نسخه چاپی

روایت وزیر سابق ارشاد از فتنه

وزیر سابق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در فتنه ۸۸ كه نخستین جرقه‌های آن از مخالفت‌های مدنی برخی خواص در انتخابات ۸۴ آغاز شد خنده دشمن را فراهم كرد و غم را بر دل رهبری نشاند.

به گزارش نما به نقل از فارس، سیدمحمد حسینی پیش از ظهر امروز در همایش بسیج و رسانه که به همت روابط عمومی سپاه صاحب‌الزمان با حضور جامعه خبری و رسانه‌ای برگزار شد، اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های بسیجی صبر و تحمل و عمق بصیرت سیاسی و دینی است.

وی بیان کرد: روحیه بسیجی فقط در نبرد نظامی ضروری نیست بلکه گسترش و توسعه این روحیه در بین سطوح مختلف جامعه از ضروریات است.

حسینی تصریح کرد:‌ امام راحل بارها بر این نکته اذعان کردند که بسیج شجره طیبه‌ای است که آثار و برکات آن بر امت و نظام اسلامی مشتمل می‌‌شود، آثار و برکات بسیج امروز فرامنطقه‌ای است و در لبنان، یمن، بحرین، عراق و سوریه مشخص و مبرهن است.

وی اذعان کرد: مجاهدت، تلاش، پرکاری، استقامت و ایستادگی در برابر زیاده‌گویی از ویژگی‌های روحیه بسیجی است، بسیجی فرهنگی است که منتج به موفقیت و پیروزی می‌شود.

وزیر سابق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: روحیه بسیجی در حوزه رسانه به صورت حق‌گویی، عدل‌گویی و صداقت متبلور می‌شود حتی در زمانی که به ضرر منافع خبرنگار باشد.

وی گریزی به وقایع و جنایات فتنه 88 زد و گفت: سران فتنه و حامیان آنها کسانی بودند که سال‌ها بر سر سفره نظام نشسته و صدقه سر نظام و ولایت به جایی و منصبی رسیده بودند، اما در فتنه 88 با گستاخی تمام نمکدان را شکستند و حرمت‌شکن شدند.

حسینی عنوان کرد:‌ فتنه‌گران و حامیان آنان داعیه‌دار پیرو خط امام بودند آیا عقیده‌ای به فرمایش شریف امام راحل مبنی براینکه حفظ نظام از اوجب واجبات است نداشتند که دست به آشوب زدند.

وی با اشاره به اینکه دشمنان اسلام و انقلاب اهل مکر و حیله هستند، گفت: امروز دشمن از هر مکر و حیله‌ای علیه نظام استفاده می‌کند.

* در فتنه 88 مثلث عبری، عربی و غربی شکست خورد

حسینی توضیح داد:‌ توجه به ابعاد مختلف فتنه دشمن از ویژگی‌های روحیه بسیجی است بر این اساس وظیفه خبرنگاران در راستای قوت نظام و اسلام در جهان و روشن کردن ماهیت خبیث و کثیف مستکبران است.

وزیر سابق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ابراز کرد: در فتنه 88 مثلث عبری، عربی و غربی که علیه نظام وحدت کرده بودند شکست خورد و با اقتدار و افزونی قوت نظام اسلامی ماهیت استکباری سران دول این مثلث بر همگان روشن و مشخص شد.

وی تصریح کرد: در فتنه 88 عده‌ای براساس غفلت و جهالت در میدان دشمن بازی کردند و بر این اساس برخی خواص نتوانستند حق را از باطل تشخیص دهند، در سال 84 و 88 برخی خواص بر بصیرت و تصمیم مردم تمکین نکردند.

* نخستین جرقه‌های فتنه 88 از مخالفت‌های مدنی برخی خواص سال 84 آغاز شد

حسینی با اذعان به اینکه برخی ایرادات و اشکالات و مخالفت‌های مدنی صورت گرفته توسط برخی خواص در انتخابات 84 و گفتن این جمله که «نتایج را به خدا واگذار می‌کنم» نخستین جرقه‌های فتنه 88 و آشوب علیه نظام زده شد‌‌، یادآور شد: در حماسه 9 دی همچون سنوات دیگر و عرصه‌های متعدد رقم خورده دیگر بسیار سیاسی و دینی مردم ایران بر مستکبران و دشمنان داخلی و خارجی اثبات شد، اصرار بر دلایل واهی و توهمات توسط دیگران در سال 88 بدعتی بود که با هوشیاری رهبری پذیرفته نشد.

۱۳۹۳/۱۰/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...