نسخه چاپی

ایران پرچمدار وحدت است

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت خطاب به دانشجویان پذیرفته شده برای عمره گفت: در این سفر مراقب باشید، ما نباید درگیر فتنه‌ای كه دشمن برای تفرقه میان امت اسلامی ایجاد كرده است، شویم.

به گزارش نما ، حجت‌الاسلام قاضی عسگر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در دومین روز همایش قبل از سفر عمره دانشگاهیان ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن هفته وحدت گفت: سفر عمره و حج با هیچ سفری قابل مقایسه نیست، برکاتی که در این سفر نهفته است تا حدی اهمیت دارد که هر کسی با بصیرت به این سفر پا بگذارد می‌تواند بهره‌ بسیار بالایی از آن ببرد.

وی خاطرنشان کرد: در روایات ما آمده است که پاک شدن از گناه و آمرزش از دستاوردهای سفر به خانه خدا است. انسان گاهی به خاطر مسائل مختلف دچار غفلت می‌شود و این غفلت باعث می‌شود از خدا دور شود.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تاکید کرد: حج و عمره فاصله بین انسان و خدا را کم می‌کند و به حدی این مسئله مهم است که در روایات می‌گوید هرکسی در این سفر حضور پیدا کند مانند روزی است که از مادر متولد شده پاک می شود و این نعمت بزرگی است.

وی گفت: یکی دیگر از برکات این سفر دستیابی به بهشت خداست. خدا بهترین نعمتی که به بشر می‌دهد بهشت است وقتی انسان در این سفر پاک می‌شود و میهمان خداست پس خدا بهترین چیز را که بهشت است به او جایزه می‌دهد و مسلما این از کرم خدا به دور نیست.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت خاطرنشان کرد: دستیابی به خیر دنیا و آخرت مورد دیگری است که انسان در سفر به خانه خدا به آن خواهد رسید. انسان احسن الخالقین است و او را به عنوان اشرف مخلوقات لقب دادند و این انسان باید به زندگی یک نگاه متعالی داشته باشد اگر چنین باشد می‌تواند بهره کافی را ببرد و اگر ما نگاهمان در این سفر این گونه باشد، تغییر خواهیم کرد.

قاضی‌ عسگر افزود: مسیر صحیح راه انبیاء است مسیری است که می‌توانند زندگی دنیوی را براساس زندگی انبیاء تغییر دهد و به این مسئله در این سفر دست خواهید یافت. یعنی یاد می‌گیرید به گونه‌ای زندگی کنید که زندگی ابدی را فدای زندگی چند ساله نکنید.

وی تصریح کرد: نورانیت یکی دیگر از برکات سفر به خانه خداست. گناه تیرگی دل و جان می‌آورد. نورانیت وجود را کسی می‌فهمد که خودش نورانی شده باشد. چهره‌هایی مانند مرحوم آیت‌الله قاضی طباطبایی، آیت‌الله علامه طباطبایی، مرحوم آیت‌الله انصاری و برخی از بزرگان دیگر می‌توانستند این نورانیت را ببینند.

وی تاکید کرد: مرحوم آیت‌الله انصاری که اخیرا به رحمت خدا رفت. مردی عجیب بود. مردی که حتی یکبار ناشکری خدا را نکرد. حتی وقتی مادرش 18 سال در بستر بیماری افتاد. اینطور افراد می‌توانند بفهمند چه کسانی نورانی شدند.

وی خطاب به دانشگاهیان پذیرفته شده برای عمره یادآور شد: در طول سفر شما میهمان خدا هستید و خدا از شما پذیرایی می‌کند. خدا با تمام عظمتی که دارد میزبان شما می‌شود و در این سفر هر قدمی که برمی‌دارید گناهانتان می‌ریزد و این یکی از این دستاوردهای این سفر است.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت اظهار داشت: در این سفر می‌توانید با تاریخ اسلام، پیامبر، ائمه و حضرت زهرا آشنا شوید و ما یاد می‌گیریم که پیامبر و ائمه را الگوی خود قرار دهیم این نیز یکی از دستاوردهای این سفر است.

وی ادامه داد: مکه و مدینه جای عجیبی است گرچه به دلایل و شرایطی که امروز عربستان به آن گرفتار شده است زمینه بهره‌برداری از ما گرفته شده و نمی‌گذارند زائران را آموزش و تعلیم دهیم ولی هرکس بخواهد می‌تواند به حقیقت موجود دست پیدا کند.

وی ادامه داد: هرکس به این سفر نگاهی آسمانی داشته باشد متحول خواهد شد و روحیه‌اش تغییر پیدا می‌کند. ما در میان دانشجویان و مردم افرادی را داشته‌ایم که در این سفر تغییر کرده و رنگ و بوی خدایی به خود گرفته‌اند.

قاضی‌عسگر گفت: زائر عمره ما الان حدود 12 سال در نوبت است البته اگر با همین روال بتوانیم اعزام کنیم. در بخش حج نیز نزدیک به 18 تا 20 سال مردم در نوبت هستند.

وی ادامه داد: مگر چند بار می‌توان به این سفر مشرف شد. حال که قرعه به نام شما درآمده است از این سفر بهره کافی را ببرید و هرچه دوست دارید را از خدا بخواهید.

وی ادامه داد: این سفر آسیب‌های زیادی هم دارد. شیطان در همه جا در کمین ما است. در این سفر نیز همینطور است. مراقب باشید که آسیب نبینید. از دست دادن فرصت در این سفر یکی از آسیب‌ها است که باید مراقب باشید در آن گرفتار نشوید.

قاضی‌عسگر افزود: نباید در این سفر گرفتار مسائل حاشیه‌ای شوید. وهابیت می‌خواهد ما را دچار مسائل حاشیه‌ای کند و فرصت را از ما بگیرد. آنها به دنبال بحث هم نیستند تا بتوانیم آنها را با بحث کردن قانع کنیم.

وی خاطرنشان کرد: مشکلاتی که در این رابطه داریم به این زودی حل نخواهد شد. کمکی که آنها به گروه‌های تکفیری می‌کنند روشن است. آماری که در نظرسنجی از آنها گرفته شده به این صورت بود که بین 70 تا 80 درصد آنها طرفدار گروه‌های تکفیری بودند حال شما به چنین فضایی خواهید رفت که چنین افرادی وجود دارند.

وی با بیان اینکه ما پرچمدار وحدت هستیم، تصریح کرد: امام این مسئله را آغاز کرد و هم‌اکنون رهبری آن را دنبال می‌کند. نظام ما به دنبال وحدت امت اسلامی است کی ما به دنبال شیعه کردن یک سنی بودیم. ما اهل منطق و استدلال هستیم. شما نیز در این سفر نباید درگیر شوید و یک زندگی مسالمت‌آمیز اسلامی داشته باشید.

وی در خاتمه گفت: نباید در این سفر درگیر فتنه‌ای که دشمن برای تفرقه میان امت اسلامی درست کرده شویم.

۱۳۹۳/۱۰/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...