نسخه چاپی

جلیلی وارد مسكو شد

عکس خبري -جليلي وارد مسکو شد

هیئت مذاكره كننده ایرانی به ریاست سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی به منظور شركت در مذاكرات ایران و 1+5، لحظاتی پیش وارد مسكو شد.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری فارس به مسکو، هیئت مذاکره کننده ایرانی به ریاست سعید جلیلی نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی به منظور شرکت در مذاکرات ایران و 1+5، صبح امروز (یکشنبه) تهران را به مقصد مسکو ترک کرد. وی لحظاتی پیش وارد فرودگاه مسکو شد.

مذاکرات مسکو قرار است فردا و پس فردا (دوشنبه و سه‌شنبه) با حضور هیئت‌هایی از ایران و گروه 1+5 (آلمان، آمریکا، انگلیس، فرانسه، چین و روسیه) و کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مسکو برگزار شود.

مذاکرات ایران و 1+5 در مسکو در ادامه مذاکرات استانبول 2 و بغداد است.

جلیلی در پایان مذاکرات استانبول 2 در کنفرانس خبری اعلام کرد که تدوین یک دستور کار و مدالیته مورد توافق طرفین قرار گرفت و اشتون نیز به طور رسمی حق جمهوری اسلامی ایران برای استفاده صلح‌آمیز از فناوری هسته‌ای را به رسمیت شناخت.

طرفین همچنین در تاریخ سوم خرداد ماه در بغداد وارد مذاکرات شدند که 2 روز به طول انجامید.

قرار بود مذاکرات بغداد بر اساس توافقات استانبول باشد، اما اینطور نشد چرا که طرف غربی دستور کار و پیشنهاد مشخصی نداشت. تنها نتیجه مذاکرات طولانی بغداد ادامه مذاکرات در مسکو بود.

مذاکرات مسکو پس از مذاکرات ژنو 1، 2 و 3، استانبول 1 و 2 و همچنین بغداد، هفتمین دور از گفت‌وگوهای ایران و گروه 1+5 است.

طی 3 ماه اخیر این سومین بار است که ایران و 1+5 دور یک میز به گفت‌وگو می‌نشینند.

۱۳۹۱/۳/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...