نسخه چاپی

احمدی‌نژاد 700 متر كوتاه آمد!

عکس خبري -احمدي‌نژاد 700 متر كوتاه آمد!

رئیس جمهور كه سال گذشته اعلام كرده بود كه می توان به هر خانوار هزار متر زمین رایگان داد، دیروز در شیراز گفت كه باید به سمتی برویم كه الگوی مطلوب خود را در مسكن داشته باشیم. اگر به هر خانواده ایرانی 250 الی 300 متر زمین بدهیم در دریای سرزمین ایران دیده نمی‌شود.

به گزارش نما به نقل از جام جم آنلاین، محمود احمدی‌نژاد 12 تير سال گذشته در مراسم تجلیل از تعاونی‌های مسکن مهر برگزیده سراسر کشور که در سالن شهید بهشتی نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، با محاسبه کل اراضی کشور و تقسیم آن به بخش‌های مختلف زمین‌های قابل استفاده و همچنین زمین‌های قابل کشت، گفت: حدود 30 میلیون هکتار زمین برای احداث مسکن باقی می‌ماند که اگر این میزان دو میلیون هکتار به خانوارها اختصاص یابد می توان به هر خانوار هزار متر زمین رایگان داد تا آنها یک واحد 100 متری در سه طبقه احداث و الباقی زمین را به باغ تبدیل کنند.

محمود احمدي نژاد كه به استان فارس سفر كرده است، در مراسم افتتاح 10 هزار واحد مسكن مهر و 1090 پروژه مخابراتي، مردم شيراز را ستود و گفت: شيراز ديار مجاهدان في سبيل ا... و عاشقان و بزرگان ادبيات پارسي است. مردم اين ديار، مردمي با نجابت و با فرهنگ هستند.

وي در ادامه با اشاره به پروژه‌هاي افتتاح شده مخابراتياظهار داشت: امروز زندگي بدون ارتباطات بي معناست. ارتباطات در متن زندگي همراه همه است. زماني تلفن همراه يك كالاي لوكس بود اما الان حتي در جيب بچه‌هاي مدرسه هم تلفن همراه وجود دارد و مادر با استفاده از اين تلفن از فرزندش باخبر مي‌شود. اميدوارم روزي به جايي برسيم كه همه خدمات دولت نيز از طريق ارتباطات شبكه‌اي انجام شود و وقت و انرژي مردم در ترافيك و مراجعه به مراكز دولتي تلف نشود.

احمدي‌نژاد در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به مسكن مهر گفت: مسكن مهر سطح نگاه و توقعات را بالا برده است و در عين حال همت و توانايي ملت ما را نيز به رخ كشيده. با توجه به عقب ماندگي‌هاي ما در حوزه مسكن اميدوارم اين طرح بتواند كاري كند كه مردم نفسي بكشند.

رئيس جمهور خاطرنشان كرد: مسكن براي ملت ما تنها يك مكان براي استراحت و خوابيدن نيست. در نظام سرمايه داري مسكن مفهوم فرهنگي ندارد اما در فرهنگ ما مسكن مفهومي انساني و فرهنگي دارد و محل رشد، اعتلا و تكامل انساني است و در آن زن و شوهر و فرزندان تكامل مي‌يابند و تربيت مي‌شوند و معنويت و عدالت و پاكي جريان مي‌يابد.

به گزارش ايسنا، احمدي نژاد گفت: طرح مسكن مهر يك طرح ضربتي است اما اين نوع مسكن قطعاً الگوي مطلوبي براي ما نيست. بايد طرحهاي مسكن خود را به مسكن مطلوب ببريم و خانه‌هايي بسازيم كه حياطي داشته باشد؛ حوض و باغچه اي داشته باشد.

وي با تأكيد بر مطلوب بودن خانه‌هاي ويلايي خاطرنشان كرد: ايران سرزمين وسيعي است و امكانات فراواني دارد. بايد به سمتي برويم كه الگوي مطلوب خود را در مسكن داشته باشيم. اگر به هر خانواده ايراني 250 الي 300 متر بدهيم در درياي سرزمين ايران ديده نمي‌شود. ما بايد در حوزه مسكن به اهداف بزرگتر نگاه كنيم. اگر به همين اهداف كوچك بسنده كنيم استعدادها شكوفا نخواهد شد.

۱۳۹۱/۳/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...