نسخه چاپی

محمدباقر نوبخت:

احزاب اسلامی رسالت مهمی در این برهه از تاریخ برعهده دارند

عکس خبري -احزاب اسلامي رسالت مهمي در اين برهه از تاريخ برعهده دارند

دبیركل حزب اعتدال و توسعه گفت: همه مسلمانان و احزاب اسلامی رسالت مهمی در این برهه از تاریخ برعهده دارند چرا كه مصلحت كشورهای اسلامی در این است كه خاك دو كشور اسلامی عراق و سوریه را از وجود چنین تروریست‌هایی پاك كنند.

به گزارش نما ،محمدباقر نوبخت دبیرکل حزب اعتدال و توسعه در ضیافت وحدت احزاب اسلامی کشورهای جهان در تهران اظهارداشت: سابقه تحزب‌گرایی در ایران به یک قرن پیش برمی‌گردد.

وی افزود: احزابی که امروز در جمهوری اسلامی ایران فعال هستند عمدتاً متولد پیروزی انقلاب اسلامی هستند.

دبیرکل حزب اعتدال و توسعه در ادامه به سابقه فعالیت حزب مؤتلفه اسلامی اشاره کرد و گفت: مؤتلفه اسلامی از احزاب ریشه‌دار و اصیل پس از پیروزی انقلاب اسلامی است و به طور کلی احزاب ایران از نظر گرایش به دو گروه اصولگرا و اصلاح‌طلب قابل تقسیم هستند.

نوبخت ادامه داد: با وجود تنوع سلایق بین دو مجموعه احزاب اصولگرا و اصلاح‌طلب نقاط مشترک آنان پایبندی و اعتقاد عمیق به مضامین و مفاهیم اسلام است و همه این احزاب ولایت فقیه را محور فعالیت خود قرار می‌دهند.

وی به تفکر سیاسی حزب تحت اختیار خود اشاره و تصریح کرد: در میان دو جریان اصولگرایی و اصلاح‌طلبی جریان میانه‌ای وجود دارد که حزب اعتدال و توسعه بر این جغرافیا قرار گرفته است یعنی ما در مرام خود نه اصولگرایی و نه اصلاح‌طلبی را نفی نمی‌کنیم.

دبیرکل حزب اعتدال و توسعه ادامه داد: بر این اصل معتقد هستیم که اگر جریان مدیریت کشور را به دست بگیریم برای اداره کشور از احزاب اصولگرا و اصلاح‌طلب دعوت خواهیم کرد.

نوبخت خاطرنشان کرد: حزب اعتدال و توسعه در انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته ویژگی‌های یک کاندیدای مناسب را در آقای روحانی دید به همین جهت به همراه جمعی از احزاب دیگر از حجت‌الاسلام روحانی برای کاندیداتوری دعوت کرد و آقای روحانی نیز این دعوت را پذیرفت.

وی اضافه کرد: تعدادی از احزاب اصلاح‌طلب و اصولگرا در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته حزب اعتدال و توسعه را همراهی کردند به همین جهت امروز در امور اجرایی با معیار شایسته‌گزینی از اصلاح‌طلبان و اصولگرایان بدون توجه به معیار سیاسی استفاده کرده و آنان با ما همکاری می‌کنند.

دبیرکل حزب اعتدال و توسعه در ادامه به نشست احزاب کشورهای اسلامی اشاره و گفت: معتقدم این اجلاس بسیار مبارک با یک مشکل و با یک موقعیت استثنایی مواجه است و آن هجومی است که به اسلام عزیز در این مرحله وارد شده است.

نوبخت تصریح کرد: امروز نه تنها گروه تروریست بخشی از عراق و شام را اشغال کرده است بلکه حضور فیزیکی آنان در دو کشور مسلمان سوریه و عراق سبب شده است که به اسلام عزیز و راستین حمله‌ور شوند و ظلم آنان به اسلام این است که تلاش می‌کنند از آن چهره زیبا، مهربان و انسانی اسلام تصویر خشن و غیرانسانی به جهانیان معرفی کنند.

وی تأکید کرد: اگر خودمان را جای یک اروپایی یا آمریکایی قرار دهیم و ببینیم که عده‌ای با نام اسلام سر انسان دیگری را قطع می‌کنند چه کینه‌ای از آن مکتب و دین به دل خواهیم گرفت در حالی که اصلاً آنان مسلمان نیستند و اسلام راستین را اجرا نمی‌کنند.

دبیرکل حزب اعتدال و توسعه تأکید کرد: همه مسلمانان و احزاب اسلامی رسالت مهمی در این برهه از تاریخ برعهده دارند چرا که مصلحت کشورهای اسلامی در این است که خاک دو کشور اسلامی عراق و سوریه را از وجود چنین تروریست‌هایی پاک کنند و تلاش کنند در یک دفاع نرم چهره اصیلی از اسلام به جهانیان معرفی کنند.

نوبخت با بیان اینکه باید با ابزارهای مختلف رسانه‌ای مسلمان نبودن این تروریست‌ها را به جهانیان نشان دهیم، گفت: ما می‌توانیم در فضای مجازی برای معرفی اسلام راستین تبلیغ کنیم و با یک برنامه‌ریزی هماهنگ احزاب تلاش کنند نمایندگانی را به مجامع مختلف و بزرگ اسلام اعزام کنند و این ادعای کذبی که عده‌ای تروریسم به نام اسلام دارند را تخطئه کنیم.

وی در پایان پیشنهاد کرد که در پایان این اجلاس یک کمیته کاری تشکیل شود و با رایزنی‌ها مشخص شود که چگونه می‌توان از ظرفیت احزاب برای مقابله با اسلام تقلبی مقابله کنیم.

۱۳۹۳/۱۰/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...