نسخه چاپی

عراق حریف ایران نشد/ گلزنی آزمون برای ایران

عکس خبري -عراق حريف ايران نشد/ گلزني آزمون براي ايران

تیم ملی فوتبال ایران با برتری مقابل عراق به استقبال مسابقات جام ملت‌های آسیا رفت.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، تیم ملی فوتبال ایران در آخرین دیدار تدارکاتی خود پیش از جام ملت‌های آسیا از ساعت ۱۰:۳۰ صبح امروز یکشنبه به وقت تهران (۱۸ به وقت استرالیا)، در ورزشگاه وین منطقه ولونگ گونگ سیدنی، مقابل تیم ملی عراق به میدان رفت و به برتری یک بر صفر دست یافت. سردار آزمون دقیقه ۵۶ برای تیم ملی کشورمان گلزنی کرد.

بازی در شرایطی آغاز شد که تیم ایران علیرضا بیرانوند، مهرداد پولادی، هاشم بیک‌زاده، مرتضی پورعلی‌گنجی، امید ابراهیمی، کریم انصاری‌فرد، وریا غفوری، وحید امیری، رامین رضائیان، سروش رفیعی و سردار آزمون را در ترکیب داشت و به نوعی با تیم دوم خود وارد زمین شد.

در دقایق ابتدایی تیم ایران بیشتر به ارزیابی حریف پرداخت و با توجه به این شرایط عراق حملاتی را روی دروازه ایران تدارک دید، با این وجود نخستین صحنه جدی بازی را ایران در دقیقه ۲۰ رقم زد. پاس سروش رفیعی از میانه میدان به سردار آزمون رسید که این بازیکن وارد محوطه جریمه شد و با پاسی هوشمندانه، وحید امیری را صاحب موقعیت کرد اما این بازیکن توپ را از بالای دروازه به بیرون فرستاد.

در دقیقه ۳۳ سردار آزمون با خطا روی بازیکن عراق، کارت زرد دریافت کرد و در دقیقه ۴۱ احمد ابراهیم از تیم عراق هم با کارت زرد جریمه شد.

دقیقه ۴۲ در صحنه‌ای استثنایی شوت امیری توسط دروازه‌بان عراق ناقص دفع شد و وریا غفوری توپی را که گل کردنش آسان‌تر بود، از بالای دروازه بیرون زد. در نهایت نیمه نخست این دیدار زیر بارش باران با تساوی بدون گل خاتمه یافت.

در این دیدار عراق با ترکیب اصلی خود به میدان آمده بود و ضرغام اسماعیل بازیکنی که مورد توجه پرسپولیس قرار گرفته بود، هم با پیراهن شماره ۱۵ برای تیم عراق میدان رفت.

نیمه دوم

در نیمه دوم ایران بازی را تهاجمی آغاز کرد و چند موقعیت گلزنی به دست آورد و سرانجام سردار آزمون با فراری سریع در دقیقه ۵۶ گل برتری تیم ایران را به ثمر رساند. دقیقه ۶۱ داور بر روی خطای هند مهرداد پولادی اعلام ضربه پنالتی به سود عراق کرد تا یونس محمود مقابل محسن فروزان قرار بگیرد که تنها ۲ دقیقه بود بجای علیرضا بیرانوند وارد زمین شده بود. یونس محمود پنالتی را به صورت چیپ زد و به بیرون رفت.

دقیقه ۶۶ باز هم مهرداد پولادی در محوطه جریمه تیم ایران اشتباه کرد اما این بار هم توپ یونس محمود به تیر دروازه ایران برخورد کرد.

در دقیقه ۶۸ سروش رفیعی و وریا غفوری جای خود را به علیرضا جهانبخش و آندرانیک تیموریان دادند. همچنین رضا قوچان نژاد دقیقه ۷۵ جایگزین سردار آزمون گلزن تیم ایران شد و دقیقه ۷۸ اشکان دژاگه جایگزین کریم انصاری‌فرد شد. دقیقه ۸۲ جواد نکونام به جای امید ابراهیمی راهی میدان شد.

دقیقه ۸۵ ایران صاحب ضربه ایستگاهی پشت محوطه جریمه عراق شد که ضربه دژاگه از بالای دروازه بیرون رفت. دقیقه ۸۹ شوت عبدالامیر با فاصله اندک از کنار دروازه عبور کرد. در دقیقه ۱+۹۰ ضربه امیری به بیرون رفت.

در نهایت این دیدار با برتری یک بر صفر ایران مقابل عراق پایان یافت، تا ملی پوشان کشورمان با کسب این پیروزی به استقبال جام ملت‌های آسیا بروند.

تیم ملی فوتبال ایران در گروه C جام ملت‌های ۲۰۱۵ با امارات، قطر و بحرین همگروه است و در نخستین دیدار ساعت ۱۲:۳۰ روز یکشنبه آینده (۲۱ دی) به وقت تهران مقابل بحرین قرار خواهد گرفت و سپس به ترتیب ۲۵ و ۲۹ دی با قطر و امارت دیدار می‌کند.

۱۳۹۳/۱۰/۱۴

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...