نسخه چاپی

حبیبی اظهارات باهنر را تكذیب كرد

عکس خبري -حبيبي اظهارات باهنر را تکذيب کرد

دبیركل حزب مؤتلفه اسلامی گفت: ما از طرف جبهه پیروان مأموریتی برای ملاقات و مذاكره با جبهه پایداری نداشتیم.

به گزارش نما ،«محمدنبی‌ حبیبی» دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی، در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران و در رابطه با مذاکرات و ملاقات حزب متبوعش با جبهه پایداری، اظهار داشت: ما از طرف جبهه پیروان مأموریتی برای ملاقات و مذاکره با جبهه پایداری نداشتیم.

وی در ادامه افزود: ما ابتدا به ساکن این تصمیم را در داخل حزب مؤتلفه گرفتیم، اما متوجه شدیم که دوستان ما در جبهه پایداری هم این تصمیم را برای ملاقات بامسئولان مؤتلفه همزمان با ما اتخاذ کرده‌اند.

حبیبی با اشاره به اینکه تاکنون دو بار حزب مؤتلفه اسلامی با مسئولان تراز اول جبهه پایداری ملاقات داشته است، گفت: ما ملاقات‌هایی را با جمعیت ایثارگران هم انجام داده‌ایم.

وی تأکید کرد: معتقدیم اصولگرایان هیچ راهی جز ائتلاف برایشان وجود ندارد، در واقع برای اصولگرایان چند راه وجود ندارد تا یکی از آن‌ها را به عنوان ائتلاف انتخاب کند.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی افزود: باید با سعه‌صدر و چشم‌پوشی از اتفاقات سوئی که در گذشته افتاده و پافشاری بر موارد اشتراکی که در اصول داریم، اختلافات در سلیقه‌ها را ملاک قرار ندهیم و سعی کنیم این سلیقه‌ها را به یکدیگر نزدیک کنیم.

حبیبی با بیان اینکه در تشکل‌های شهرت‌دار اصولگرا، اختلاف بیشتر بر روی سلیقه‌هاست تا بر روی اصول، تصریح کرد: بنابراین علت ملاقات ما با هر تشکیلات و جبهه پایداری و یا هر شخصیت دیگری در چارچوب ضرورت رسیدن به ائتلاف با اصولگرایان است.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی با بیان اینکه با برخی افراد دخیل در فتنه 88 برخورد قضایی نشده است، اظهار داشت: در فتنه ۸۸ افرادی دخیل بودند که هنوز هیچ توبه‌ای از طرف آنان صورت نگرفته و هیچ موضع قاطعی هم علیه سران فتنه نگرفته‌اند، از این رو باید با تشکل‌های جدیدی که از طرف آن‌ها با هر نامی تأسیس می‌شود، برخورد شود.

وی تصریح کرد: برخورد با تأسیس تشکل‌های اصلاح‌طلب، به این معنا نیست که هر اصلاح‌طلبی الزاما فتنه‌گر بوده است.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به اینکه اصلاح‌طلبان به دو دسته تقسیم می‌شوند، افزود: اصلاح‌طلبانی که در فتنه ۸۸ دخیل بودند و استغفاری در رابطه با سیئاتی که مرتکب شده‌اند، انجام نداده‌اند، صلاحیت تشکیل حزب را ندارند.

حبیبی افزود: اصلاح‌طلبانی هم هستند که نظام را قبول دارند و فتنه را محکوم می‌کنند و همچنین هیچ‌گونه ارتباطی با فتنه ۸۸ نداشته‌اند؛ در عین حال این افراد، اصولگرایان و حزب مؤتلفه را قبول ندارند؛ اما این عده می‌توانند هرگونه تشکلی را تأسیس کنند.

به گزارش نما در چند روز گذشته محمد رضا باهنر به عنوان دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری در طی اظهاراتی گفته بود:جبهه پیروان، حزب مؤتلفه اسلامی را مأمور کرده است تا با جبهه پایداری، جمعیت ایثارگران و جمعیت رهپویان بنشینند و مذاکراتی را با هم داشته باشند.

۱۳۹۳/۱۰/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...