نسخه چاپی

استقبال طیب‌نیا از سرمایه‌گذاری با كویت

وزیر اقتصاد كشورمان در ادامه دیدارهای خود با مقامات كویتی از آمادگی برای گسترش همكاری‌های دو كشور در زمینه های مختلف اقتصادی خبر داد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، علی طیب نیا در دیدارهای جداگانه‌ای با نخست وزیر و ولیعهد کویت با اشاره به سفر اخیر امیر این کشور به تهران اظهار کرد: این سفر تاثیر زیادی در فراهم کردن زمینه های گسترش روابط دوجانبه داشته و باید تلاش کنیم با ارائه راه کارهای عملیاتی، زمینه را برای اجرای توافقات فیمابین عملی کنیم.

وی افزود: ما آماده‌ایم در خصوص موضوعات و همکارهای اقتصادی تحرک بیشتری را جهت گسترش روابط اقتصادی انجام دهیم و آماده شنیدن نقطه نظرات شما برای پیشبرد روابط اقتصادی دو جانبه هستیم.

وزیر اقتصاد تاکید کرد: امروز اراده سیاسی جمهوری اسلامی ایران بر توسعه و گسترش روابط و همکاری‌های وسیع با کشورهای همسایه و به ویژه کویت است و هیچ گونه مانعی در این زمینه برای افزایش سطح همکاری ها در تمام عرصه ها وجود ندارد.

وی گفت: با عنایت به این که جهت گسترش هر گونه همکاری تجاری و سرمایه گذاری نیاز به برقراری رابطه بانکی دو جانبه وجود دارد، جهت توسعه روابط بانکی در قالب ایجاد دفتر و شعبه بانکی، روابط کارگزاری و غیره از سوی ایران آمادگی کامل وجود دارد.

طیب نیا ادامه داد: با توجه به نیاز کویت به تولید مواد غذایی و وجود فرصت های مناسب سرمایه گذاری در استان های جنوبی ایران، از سرمایه گذاری مشترک در حوزه کشاورزی و صنایع غذایی استقبال می‌کنیم.

وزیر اقتصاد گفت: با توجه به وجود صندوق های سرمایه‌گذاری و توسعه‌ای در کویت، جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد نسبت به تامین مالی و اجرای پروژه های مشترک زیر بنایی در دو کشور و سایر کشورها به ویژه عراق در قالب های مختلف همکاری کند.

طیب نیا همچنین از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی کویت در حوزه گردشگری در ایران و اعلام آمادگی آن برای گسترش سرمایه‌گذاری در سایر حوزه‌ها استقبال کرد.

بنابراین گزارش، مقامات کویتی نیز طی سخنانی با اشاره به وجود برخی مشکلات، عزم جدی دولت خود را برای حل آنها و گسترش روابط دو جانبه اعلام کردند.

۱۳۹۳/۱۰/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...