نسخه چاپی

شغل احمدی نژاد پس از ریاست جمهوری

عکس خبري -شغل احمدي نژاد پس از رياست جمهوري

وی به این هفته‌نامه آلمانی گفت: 8 سال كافی است. به دانشگاه باز می‌گردم. ممكن است كه در دانشگاه درگیر سیاست شوم اما حزب یا گروه سیاسی تشكیل نمی‌دهم.


رئیس جمهور ایران در مصاحبه‌ای که پس از پایان دوران ریاست‌جمهوری قصد ادامه فعالیت سیاسی ندارد و به دانشگاه باز می‌گردد.

به گزارش فارس، "محمود احمدی‌نژاد" رئیس جمهور ایران در مصاحبه با هفته نامه "فرانکفورتر الگماین سونتاگ‌زایتونگ" گفت که تهران آماده اتخاذ گام‌های مثبت در نشست با گروه 1+5 در مسکو است.

احمدی‌نژاد در این مصاحبه گفت: ما آماده هستیم تا به صورت داوطلبانه گام‌های مثبتی را در صورتی که طرف‌های دیگر نیز گام مشابهی اتخاذ کنند، برداریم.

وی گفت: ما امیدواریم که در مسکو پیشرفت‌هایی حاصل کنیم.

قرار است تا دو روز دیگر دور بعدی نشست ایران و گروه 1+5 در مسکو برگزار شود. نشست‌های قبلی در استانبول و بغداد برگزار شده بود.

غرب انتظار دارد که ایران در مقابل دریافت برخی قطعات یدکی هواپیما و کاهش تحریم بیمه نفتکش‌ها، غنی‌سازی 20 درصد در ایران متوقف شده و ایران دخایر اورانیوم 20 درصد را به خارج منتقل کرده و فعالیت تاسیسات هسته‌ای فوردو را نیز به حالت تعلیق در آورد.

ایران بسته پیشنهادی غرب را رد کرده و در مقابل بسته پیشنهادی 5 ماده‌ای خود را به غرب پیشنهاد داده که علاوه بر موضوعات هسته‌ای شامل برخی موضوعات منطقه‌‌ای نیز هست.

همچنین محمود احمدی‌نژاد در ادامه این مصاحبه که قرار است فردا منتشر شود و روزنامه اسرائیلی "جروزالم پست" بخش‌هایی از آن را منتشر کرده است، گفت که قصد دارد پس از پایان دور دوم ریاست‌جمهوری از دنیای سیاست کناره‌گیری کند.

وی به این هفته‌نامه آلمانی گفت: 8 سال کافی است. به دانشگاه باز می‌گردم. ممکن است که در دانشگاه درگیر سیاست شوم اما حزب یا گروه سیاسی تشکیل نمی‌دهم.

۱۳۹۱/۳/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...