نسخه چاپی

۳۰۰ متفكر خارجی در كنفرانس وحدت

دبیركل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی از حضور ۶۰۰ اندیشمند در بیست و هشتمین كنفرانس بین المللی وحدت اسلامی خبر داد و افزود: در این كنفرانس ۳۰۰ متفكر و شخصیت تاثیرگذار خارجی از ۶۹ كشور حضور دارند.

به گزارش نما به نقل از واحد مرکزی خبر؛ آیت الله محسن اراکی در نشست خبری با اشاره به اوضاع حساس جهان اسلام مهمترین مساله امروز اسلام را وحدت دانست و گفت: در این راستا کنفرانس بیست و هشتم از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی با اعلام این که کنفرانس امسال از17 تا 19دی برگزار می شود اضافه کرد: در این کنفرانس 300 متفکر و شخصیت تاثیرگذار خارجی از 69 کشور حضور دارند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به برگزاری مراسم ویژه در مرقد مطهر امام خمینی(ره) و جشن های متنوع در سراسر کشور اشاره کرد و افزود: 25 دی جشنواره میلاد پیامبر رحمت را در قم برگزار می کنیم.

وی، برگزاری شب شعر فارسی و عربی و رونمایی ازمجموعه 63 جلدی کتاب احادیث مشترک شیعه و سنی را از دیگر برنامه های اجلاس برشمرد و گفت: در اجلاس امسال از شخصیت هایی همچون امام موسی صدر، آیت الله واعظ زاده و علامه شیخ سعید شعبان از علمای اهل سنت لبنان نیز تجلیل می شود.

آیت الله محسن اراکی همچنین از احتمال رونمایی از فیلم محمد رسول (ص) ساخته مجید مجیدی، حضور مهمانان خارجی در نماز جمعه تهران و برگزاری نشست های تخصصی را از دیگر برنامه های کنفرانس امسال برشمرد و گفت: در نشست امسال علاوه بر علما از نخبگان جهان اسلام از جمله بازرگانان و تجار، بانوان فرهیخته، استادان دانشگاه و دانشجویان نیز دعوت به عمل آمده است.

۱۳۹۳/۱۰/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...