زمان (عج) تمام اختیارات به ولی فقیه منتقل شده است و اگر ولایت را بردارید، تمامی این مسائل از جمله آرای عمومی و صندوق‌ها پای‌شان به هیچ جا بند نیست.

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه اگر ولایت را بردارید، تحزب خودش منشا اختلاف می‌شود، گفت: آنچه این احزاب را کنترل می‌کند و انحرافات آن را رصد می‌کند، ولایت و امامت است. آنهایی که امامت و ولایت را رها می‌کنند، تنها خودشان چوب نمی‌خورند بلکه پیکره امت دیگر روی خوش نخواهد دید. بنابراین امامت است که شما را از اختلافات حفظ خواهد کرد و الا بنا بر گفته حضرت زهرا (س) شما همواره خون خواهید خورد و همدیگر را خواهید کشت.

حجت‌الاسلام صدیقی، امامت را کوهی که امت را در طوفان‌ها حفظ می‌کند را امامت دانست و افزود: چرا باید رهبری امروز چیزی بگوید ولی خواص توجه نکنند؟ چرا مدعیان ولایت نباید با هم بجوشند؟ این دستور خداست که وقتی ولایت امری را می‌کند، باید آن را اطاعت کنید و این طور نباشد که هر وقتی امری را از ولی شنیدید، هر کسی به نفع خودش تفسیر کند. ما تنها باید اجراکننده باشیم و نباید در امر امامت تحلیل و تفسیر کنیم.

وی با بیان اینکه ما مدل حکومت را از خدا می‌گیریم، افزود: حکومت شورایی حرف سقیفه است و اینکه یک شورا بخواهد یک فردی را انتخاب کند، در قاموس دینی ما نمی‌گنجد.

امام جمعه موقت تهران گفت: شورا و حزب نتیجه‌اش جز اختلاف و بدبختی نیست اما وحدت، توحید است. ما نباید به عقب برگردیم، چرا که امروز دنیای استکبار می‌خواهد ما را نابود کند و جهان استکبار در نابودی ما وحدت کلمه دارد. حال چرا ما نباید وحدت کلمه داشته باشیم؟

حجت‌الاسلام صدیقی با بیان اینکه شما تا زمانی که استقلال دارید، مصونیت دینی خواهید داشت افزود: امروز نباید منتظر باشید که دنیا با شما کنار بیاید و سازشی صورت گیرد. کفر به طاغوت، اساس ایمان ماست و این را باید سرلوحه کار خود قرار دهیم. امام (ره) کفر به طاغوت به عنوان یک استراتژی را برای ما به ارث گذاشتند و در شعارهای مکرر خود می‌گفتند: «اسرائیل باید از بین برود».

وی تولی را بدون برائت بی‌معنا دانست و افزود: تولی ملازم تبری است و این دو بدون هم معنا پیدا نمی‌کنند.

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: ما باید قدرت‌طلبی را بت‌پرستی بدانیم و همیشه به این فکر باشیم که دوست و رفیق خود را جلو بیندازیم. امروز ایثار جایش کجاست؟ ایثار یعنی از خود گذشتی نه اینکه تک‌تک، بلکه باید گروهی از خود بگذریم و به دنبال تقویت دین باشیم و یکدیگر را تحمل کنیم.

حجت‌الاسلام صدیقی با بیان اینکه نیروهای اصولگرا یعنی نیروهای متعبد به ولایت، اظهار داشت: اصولگرایان نباید این‌گونه باشند که بعد از فرمان آقا، از خود تحلیل کنند و اگر فردی این‌گونه باشد، در زمان ظهور امام زمان (عج) نیز از خود تحلیل خواهد داشت. در زمان جنگ که سرباز نباید در مورد فرمان فرمانده تحلیل انجام دهد.

۱۳۹۳/۱۰/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...