نسخه چاپی

پیشنهاد حبیبی برای تشكیل اتحادیه احزاب اسلامی جهان

عکس خبري -پيشنهاد حبيبي براي تشکيل اتحاديه احزاب اسلامي جهان

دبیر كل حزب موتلفه اسلامی گفت: پیشنهاد می‌دهم كه گروهی مامور شوند تا زمینه تشكیل اتحادیه احزاب اسلامی جهان را فراهم كنند و با فعال كردن دبیرخانه و پایگاه اطلاع‌رسانی آن، دیدگاه‌های احزاب اسلامی در برابر چالش‌های فرارو را به هم نزدیك كنیم.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، محمد نبی حبیبی دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در نشست احزاب جهان اسلام که در هتل استقلال پارسیان در حال برگزاری است، اظهار داشت: امروز در شرایطی دورهم جمع شده‌ایم که جهان اسلام با چالش‌های متعددی به‌ویژه جنایات ضد بشری و وهن‌آمیز جریان‌های افراطی و تکفیری روبروست.

وی ادامه داد: در اثر جنگ تحمیلی، تکفیری‌های تروریست که بی‌شک عامل صهیونیسم و استکبار جهانی هستند، میلیاردها دلار خسارت به زیربناهای اقتصادی و تاریخی و به هستی مردم مسلمان و غیر مسلمان وارد کرده و راه رشد و پیشرفت جوامع اسلامی پرخطر شده است.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی افزود: اگر به هشدار احزاب اسلامی در اجلاس مقدماتی سال 2007 تهران که با حضور احزاب کشورهای عراق، لبنان، آذربایجان، افغانستان‌، کویت و فلسطین در خصوص خطرات القاعده توجه می‌شد، امروز ده‌ها گروه افراطی خشن و جنایتکار دیگر با حمایت قدرت‌های سلطه‌گر و متحجرین وهابی و صهیونیست‌ها برای نا امن کردن کشورهای اسلامی بوجود نمی‌آمد.

حبیبی با تاکید بر اینکه باید اعتراف کرد که اشتباهات محاسباتی بعضی گروه‌ها و دولت‌ها و کوتاهی در بعضی گروه‌های دیگر و غفلت از توطئه‌پردازی قدرت‌های سلطه‌گر و استکباری، چالش‌های متعددی را در مسیر وحدت، رشد و توسعه و تمدن‌سازی اسلامی پیش روی مسلمانان قرار داده‌ است، اظهار داشت: احزاب اسلامی و جمعیت‌های پایبند به ارزش‌های دینی و اعتقادی برای تشکیل امت واحده اسلامی باید چه گام‌هایی بردارند؟

وی گفت: امت اسلامی بدون وحدت کلمه و وحدت کلمه بدون اشتراک نظر و اشتراک نظر بدون پایبندی به اصول تحقق نمی‌یابد.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با طرح این پرسش که تفرقه بین شیعه و سنی، عرب و عجم تاکنون جز هرز رفتن ظرفیت‌ها و تعمیق کینه‌ها و عقب‌ماندگی مسلمانان اثر دیگری نداشته است، افزود: امروز مسئول صدها هزار آواره مسلمان و غیر مسلمان سوری، عراقی و نیجریه‌ای کیست؟ وقت آن است که به ایجاد سازوکاری برای وحدت کلمه دست یابیم.

حبیبی گفت: همه دیدید که 80 کشور با اعزام تروریست و تکفیری، علیه مقاومت اسلامی وارد شدند و تا آخرین فشنگ و قدرت، علیه ملت‌های مسلمان بی‌گناه ایستادند و کشتند و آواره کردند و با کمال شرمندگی زنان را فروختند.

وی افزود: ما باید چهره اسلام ناب محمدی (ص) را در افکار عمومی جهان بازسازی کنیم، با استدلال و منطق، اسلام تکفیری و تفرقه‌افکن آمریکایی و انگلیسی را طرد و تقبیح کنیم و با تعامل و ارتباط تنگاتنگ و تشکیلاتی، امت اسلامی را در برابر دشمنان فکری و سیاسی اسلام، متحد و یکپارچه کنیم.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی خاطر نشان کرد: ما باید صفوف مسلمانان را برای دفاع از قرآن و اندیشه اسلام ناب محمدی (ص) فشرده و هماهنگ کنیم و به هم‌افزایی یکدیگر برای غلبه بر توطئه‌های دشمنان کمک کنیم.

حبیبی تصریح کرد: امروز با توطئه دشمنان خوشبختانه تئوری‌های سازش و مذاکره با دشمن اسلام شکست خورده و جز راه مقاومت و ایستادگی متحدانه و مقتدرانه در برابر دشمنان راهی برای بقا و پیشرفت ملت‌های اسلامی به‌ویژه فلسطین مظلوم و دیگر مسلمانان افغانستان، پاکستان، عراق، بحرین، لبنان و سوریه وجود ندارد.

وی در پایان گفت: پیشنهاد بنده به عنوان دبیرکل حزب موتلفه این است که گروهی از این نشست مامور شوند تا زمینه تشکیل اتحادیه احزاب اسلامی جهان را فراهم کنند و با فعال کردن دبیرخانه و پایگاه اطلاع‌رسانی آن، دیدگاه‌ها و مواضع احزاب اسلامی در برابر چالش‌های فرارو را به هم نزدیک کنیم تا به اقدامات هماهنگ و مشترک در جهان اسلام منجر شود.

۱۳۹۳/۱۰/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...