نسخه چاپی

پرونده هواپیمایی اترك روی میزكمیسیون اصل 90

معاون عمرانی استاندار خراسان شمالی گفت: پرونده شركت هواپیمایی اترك با شكایت استانداری و یكی از نمایندگان این استان در مجلس شورای اسلامی، در دستور كار كمیسیون اصل 90 مجلس قرار گرفت.

به گزارش نما به نقل از ایرنا «محمدحسین علی نیا» عصر روز شنبه در نشستی با خبرنگاران این استان دلیل شکایت این نماینده مجلس و استانداری از شرکت هواپیمایی اترک را عدم پایبندی این شرکت به تعهدش در برقراری پرواز در مسیر تهران- بجنورد، علی رغم دریافت مجوز با نام این استان، عنوان کرد.

وی اظهار کرد: براساس برنامه، کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی هفته جاری کار بررسی این شکایت را با حضور نماینده مردم استان در مجلس و مدیران شرکت هواپیمایی اترک بررسی و نتایج را اعلام خواهد کرد.

وی افزود: استانداری خراسان شمالی نیز مستندات خود را برای رسیدگی به این شکایت ، به منظور احقاق حقوق مردم به کمیسیون اصل 90 ارایه کرده است.

معاون استاندار خراسان شمالی پیگیری استان برای ابطال مجوز این شرکت هواپیمایی به دلیل عدم تحقق تعهدش را از دیگر برنامه های استان برای دریافت حقوق مردم دانست.

علی نیا افزود: شرکت هواپیمایی اترک با این تعهد که اولویت خود را فعالیت در خراسان شمالی قرار می دهد از سازمان هواپیمایی مجوز فعالیت گرفته و با وجود برنامه ریزی، پرواز خود در فرودگاه بین المللی بجنورد را برقرار نکرده است.

وی اضافه کرد: این شرکت در توافقی با استانداری این استان متعهد شده تا پروازش را از فرودگاه بجنورد از سر بگیرد و استانداری نیز متعهد شده در صورتی که یکماه مداوم پرواز این شرکت در استان برقرار شود تا 50 درصد ظرفیت مسافرش را تضمین کند.

وی اظهار کرد: براساس این توافق هر پروازی که این شرکت با کمتر از نصف ظرفیت داشته، استانداری این کمبود را با پرداخت هزینه جبران خواهد کرد.

به گفته وی این شرکت دو پرواز در مسیر تهران- بجنورد برقرار کرده و پس از آن نیز به بهانه کم تعداد بودن مسافر پروازش را در این مسیر لغو کرده و پیگیری ها بی نتیجه بوده است.



*نقص قرارداد، مشکل اصلی عملیاتی نشدن راه آهن مشهد- بجنورد- گرگان



معاون استاندار خراسان شمالی عملیاتی نشدن طرح راه آهن مشهد- بجنورد- گرگان را ناشی از نقص قانونی در قرارداد فاینانسر خارجی این شرکت اعلام کرد و گفت:درخواست تصویب انجام مناقصه ترک تشریفات به هیات دولت ارسال شده که در صورت موافقت دولت، مراحل قانونی انتخاب پیمانکار انجام می شود.

علی نیا اظهار کرد: تاکنون هیات دولت این درخواست وزارت راه و شهرسازی را مصوب نکرده، ولی کارهای اولیه برای آغاز عملیات اجرایی از جمله کمیسیون ماده 21 در این استان برای تملک اراضی این طرح تشکیل و مصوب شده است.

وی افزود: در صورتی که فاینانسر خارجی پروژه بخواهد از عملیاتی کردن آن سر باز زند، دولت راهکار دیگری از جمله تامین اعتبار ساخت از محل بودجه دولتی را در دستور کار قرار می دهد.



*دوبانده شدن محور بجنورد- جنگل گلستان تا نیمه اول سال 95



معاون عمرانی استاندار خراسان شمالی گفت: طرح دو خطه کردن محور بجنورد- جنگل گلستان که تا قبل از دولت تدبیر و امید متوقف بود با اعتبار اختصاصی 400 میلیارد ریالی و پرداخت دیون پیمانکاران عملیاتی شده و تا پایان سال جاری 10 کیلومتر ابتدای این مسیر در حوزه بجنورد تا ابتدای روستای «مملجه» در گردنه امین الله زیر بار ترافیکی می رود.

به گفته وی تا پایان سال مالی 93 نیز حدود 40 کیلومتر از این مسیر اجرا می شود که چهار برابر کاری است که در شش سال قبل انجام شده است.

وی افزود: با تامین اعتبار این مسیر 145 کیلومتری از بجنورد تا تونل جنگل گلستان در نیمه اول سال 95 دو بانده می شود.



*اتمام طرح توسعه فرودگاه بجنورد تا پایان سال جاری



معاون استاندار خراسان شمالی گفت: طرح توسعه فرودگاه بجنورد شامل توسعه باند و سایر زیرساخت های در دست اجرا تا پایان امسال به اتمام می رسد.

علی نیا اظهار کرد: با نصب تجهیزات آییلس در فرودگاه بجنورد تا اواخر سال جاری، زمینه پرواز از این فرودگاه علاوه بر روزهای ابری و بارانی در شب نیز امکان پذیر می شود.



*اولویت اختصاص اعتبار برای پروژه های با پیشرفت فیزیکی 80 درصد



معاون عمرانی استاندار خراسان شمالی گفت: طبق آمار افزون بر یک هزار پروژه عمرانی در این استان باقی مانده از سنوات گذشته وجود دارد که برای تکمیل آن چندین هزار میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

علی نیا اظهار کرد: اولویت دولت در این بخش اختصاص اعتبار برای پروژه های با پیشرفت فیزیکی 80 درصد در سال جاری است و به نظر می رسد در سال های آینده این اولویت ها به پروژه های با پیشرفت فیزیکی بالای 50 درصد برسد.

به گفته وی با این اولویت بندی تعدادی از پروژه های عمرانی استان در دهه فجر امسال و یا تا پایان سال 93 به بهره برداری می رسد که ورزشگاه 15 هزار نفری بجنورد از جمله این پروژه هاست.



* فعالیت کمپوست زباله در مکان فعلی





معاون استاندار خراسان شمالی گفت: کمپوست زباله مرکز استان متعلق به شهرداری های بجنورد، شیروان، اسفراین و آشخانه است و هر فعالیتی در این کارخانه باید با توافق این چهار شهرداری صورت گیرد.

علی نیا اظهار کرد: زباله این چهار شهر برای فرآوری به این واحد انتقال داده می شود و هزینه آن نیز از سوی این شهرداری ها پرداخت می شود.

وی در مورد مصوبه اخیر شورای شهر بجنورد برای انتقال کمپوست بجنورد و جانمایی جدید گفت: شورای اسلامی بجنورد نمی تواند برای این کارخانه به تنهایی تصمیم گیری کند، چرا که این کارخانه زیر نظر سازمان پسماند فعالیت داشته و سازمان همیاری شهرداری های استان نیز در این واحد سرمایه گذاری کرده است.

علی نیا اظهار کرد: شورای شهر بجنورد می تواند شهرداری را مکلف به ساخت واحد جدید کمپوست کند ولی نمی تواند به تنهایی برای این پروژه تصمیم گیری کند.

۱۳۹۳/۱۰/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...