نسخه چاپی

كتابت بزرگترین قرآن جهان توسط خطاط ایرانی

بزگترین قرآن جهان توسط خطاط و هنرمند قوچانی كتابت شد.

به گزارش نما ، استاد علی اکبر اسماعیلی در گفت‌وگو با تسنیم در قوچان در حاشیه مراسم تقدیر از این هنرمند برجسته که در سالن همایش کتابخانه آستان قدس رضوی این شهرستان برگزار شد اظهار داشت: این افتخاری است که خداوند منان به بنده اعطا کرده است و بی شک اگر یاری و عنایت خداوند شامل حال بنده نمی‌شد قادر به انجام این کار بزرگ نبودم.

اسماعیلی بیان داشت: کتابت این قرآن به مراحل پایانی خود رسیده است و غیر از دو صفحه از آن الباقی خطاطی این اثر به پایان رسیده است.

وی با اشاره به جنبه‌های مختلف ارزشی قرآن و اینکه این قرآن بزرگترین قرآن جهان است تصریح کرد: درست است که این بزرگترین قرآن جهان است که تابحال کتابت شده است لیکن نباید با توجه بیش از اندازه به این امر جنبه‌های هنری دیگر این اثر را فراموش کرد.

اسماعیلی تاکید کرد: این قرآن به خاطر داشتن خصوصیات مختلف هنری جزو نفیس‌ترین قرآن‌ها است که از آن جمله می‌توان به قرار گرفتن تمامی بسم الله‌ها در اول صفحات که هیچ کدام از آنها یکی نیستند اشاره داشت.

وی در پایان به برگزاری نمایشگاه 20 اثر خوشنویسی خود اشاره و بیان داشت: در بیشتر این آثار که انواع خطوط نستعلیق، نسخ ثلث، دیوانی و کوفی وجود دارد موضوع پیامبر اسلام است که به همراه 4 برگ یا 8 صحفه از قرآن مذکور به نمایش گذاشته شده است.

۱۳۹۳/۱۰/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...