نسخه چاپی

عضو كمیسیون اجتماعی در گفتگو با نما:

نادیده گرفتن قوانین در خصوص بازیكنان فوتبال شایسته نظام نبود

عکس خبري -ناديده گرفتن قوانين در خصوص بازيکنان فوتبال شايسته نظام نبود

حمیدرضا مشهدی عباسی گفت: این مسأله كه بخواهیم به علت كم كاری خودمان، سازمان نظام وظیفه را مجبور كنیم تا از تخلف این بازیكنان چشم پوشی كند ، شایسته نظام ما نیست.

حمیدرضا مشهدی عباسی نماینده مردم دماوند در گفتگو با خبرنگار نما در رابطه با درخواست وزارت ورزش و جوانان در خصوص معافیت سربازی بازیکنان فوتبال در آستانه لیگ برتر گفت: اخیرا در رسانه های کشور اعلام شد که ما دومیلیون سرباز فراری داریم، البته بنده فکر می کنم اصل موضوع دارای اشکال است؛ زیرا اگرچنین آماری درست باشد ، مسوؤلین ذی ربط بسیار کوتاهی کردند.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس افزود: البته فکر می کنم در این آمار دو میلیونی، مشمولین در حال تحصیل هم حساب کرده اند. این سوال پیش می آید که ما چه قدر سرباز داریم که دو میلیون آنها از متخلفین هستند؟ به نظر می رسد که این آمار غلطی است .
مشهدی عباسی ادامه داد: بر فرض درستی این آمار، ولو اگر این آمار ده هزار نفر هم باشد معلوم است که در این مسأله خیلی کوتاهی شده است. به نظر من راهکار جلوگیری از آن برخورد با متخلفین است. لذا اگر جریمه ای را برای این تخلف تعیین کرده اند، باید تعریف کنیم که آیا این تخلف با جریمه پاک می شود یا نمی شود؟ اگر زمانی بخواهند کسر بودجه ای را حل و فصل کنند یک بحث جداست اما اینکه جوانی منظم و مطابق قانون دو سال در مرزها به کشور خدمت کرده است و سختی کشیده باشد در حالی که ممکن بود تمکن مالی را هم داشته باشد؛ با یک نفری که کوتاهی و تخلف کرده است وبدون هیچ مجازاتی تنها مبلغی را پرداخت کند یک بی عدالتی اجتماعی است .
وی در رابطه با در خواست وزارت ورزش و جوانان در خصوص معافیت تیم ملی فوتبال اظهار داشت:
به نظر من وزارت ورزش و جوانان باید به نحوی برنامه ریزی کند تا مجبور نباشد با بی قانونی و یا دور زدن قانون درخواست معافیت برای برخی از افراد کند. این وزارت باید بازیکنان در سطح بازی ملی را پرورش دهد که البته هم اکنون هم تعداد آنها کم نیست و باید شناسایی شود، سوال این است که آیا بعد از برگزاری این همه بازی در مسابقات لیگ و دسته یک و ...آنها نمی توانند بیست نفر را برای تیم ملی انتخاب کنند تا موجب این همه هیاهو در جامعه نشوند.
مشهدی در ادامه گفت: از طرفی ممکن است که این امر موجب سوءاستفاده برخی از افراد شود یعنی راه سوءاستفاده باز می شود. بالاخره بازیکن تیم ملی باید تعهداتی نسبت به کشور داشته باشند . به هرجهت این وزیر حدود یکسال بر این مسند بوده و می توانست به گونه ای برنامه ریزی داشته باشد و یا از وزرای ذی ربط و مسوؤلین گذشته و یا مسوؤلین لیگ فوتبال که هنوز با همان ترکیب هستند، برنامه ریزی دقیقی را طراحی کنند تا بازیکنان بیشتری رابرای عرصه بین الملل شناسایی کنند.
وی تاکید کرد : این مسأله که بخواهیم به علت کم کاری خودمان، سازمان نظام وظیفه را مجبور کنیم تا از تخلف این بازیکنان چشم پوشی کند ، شایسته نظام ما نیست زیرا نادیده گرفتن قانون برای قانون گذار و مجری قانون بسیار ناپسند است و روزنه ای برای شکستن حریم قانون محسوب می شود. به هر جهت هم به صورت کلی و هم جزیی در این مساله باید توجه داشت، زیرا همه این مسائل ناشی از ضعف مدیریتی در این حوزه است .

۱۳۹۳/۱۰/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...