نسخه چاپی

حسین فركی در گفتگو با نما:

پرسپولیس می‌تواند خودش را بالا بكشد

عکس خبري -پرسپوليس هم مي‌تواند خودش را بالا بکشد

سرمربی باشگاه سپاهان گفت:برای ما فرق آنچنان زیادی نمی‌كند.هر 4 تیمی كه در بالای جدول در كنار ما هستند بخت رسیدن به قهرمانی را دارند. حتی پرسپولیس كه فاصله نسبتا زیادی با صدر جدول دارد نیز می‌تواند خودش را بالا بكشد.

به گزارش نما ،سپاهان در پایان هفته هفدهم لیگ برتر هم امتیاز با نفت تهران و به خاطر تفاضل گل کمتر در رده دوم لیگ برتر ایستاد. این مهم در حالی رخ داد که انتظار می‌رفت زردپوشان اصفهانی که در اواسط نیم فصل اول حسین فرکی را جانشین زلاتکو کرانچار کردند؛ نتوانند در ادامه فصل آنچنان موفق باشند اما فرکی نشان داد که قهرمانی‌اش با فولاد در فصل گذشته بی دلیل نبوده است.

تصور می‌کردید که بتوانید درپایان هفته هفدهم سپاهان را در میان تیم‌های بالانشین جدول قرار دهید؟
اگر غیر از این بود که هدایت این تیم را نمی‌پذیرفتم. سپاهان به خاطر مدیریت قوی که دارد می‌تواند همیشه در بین تیم‌های اول فوتبال ایران باقی بماند.

چه شد که تصمیم گرفتید دو بازیکن خارجی جذب کنید؟
بنا به نیازی که تیم در میانه میدان با مصدومیت محرم نویدکیا پیدا کرده بود فوضیل موسی‌اف ازبکستانی و مارسیوسپوس برزیلی را جذب کردیم که به زودی تمرینات‌شان را با تیم شروع می‌کنند.

چرا از بازیکنان داخلی استفاده نکردید؟
آنهایی که مدنظر ما بودند و البته لزومی ندارد نامی از آنها ببرم باشگاه‌های‌شان تمایلی به از دست دادن آنها نداشتند و در نتیجه ما رفتیم روی گزینه‌های خارجی که وجود داشتند.

یعنی هیچ باشگاهی حاضر نشد که بازیکنانش را بفروشد؟
بازیکنان خوب در تیم‌های بالای جدول هستند و همه آنها مثل ما در کورس قهرمانی قرار دارند. مسلما تحت هیچ شرایطی تیم‌هایی که شانس اول شدن را در لیگ دارند حاضر نیستند بازیکنان‌ تاثیرگذارشان را از دست بدهند. مگر در موارد استثنا مثل آندرانیک تیموریان که خودش دوست نداشت در تیمش بماند و به تراکتورسازی رفت.

با این حساب چقدر به قهرمانی در لیگ برتر امیدوارید؟
بهر حال از سپاهان همیشه به خاطر افتخارات زیادش در فوتبال ایران و آسیا انتظارات زیادی بوده است. سپاهان 4 دوره قهرمان لیگ برتر شده، در فینال آسیا و همچنین جام باشگاه‌های جهان حضور داشته است. ما وظیفه داریم که در این فصل هم سپاهان را قهرمان کنیم و برای رسیدن به این هدف تمام تلاش خود را خواهیم کرد. درسته که خیلی کار سختی پیش رو داریم اما تیمی که بتواند در رقابت بالای جدول از شرایط خوبی بهره ببرد و بیشترین امتیاز را در دیدارهایش کسب کند می‌تواند اول شود.

کدام تیم‌ها می‌توانند جدی‌ترین رقیب شما در رسیدن به قهرمانی لیگ باشند؟
برای ما فرق آنچنان زیادی نمی‌کند.هر 4 تیمی که در بالای جدول در کنار ما هستند بخت رسیدن به قهرمانی را دارند. حتی پرسپولیس که فاصله نسبتا زیادی با صدر جدول دارد نیز می‌تواند خودش را بالا بکشد. امتیازات در بالای جدول به هم نزدیک است و ما همه تیم‌ها را رقیب جدی خود می‌دانیم.

احتمال دارد بنا به شرایط جدول در دیداری با تفکر دفاعی به میدان بروید؟
مطمئن باشید ما در هیچ بازی با ترکیب تدافعی به میدان نخواهیم رفت چرا که معتقدم فوتبال از جذابیتش می‌افتد. همیشه به فوتبال هجومی اعتقاد داشتم و در دیدارهای بعدی سپاهان نیز با شیوه هجومی بازی خواهیم کرد.

بازیکنان جوان سپاهان تا چه اندازه در اندیشه‌های شما جای دارند؟
همه چیز دست خود جوان‌هاست. چیزی که به ما برمی‌گردد این است که در حد امکان به آنها فرصت بدهیم تا درون زمین از تجربه بزرگترها بهره ببرند و خودشان را نشان دهند. آنها باید از فرصتی که نصیب‌شان می‌شود استفاده کنند.

خط خوردن مهره‌های تاثیرگذار سپاهان از تیم ملی می‌تواند از لحاظ روحی به تیم ضربه بزند؟
در هر صورت ما تنها احسان حاج صفی و وریا غفوری را در تیم ملی داریم. رحمان احمدی بازیکن با تجربه‌ای است که برای تیم ملی زحمت زیادی کشید و حیف بود که در استرالیا حضور ندارد اما بعید است که او نتواند با این موضوع کنار بیاید. مهدی شریفی هم آماده بود و به نظرم در حقش اجحاف شد که جزو بازیکنان فعلی تیم ملی نیست. او به لحاظ جوانی ممکن است دچار مشکل شود اما به وی کمک می‌کنیم تا با این موضوع کنار بیاید. در هر صورت او در آینده می‌تواند ملی‌پوش شود. به نظرم محمدرضا خلعتبری نیز می‌توانست با توجه به قابلیت‌هایی که دارد به تیم ملی کمک کند که او هم مورد نظر سرمربی تیم ملی نبود. به هر حال باید به نظر کی‌روش احترام گذاشت تا ایران بتواند در آسیا موفق شود.

۱۳۹۳/۱۰/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...