نسخه چاپی

نظر سردار سلامی درباره ماهیت شی نورانی

عکس خبري -نظر سردار سلامي درباره ماهيت شي نوراني

تشخیص ماهیت فنی كار دشواری است اما از مجموعه شواهد و قرائنی كه وجود دارد، به نظر می‌رسد كه یك موشك بالستیك دوربرد در پرتابی ناموفق بوده است و گمانه‌زنی‌ها بر این است كه این موشك توسط روسیه یا آمریكا پرتاب شده است. به هر حال اظهارنظر قطعی درباره این پدیده آسان نیست.


جانشين فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي گفت: پروژه‌هايي هم‌سطح پروژه‌اي كه شهيد تهراني‌مقدم دنبال مي‌كرد در سپاه فراوان است.

به گزارش ايسنا، سردار سلامي در حاشيه جشنواره جوان سرباز در جمع خبرنگاران، در پاسخ به پرسشي درباره آخرين پروژه دنبال شده از سوي شهيد تهراني‌مقدم اظهار كرد: اعلام نظر در مورد شرايط فني در حوزه دفاعي به مصلحت نيست اما پروژه‌هاي همسطح پروژه‌اي كه شهيد تهراني‌مقدم دنبال مي‌كرد، در سپاه فراوان است.

وي در پاسخ به پرسشي در مورد اشياء نوراني مشاهده شده در آسمان برخي كشورهاي منطقه در هفته گذشته گفت: تشخيص ماهيت فني كار دشواري است اما از مجموعه شواهد و قرائني كه وجود دارد، به نظر مي‌رسد كه يك موشك بالستيك دوربرد در پرتابي ناموفق بوده است و گمانه‌زني‌ها بر اين است كه اين موشك توسط روسيه يا آمريكا پرتاب شده است. به هر حال اظهارنظر قطعي درباره اين پديده آسان نيست.

جانشين فرمانده كل سپاه درباره فعاليت‌ سپاه در زمينه طراحي و ساخت پهبادها و هواپيماهاي سبك و بدون سرنشين نيز اظهار كرد: كار براي شناسايي فناورانه در اين عرصه همچنان جريان دارد و هر روز شاهد موفقيت‌هاي بيشتري هستيم.

وي همچنين تاكيد كرد: تمام فعاليت‌هاي ما در عرصه سامانه‌هاي دفاعي به طور كامل مبتني بر دانش بومي است و با تلاش دانشمندان داخلي و بدون همكاري‌ كشورهاي ديگر انجام مي‌شود.

سلامي در پايان، درباره احتمال برگزاري رزمايش موشكي آتي سپاه نيز گفت: مطمئنا اطلاعات در اين رابطه در زمان خود منتشر خواهد شد و در حال حاضر تاريخ برگزاري اين رزمايش را نمي‌توان اعلام كرد.

۱۳۹۱/۳/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...