نسخه چاپی

هندی‌ها هزاران سال قبل پرواز كرده‌اند!

بر اساس گزارشی كه اخیرا در یكی از كنفرانسهای علمی هندی‌ها ارائه شده، تأكید شده است كه هندی ها 7 هزار سال قبل از هواپیمای قاره پیما استفاده كرده‌اند.

به گزارش نما به نقل از العالم، کنفرانسی به نام کنفرانس علمی هند (ISC) هر سال در شهر بمبئی برگزار می شود که محققان هندی آخرین گزارش های خود را در این کنفرانس عرضه می کنند .

خبرگزاری آلمان نوشت: طبق یکی از گزارشهایی که به یکصد و دومین کنفرانس علمی هند ارائه شده است؛ هندی های 7 هزار سال پیش از هواپیماهای قاره پیما و فضانورد سخن گفته اند !

در این گزارش آمده است : هندی های قدیم هفت هزار سال پیش با هواپیماهای قاره پیما پرواز کرده؛ و با ابزارهای جراحی به تشریح جسم انسان پرداخته اند .

کنفرانس علمی هند جلسه ای را با عنوان "علوم قدیمی به زبان سانسکریت " برگزار کرد که اولین جلسه با این موضوع در تاریخ صد و دو سالۀ این کنفرانس بود و گزارش مربوط به هواپیماهای قاره پیما و فضانورد ، تشریح جسم انسان و معماری در هند در 1750 سال قبل از میلاد مسیح در همین جلسه ارائه شد .

روزنامه تایمز آو ایندیا به نقل از آناند بوداس و آمِیا جادهاو که گزارش فوق را تهیه کرده اند ، می نویسد : علم پرواز در زبان سانسکریت در 3 هزار جمله تبیین و تشریح شده است .

بوداس هنگام ارائه گزارش مشترک خود گفت : حکمای هندی در هفت هزار سال پیش اظهاراتی درباره پرواز هواپیماها از کشوری به کشوری دیگر، قاره ای به قاره دیگر و سیاره ای به سیاره دیگر بیان کرده اند .

آشوک نِنِه نیز در گزارش تقدیمی خود به کنفرانس سالانه بمبئی آورده است : هندی های قدیم 20 نوع ابزار برنده و 101 نوع ابزار دیگر را برای عملیات جراحی به کار می بردند.

۱۳۹۳/۱۰/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...