نسخه چاپی

عضو كمیسیون اصل نود مجلس در گفتگو با نما:

به دنبال كمرنگ كردن عظمت وحدت شیعه و سنی در ایران هستند

عکس خبري -به دنبال کمرنگ کردن عظمت وحدت شيعه و سني در ايران هستند

حجة الاسلام موسی احمدی: اصل و منشا و آبشخور فرق ساختگی اهل تشیع و تسنن استعمارگران هستند.

حجة الاسلام موسی احمدی عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار نما ضمن گرامیداشت هفته وحدت و میلاد رسول مهر و رحمت حضرت محمد المصطفی (ص) برضرورت حفظ وحدت مسلمین تاکید کرد، و گفت: همواره موضوع مهم در جهان اسلام حفظ وحدت بوده است . همیشه افراط و تفریط در هرمسأله ای چه دینی و مذهبی و چه در امور کشوری آسیب زننده بوده است . یعنی هرکجا ما با افراطی گری مواجه بوده ایم، ضربه خورده ایم. اما هرکجا نگاه ها واقع بینانه بوده، با درک شرایط و مقتضیات زمان و مکان به موضوعات ورود پیدا کرده ایم ،آنجا موفقیتهایی را به همراه داشته ایم و پیروز تاریخ بوده ایم.
این کارشناس مسایل و امور مذهبی افزود: البته برخورد افراطی و تفریطی با مسایل همیشه در تاریخ وجود داشته است کما اینکه در زمان حضرت امیرالمومنین علی(ع)،برخی افراد افراطی، ایشان را در حد خدایی می دانستند، و به نقل از تاریخ حضرت آنها را به خاطر شرکشان به آتش انداختند اما آنها گفتند اعتقاد ما افزایش یافت زیرا خداوند ما را می سوزاند و از طرفی هم عده ای بر اثر دشمنی، ایشان را سب می کردند. این دو گروه راه به جایی نبردند و در تاریخ به بن بست رسیدند.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: در جهان امروزی هم نگاههای تفریطی و افراط گرایانه وجود دارد و برای جهان اسلام بسیار زیان بخش است. هفته وحدت که حضرت امام(ره) با هوشیاری آن را در نظر گرفتند .عده ای قطعا با توجه به دستاوردهای عظیمی که ما در بحث وحدت داشته ایم و دشمن نتوانسته است از تفرقه درون کشور ما و مردم استفاده کند، در صدد کمرنگ کردن این وحدت بین دو فرقه بزرگ اهل تشیع و تسنن هستند.
معاون اسبق امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تصریح کرد: دشمنان جهان اسلام سعی دارند همچون کشورهای دیگر مسلمان با ایجاد القائاتی در بین دو مذهب بزرگ تشیع و اهل سنت مسأله وحدت را تحت شعاع فرعیات مذهبی قرار دهد و با اقداماتی این موضع محوری و کلیدی را هدف قرار دهد. این تحرکات تفرقه انگیز و اقدامات و برگزاری مراسم هایی در این باب، برای نظام اسلامی مضرر است و به دستاوردهای جهان اسلام آسیب خواهد زد.
وی افزود: ما امروز نیاز به وحدت و یگانگی بیشتر داریم. اگر کمی دقت کنیم کشور ایران همچون جزیره امنی در بین اقیانوس متلاطم فاقد امنیت است. چندی پیش درسفرهایی که به کشورهای سوریه لبنان، عراق و ... داشتیم در نشست هایی که با گروههای مختلف داشتیم، به واقع سخنان این بزرگان و آسیبهایی که مسلمین از اختلافات مذهبی برده بودند بسیار ناراحت کننده بود؛ همه بزرگان اهل تسنن و تشیع از تمام اختلافها، انشقاق هایی که در این گروهها و حزب بازی ها وجود داشت، ناراحت بودند. چون نتایجی از این تفرقه ها به دست نیاوردند، و در مجموعه های مختلف نارضایتی هایی وجود داشت که این تفرقه ها منجر به آسیب کشور و مجموعه های جهان اسلام شده است.
حجةالاسلام موسی احمدی تاکید کرد: در این که دشمن به دنبال ایجاد تفرقه است، شکی نیست.اسرائیل و آمریکا دشمنان قسم خورده ما به دنبال تفرقه و اختلاف افکنی هستند . در ابتدای انقلاب هم این موضوع را دنبال کرده اند. مطرح کردن بحث ترکمن و آذربایجان وحزب خلق مسلمان و ... گام به گام سناریو اختلاف افکنی و ایجاد آشوب را دنبال می کردند ولی با وجود رهبری دور اندیش تمام این نداها و تحرکات خنثی شد و بحمدالله آن اتفاق و وحدتی که لازم است، وجود دارد.
وی افزود : به فرموده قرآن وسفارش اهل بیت(ع) برخی ها باید توجه ویژه داشته باشند تا این وحدت و اتفاق حضور مستحکم تر شود. مخصوصا در این ایام که داعش در کنار مرزها و کشورهای مسلمان به دنبال این تفرقه ها هستند .
احمدی با اشاره به خطر رویش شیعه انگلیسی درمقابل گروهای تکفیری و دیگر فرق اسلامی خاطر نشان کرد: یکی از برنامه های استعمار در راس آن انگلیس، که برای کشورهای اسلامی دیده است؛ ایجاد مذهبهای ساختگی با القاء تفکرات افراطی بوده است. گرچه عده ای هم عوام گونه این القائات را پخش و نشر می کنند. به قول دانشمندی ، دشمن یک شایعه را می سازد، اما دوستان ناباب آن را منتشر می کنند لذا اصل و منشا و آبشخور فرق ساختگی اهل تشیع و تسنن استعمارگران هستند. کما اینکه ما در اخبار و روایات مبحث اسرائیلیات را در روایاتمان داریم ؛ یعنی بر مبنی آن اسرائیل جعلیاتی را در احادیث و اخبار ما ترویج تفرقه و اختلاف افکنی ایجاد کردند.
امام جمعه اسبق مرودشت ادامه داد: از طرفی هم انگلیسیها تفکرات ابن تیمیه را به نام وهابیت و... ساختند تا از آن سمت به سمت تشیع قدعلم کنند وشیعه را مهمور دم بدانند . از طرفی تشیع با اسرائیلیات و آن کیفیت به تفرقه دامن زدند و ازطرف تسنن با تریج تفکرات ابن تیمیه بر طبل نفاق کوبیدند.اما همیشه افرادی موفق و سرافراز از این توطئه ها و جریانات بیرون آمدند که بصیرت و آگاهی داشتند و نقشه های دشمن را فهمیدند وعکس آن برنامه های آنها عمل کردند .
وی در پایان تاکید کرد: نکته مهم این است که ما هرگز در اخبار و روایات اهل بیت جایی را نمی بینیم که به صراحت به کسی توهین کرده باشند که باعث ایجاد تفرقه بین مسلمین شود . لذا توجه به این مهم و حفظ وحدت در این ایام جشن و شادی مسلمین به مناسبت میلاد حضرت ختمی مرتبت و آغاز امامت حضرت ولی عصر (عج) بسیار حایز اهمیت است .

۱۳۹۳/۱۰/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...