نسخه چاپی

نماینده مردم تهران در گفتگو با نما :

هشدار به خانم ابتكار/سوال از معاون رییس جمهور درخصوص جنجال های سیاسی/آموزش پرورش سریعا در خصوص آلودگی هوا اقدام كند

عکس خبري -هشدار به خانم ابتکار/سوال از معاون رييس جمهور درخصوص جنجال هاي سياسي/آموزش پرورش سريعا اقدام کند

زهره طبیب زاده گفت: به خانم ابتكار هشدار می دهم كه به جای برخوردهای سیاسی با بحث بنزین ، به مسوألیتهای ذاتی سازمان خودشان دقت كنند.

به گزارش نما ،تهران کلان شهری است که همواره در فصل سرما به دلیل پدیده وارونگی دما ، با آلودگی هوا مواجه بوده است. چند ماه پیش معصومه ابتکار رئیس سازمان بهداشت محیط زیست درچندین مصاحبه علت اصلی آلودگی شهر تهران را بنزین های تولیدی پتروشیمی اعلام کرد و بر استفاده از بنزین وارداتی تاکید کرد. اما با توجه به تحقیقات به عمل آمده معلوم شد که در تهران از بنزین های تولیدی استفاده نمی شود و تنها از بنزین های وارداتی استفاده شده است. لذا این حرکت بیشتر به یک فضاسازی سیاسی شبیه بود تا یک نگرانی محیط زیستی .
با ورود به فصل سرما باز نفسهای تهران تنگ شده است و شهروندان تهرانی با سکوت رئیس سازمان محیط زیست مواجه شده اند. حداقل عملکرد مسوؤلین ما در این رابطه تعطیلی مدارس برای جلوگیری از ورود کودکان و خردسالان و تاکید بر عدم خروج بیماران قلبی و سالخورده بود که با توجه به بالا بودن آلاینده ها در هوای تهران در این چند روز اخیر، هیچ سخنی از این سازمان شنیده نشد.
دکتر زهره طبیب زاده نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در گفتگو با خبرنگار نما در خصوص روند آلودگی هوای تهران و شهر های صنعتی گفت: با توجه به فضا سازی که در ارتباط با آلودگی بنزین پتروشیمی شد؛شاهد بودیم که این مسأله به طور وسیع در کمیسیون های مختلف مجلس از جمله کمیسیون بهداشت و درمان ، کمیسیون انرژی و حتی کمیسیون اصل 90 در این مورد تحقیقات لازم را کردند و اظهار نظر کارشناسی خود را در رابطه با عدم آلودگی بنزین های پتروشیمی اعلام کردند و حتی در بررسی ها مشخص شد که بنزین های تولیدی پتروشیمی در تهران مورد استفاده قرار نگرفته است و پخش این نوع بنزین در مناطق جنوب کشور اتفاق افتاده است.
وی افزود: از ابتدا در تهران بنزین وارداتی مورد استفاده قرار گرفته است. حتی در آن مقطع کارشناسان و متخصصان هم اعلام کردند که بنزینهای وارداتی یورو 2 بوده و از دلالهای خارجی خریداری شده است و بنزینی که در تهران توزیع شده بود فاقد استانداردهای قابل قبول زیست محیطی بوده است.
نماینده مردم تهران در ادامه اظهار داشت: متاسفانه معلوم نیست که چه کسانی از وارد کردن بنزین سود می برند و چه کسانی منافع خود را با ورود نازلترین بنزین از جهت کیفیتی تامین می کنند؟ در حالی که دائما تبلیغ می شود که بنزین وارداتی ، بنزین پاک و بنزین پتروشیمی آلوده است. در سایه این تبلیغ عملا ما شاهد آلودگی بیشتر در شهر تهران هستیم و شرایط تهران بدتر از روز قبل می شود.
وی تاکید کرد: من به خانم ابتکار هشدار می دهم که به جای برخوردهای سیاسی با بحث بنزین ، به مسوألیتهای ذاتی سازمان خودشان دقت کنند و تصور نکنند چون در جایگاه معاونت رئیس جمهور قرار دارند، سوال از ایشان توسط مجلس منتفی است؛ لذا ایشان باید نسبت به این مسأله پاسخگو باشند و در خصوص جوسازی رسانه ای و سیاسی هم از ایشان سوال خواهد شد.
زهره طبیب زاده عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات با وجود شرایط آلودگی در هوای تهران در این روزهای اخیر، با بیان آنکه مشکل آلودگی هوا با لج بازی سیاسی حل نخواهد شد، گفت: وقتی محیط زیست بدون آنکه عواقب جوسازی های تبلیغاتی خود را علیه دولت قبل ببیند؛ طرح پاک شدن هوای تهران و نداشتن هوای آلوده در طول سال جاری را شاهد مثال آورد و بیان و تبلیغ کرد، باید منتظر این معضل در این روزهای سرد می بود؛ خود کرده را تدبیر نیست .
وی افزود: معضل آلودگی هوای تهران صرفا مربوط به بنزین وارداتی نیست ؛ گرچه نمی توان کیفیت بنزین وارداتی را در تولید آلاینده ها نادیده گرفت ؛ اما معضل تهران وجود پدیده وارونگی در زمستان و هوای راکد به دلیل موقعیت جغرافیایی شهر تهران است.
دکتر طبیب زاده خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه مشکلات تهران در آلودگی آن، در ارتباط با خروج خودروهای فرسوده از چرخه ناوگان حمل و نقل شهری، عدم سرمایه گذاری بهینه و قابل قبول دولتها بر روی متروی تهران، کمبود ناوگان حمل و نقل عمومی و عدم توجه به جایگزینی ناوگان حمل و نقل زیرزمینی به روی زمین است. لذا این مشکلات را باید سازمانهای تابعه دولت از جمله سازمان حفاظت از محیط زیست باید تبلیغ کند و حساس باشد، ودر هئیت دولت بر آن تکیه کند.
وی افزود: تکیه و تبلیغ بر روی مسائل عوام فریبانه چون بنزین پتروشیمی بیشتر شبیه یک لجبازی سیاسی است که بیشتر فضای کشور را در روزهای متمادی تحت تاثیر جوسازی های سیاسی علیه دولت قبل قرار داد. اما اکنون خودشان در دامی افتادند که تهران هرساله با آن مواجه بود و به عنوان یک انتقاد مطرح می کردند. این امر به خاطر برخورد غیر صادقانه سازمان محیط زیست با مردم شهر تهران است.
طبیب زاده نماینده مردم تهران در پایان خاطر نشان کرد: طبعا این سکوت سازمان محیط زیست کمکی به سلامت و بهداشت کودکان نخواهد کرد. لذا انتظار داریم وزارت آموزش پرورش درروزهایی که شرایط شهر تهران به لحاظ آلایندگی پر خطر و حالت اضطراری دارد ؛ در رابطه با عدم خروج کودکان در فضای آلوده شهر تهران اقداماتی سریع از خود نشان دهد.

۱۳۹۳/۱۰/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...