نسخه چاپی

روایت هاشمی رفسنجانی از وام های خارجی

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌گوید: در دوران سازندگی با استفاده از سیاست خارجی درست و همكاری مجلس با منابع داخلی و با وام‌هایی كه از خارج گرفتیم، بسیاری از طرح‌های زیربنایی كشور را ساختیم.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، پیش از ظهر امروز در دیدار وزیر کار و معاونین و روسای سازمان‌های متبوع این وزارتخانه، با اشاره به مسایل مربوط به طرح بیمه جامع تأمین اجتماعی و برنامه‌های دولت سازندگی، گفت: حق ملت ایران است که در شغل، تحصیل، مسکن و به خصوص درمان، بدون دغدغه و با امنیت پایدار زندگی کنند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام استفاده از سرمایه‌های داخلی و خارجی ظرفیت سیاست خارجی را شرط اصلی ایجاد اشتغال و رونق تولید خواند و افزود: در دوران سازندگی با استفاده از سیاست خارجی درست و همکاری مجلس با منابع داخلی و با وام‌هایی که از خارج گرفتیم، بسیاری از طرح‌های زیربنایی کشور را ساختیم.

هاشمی رفسنجانی با اشاره به اینکه نقدینگی بانک‌ها برای کشور خطرناک است، تصریح کرد: اگر این پول‌ها درست و در جهت اقتصاد و توسعه جذب شوند، بهترین سرمایه برای جهش اقتصاد کشور و مبارزه با بیکاری است.

وی عدم توجه به بخش تعاونی‌ها در اقتصاد و عدم اجرای درست سیاست‌های کلی اصلاح اصل 44 را باعث افزایش نرخ بیکاری در کشور خواند و افزود: اگر درآمدهای حاصل از واگذاری‌ها در محل‌هایی که در سیاست‌های کلی مشخص شده، مصرف می‌شد و واگذاری به بخش خصوصی واقعی بود، بخش‌های خصوصی و تعاونی رشد می‌کردند، اقتصاد رونق می‌گرفت و بیکاری مثل دوران سازندگی تک رقمی می‌شد.

هاشمی رفسنجانی مسایل مربوط به وزارت کار را مربوط به همه نیازهای ضروری زندگی مردم دانست و عنوان کرد: باید همه نهادها و سازمان‌ها همکاری کنند تا به مسایلی که مربوط به زندگی شخصی و اجتماعی مردم است، رسیدگی شود.

در آغاز این دیدار، ربیعی وزیر کار، نوربخش رئیس سازمان تأمین اجتماعی، محسنی بندپی رئیس سازمان بیمه سلامت، طایی معاون اشتغال وزارت کار، کلانتری معاون امور تعاون به بیان دیدگاه‌های خود در خصوص مسائل مربوط به حوزه‌های مسؤولیت متبوع پرداختند.

۱۳۹۳/۱۰/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...