نسخه چاپی

آمریكا پهپاد شبه‌پرنده تولید می‌كند

آمریكا قصد دارد پهپادی شبیه پرنده بسازد تا قادر به اجرای عملیات در داخل ساختمان ها باشد و از این پهپادها در عملیات های نجات گروگان ها استفاده كند.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، یک روزنامه مشهور آمریکایی نوشت این کشور به دنبال ساخت نسل جدیدی از هواپیماهای بدون سرنشین شبیه پرنده است که قادر به پرواز و عملیات در داخل ساختمان‌ها باشد.

به گزارش روزنامه واشنگتن تایمز، آمریکا قصد دارد پهپادی شبیه پرنده بسازد تا قادر به اجرای عملیات در داخل ساختمان ها باشد و از این پهپادها در عملیات های نجات گروگان ها استفاده کند.

بر اساس این گزارش آژانس پروژه های تحقیقاتی دفاع پیشرفته آمریکا به دنبال بررسی روش های غیر سنتی است که این کشور را قادر به تولید نسل جدیدی از هواپیماهای بدون سرنشین کند که قابلیت عملیات در داخل ساختمان ها را داشته باشد.

این آژانس در حال برنامه ریزی برای تجزیه و تحلیل ویژگی های پرواز حشرات و پرندگان است تا از این ویژگی ها در چابکی و انعطاف پذیری نسل جدید هواپیماهای بدون سرنشین استفاده کند.

این آژانس همچنین به دنبال دستیابی به فناوری جدیدی است تا مسیر پرواز هواپیماهای بدون سرنشین را غیر از استفاده از ایستگاه های جی پی اس قرار دهد. سیستم جدید برنامه ریزی شده برای پهپادهای جدید قادر به تصمیم گیری فوری بدون دخالت انسان است.

پهپادهای جدید می تواند به تیم های نظامی به خصوص در مناطق شهری در ماموریت نجات گروگان ها و جستجوی خانه به خانه و اتاق به اتاق کمک کند. این پهپادها همچنین قادر به کمک به عملیات های امداد و نجات در موقع بروز بلایا و حوادث هستند.

۱۳۹۳/۱۰/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...