نسخه چاپی

مهمترین بحران فراموش‌نشدنی سال ۲۰۱۴

فعالان ضد جنگ انگلیس با انتشار بیانیه‌ای، جنایات اسراییل علیه مردم غزه را مهمترین ناآرامی فراموش‌نشدنی سال ۲۰۱۴ خواندند.

به گزارش نما به نقل از فارس، فعالان ضد جنگ در انگلیس با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در تابستان 2014 در غزه، این فاجعه انسانی را تنها واقعه فراموش نشدنی در سال گذشته میلادی دانستند.

«مت کار» نویسنده این جنبش ضد جنگ در انگلیس، سال 2014 را سال وقایع ناخوشایند نامید و با اشاره به برخی از این وقایع افزود، «ربوده شدن دختران محصل نیجریه‌ای، بحران ژئوپلیتیک اوکراین، بحران سوریه، کشتار مردم عراق همه من جمله وقایع تلخ سال گذشته میلادی بود اما جنایتی که هرگز فراموش نخواهد شد، حمله وحشیانه اسراییل به نوار غزه است».

در ادامه این بیانیه آمده است، جنگ غزه جنگی بود که دولت نتانیاهو خواستار وقوع آن شد و قطعا با سلسله دروغ‌های مسخره‌ و با فریب و تقلب، به جریان افتاد. «جنگ غزه جنگی بود که در نهایت دستاوردی نداشت جز آن‌که خرابی و آسیب‌های بیشتری به مردمی که پیش از آن نیز تحت محاصره بودند، آسیب و ویرانی بیشتر وارد کند.

این بیانیه با اشاره به حدود 2 هزا رو 200 فلسطینی کشته شده، تخریب 60 هزار خانه مسکونی و بیش از 100 هزار مردم آواره، انفجار بیش از 20 هزار تـُن مواد منفجره در متراکم‌ترین منطقه جغرافیایی کره زمین، نوشت همه این مسایل به طور واضح در مقابل دید رسانه‌های بین‌المللی و هم چنین بازرسان اسراییلی، که بر کرسی هدایت این جنگ نشسته و با دیدن این مناظر از آن لذت می‌بردند، به وقوع پیوست.

فعالان ضد جنگ در ادامه جنایات اسراییل در غزه را رسوایی اخلاقی خوانده و افزودند خشم و اشک تمساح اسراییلی‌ها در قبال تروریسم و یادداشت‌های حامیان قدرتمند اسراییل نمی‌توانند این رسوایی اخلاقی را مخفی کرده و سال 2014 طوری به پایان رسید که اسراییل و آمریکا توطئه‌ای دیگر را در شورای امنیت سازمان ملل رقم بزنند تا تلاش‌ها برای پایان دادن به اشغال فلسطین از طرق سیاسی به سر انجام نرسد.

در ادامه بیانیه فعالان ضد جنگ ادامه دادند، در مقابل چشمان جامعه جهانی می‌بینیم هیچ راهی برای مردم فلسطین وجود ندارد تا این اطمینان را دهد که با انجام آن فلسطینیان به کمترین حقوق خود دست خواهند یافت و هیچ چیزی وجود ندارد که اسراییلی‌ها نتوانند انجام دهند تا این اطمینان را دهد اسراییلی‌ها هرگز به آن‌چه می‌خواهند نمی‌رسند.

«اظهار همدردی با مردم غزه از سوی مردم کشورهای بسیاری اعلام شد که نشان می‌دهد چقدر ملت‌ها با دولت‌ها تفاوت دارند؛ وقتی به سال 2014 نگاه می‌کنیم این مساله را درمی‌یابیم چرا که اگر غیر از این بود مردم فلسطین امروز تنها و به حال خود رها شده بودند».

کار در ادامه عنوان کرد، هیچ شانسی برای مردمی که بسیار تحسینشان کرده و به آن‌ها علاقمندم، وجود ندارد تا مکانی را در روی زمین برای زندگی بیابند که دیگر تحت اشغال نبوده و زندگی‌شان زیر بمباران نباشد.

۱۳۹۳/۱۰/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...