نسخه چاپی

حجاب، تامین آرامش روانی برای زن و جامعه

عکس خبري -حجاب، تامين آرامش رواني براي زن و جامعه

مشاور امور بانوان استاندار هرمزگان گفت: دین اسلام بر حفظ ارزش های زن تاكید دارد و با حجاب آرامش روانی برای زن و جامعه تامین می شود.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، 'صدیقه نجاتی زاده' روز سه شنبه در نشست عفاف و حجاب و مراسم رونمایی از کتاب 'تن پوش ایرانیان' در بخش جنبی دوازدهمین نمایشگاه کتاب هرمزگان افزود: زن نمادی از جمال خداوند است و حجاب وسیله ای برای کنترل حس جمال طلبی زن محسوب می شود که از طریق آن خانواده و جامعه از آرامش برخوردار خواهند شد.

وی بیان داشت: پس از انقلاب اسلامی، نخستین کتابی که در خصوص حجاب مورد توجه قرار گرفت، کتاب فلسفه حجاب استاد شهید مطهری بود که در آن تاریخچه حجاب بیان شده که باید مطالعات در این زمینه بیشتر شود.

مدیرکل امور بانوان وخانواده استانداری هرمزگان، با بیان اینکه حجاب میوه عفاف است، تصریح کرد: عفاف یعنی کنترل شهوت و غریزه نفسانی هر فرد و عفاف و حجاب جنبه های بسیار زیادی دارد که یکی از آنها اجتماعی است.

نجاتی زاده خاطرنشان کرد: در بسیاری از شاخص ها پیشرفت زنان بسیار چشمگیر است و زنان در بسیاری موارد همپای مردان و حتی جلوتر از آنها قدم بر می دارند

وی اظهارکرد: حجاب زنان را محفوظ می دارد تا در یک محیط اجتماعی آزادانه فعالیت ها را ادامه دهند و مانعی نداشته باشد.

مشاور اموربانوان استاندار هرمزگان بیان داشت: مسوولان فرهنگی همواره دغدغه الگوسازی پوشش ایرانی و اسلامی و طراحی و تولید آن را برای جوانان داشته اند و قدم هایی در حوزه چاپ، تالیف و شرکت در نمایشگاه های مختلف برداشته شده تا به این مطالبه به حق جوانان پاسخ داده شود.

نجاتی زاده تاکید کرد: امروز وظیفه نویسندگان و طراحان لباس، معرفی فرهنگ پوشش ایرانیان و پاسخ به مطالبه نسل جوان در این خصوص است و پوشش، فرهنگ و آیین به ما کمک می کند بتوانیم خود را در این دنیا مصون نگه داریم.

۱۳۹۳/۱۰/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...