نسخه چاپی

سردار خراساني:

بسیج سازندگی در سال 79 به فرمان رهبر جایگزین جهاد سازندگی شد

بسیج سازندگی در سال 79 به فرمان مقام معظم رهبری جایگزین جهاد سازندگی شد


رييس سازمان بسيج سازندگي گفت: بسيج سازندگي در سال 79 به فرمان مقام معظم رهبري جايگزين جهاد سازندگي شد.

به گزارش پايگاه اينترنتي جبهه جهادي منتظران خورشيد، سردار مجيد خراساني - مسئول سازمان بسيج سازندگي كشور - در گفتگويي به مناسبت سالروز تاسيس جهاد سازندگي به فرمان رهبركبير انقلاب اسلامي و در آستانه شروع اردوهاي تابستاني طرحهاي هجرت 3 و اردوهاي جهادي، ضمن گراميداشت سالروز تاسيس اين نهاد انقلابي و اظهار تاسف از انحلال آن در دولت اصلاحات، تشكيل بسيج سازندگي به فرمان مقام معظم رهبري را جايگزين جهاد سازندگي دانست.

رئيس سازمان بسيج سازندگي در ابتداي اين گفتگو به يك دهه تلاش شبانه روزي جوانان در مناطق محروم كشور اشاره كرد و افزود: اعلام رضايت مقام معظم رهبري در سال 89 از عملكرد ده ساله جهادگران بسيج سازندگي ، كارنامه موفق جوانان در احياء اين نهاد به عنوان جايگزين جهاد سازندگي را نشان داد.

سردار خراساني به بخشي از بيانات مقام معظم رهبري در شهريور 89 در ديدار با جهادگران، يك دهه پس از تشكيل بسيج سازندگي اشاره و خاطرنشان كرد، رهبر فرزانه انقلاب در آن ديدار فرمودند: " اين حركت عظيم بسيج سازندگي و اردوهاي جهادي كه بطور رسمي ۱۰ سال است آغاز شده. البته اين را من بايد اقرار كنم كه اين كار اول از خود جوانها شروع شد خود جوانهاي دانشجو و دانش آموز در بخشهاي مختلف اين حركت را شروع كردند. درسال ۷۹ گزارش اين حركت زيبا و پرشكوه به ما رسيد و منجر شد به اينكه پيام بسيج سازندگي به قاطبه جوانان كشور داده شود. يعني اين يك حركت خودجوش مردمي است درست مثل جهاد سازندگي در آغاز انقلاب. جهاد سازندگي هم همينجور بود."

وي آمادگي سه هزار گروه جهادي در دانشگاه ها ، مساجد و محلات براي حضور در مناطق محروم را از برنامه هاي امسال بسيج سازندگي عنوان كرد و گفت: حدود 2 ميليون نفر از جهادگران در دانشگاه ها، مدارس ، حوزه هاي علميه ، مساجد و محلات براي طرحهاي هجرت 3 و حركت هاي جهادي در سال 91 اعلام آمادگي كردند.

خراساني در ادامه افزود: علاوه بركارهاي متنوع عمراني ، منابع طبيعي و آبخيزداري ، ساخت مساجد و مدارس در طول سال و كمك به آباداني كشور در مناطق محروم ؛ از ابتداي تير 2 ميليون نفر از جهادگران آماده خدمت رساني در 20 هزار نقطه كشور بوده و سال جديد شاهد ابتكارات و تحول اساسي در اين عرصه ها خواهيم بود.

وي تاكيد كرد: علاوه بر اردوهاي جهادي 15 روزه در مناطق محروم ، يك ميليون نفر از مساجد و محلات سراسر كشور در قالب اردوهاي سازندگي و خدمت رساني يكروزه تمرين كار و تلاش و خدمت رساني مي كنند.

رئيس سازمان بسيج سازندگي در بخش ديگري از اين گفتگوي راديويي با اشاره به تخصصي شدن و قشر محور شدن حركت هاي جهادي و هجرت ، گفت: امسال افتتاحيه طرح هجرت 3 در حوزه دانش آموزي ، 31 خرداد با همكاري وزارت آموزش و پرورش ، بسيج دانش آموزي و بسيج سازندگي برگزار مي شود و طي آن 15 هزار مدرسه در سراسر كشور بهسازي ، مرمت و زيباسازي مي شود.

وي از شروع اردوهاي جهادي طلاب با همكاري بسيج طلاب و مركز حركتهاي جهادي بسيج سازندگي در سراسر كشور از 4 تير در خراسان رضوي خبر داد.

خراساني زمان شروع اردوهاي جهادي مساجد ، محلات و اردوهاي يك روزه سازندگي و خدمت رساني را 10 تير در مراسمي ملي در استان قزوين همزمان با سراسر كشور اعلام كرد.

وي در انتهاي اين گفتگو به برگزاري اردوهاي جهادي دانشجويي با محوريت بسيج دانشجويي به شكل سراسري در اواسط تير اشاره كرد و افزود: در مجموع امسال 4 ميليون نفر در طرح هاي هجرت 3 و اردوهاي جهادي در 20 هزار نقطه كشور حضور مي يابند كه 2 ميليون نفر از اين تعداد جهادگراني هستند كه خدمات ارائه مي كنند و 2 ميليون نفر ديگر نيز جواناني هستند كه در روستاها به شكل هدفمند اوقات فراغت آنها غني سازي شده و در طرح هاي متنوع هجرت 3 و جهادي حضور خواهند داشت.

۱۳۹۱/۳/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...