نسخه چاپی

ما عملیات پاریس را مدیریت كردیم/ حملات بعدی در راه است

ساعتی پس از مصاحبه یك عضو شاخه یمنی گروه تروریستی «القاعده» در مورد حمله به نشریه «شارلی ابدو»، این گروه با انتشار فایلی صوتی رسماً مسئولیت حملات اخیر در شهر پاریس فرانسه را بر عهده گرفته و این اقدام را «مقدس» خواند.

به گزارش نما به نقل از فارس، یک عضو شاخه گروه تروریستی القاعده در یمن، مدعی شده است که این گروه حملات علیه نشریه فکاهی «شارلی ابدو» در پاریس را مدیریت کرده و پیش برده است.

روز چهارشنبه، سه مهاجم در حمله به دفتر این نشریه در پایتخت فرانسه، 12 نفر را کشته و 11 تن را زخمی کردند. مهاجمین روز جمعه هم دست به گروگانگیری زدند و نهایتا همانطور که انتظار می‌رفت، به دست نیروهای پلیس کشته شدند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از یک عضو بی‌نام القاعده یمن، این حمله را انتقامی در پاسخ به کاریکاتور موهن سال گذشته این نشریه علیه پیامبر اسلام توصیف کرده و در بیانیه‌ای که مدعی است از سوی القاعده یمن منتشر شده، گفته است: «رهبری القاعده شبه‌جزیره، عملیات‌ها را مدیریت کرد. اهداف با دقت انتخاب شده بودند.»

این فرد همچنین با بیان اینکه این حملات در راستای هشدارهای سال‌های قبل «اسامه بن لادن» بوده، گفته است که القاعده یمن، تاکنون به دلیل «ملاحظات امنیتی» از این از پذیرش مسئولیت این عملیات‌ها خودداری کرده است.

ساعتی پس از انتشار این مصاحبه، القاعده یمن با انتشار فایلی صوتی، رسما مسئولیت این حملات را بر عهده گرفت و اقدام «سعید کواشی» و «شریف کواشی» را حمله‌ای «مقدس در پاریس»، توصیف کرد. سخنگوی القاعده یمن در این پیام همچنین فرانسه را به حملات تروریستی بیشتر تهدید کرده است.

روز پنج‌شنبه هم گزارش شده بود که یکی از عاملان این حمله، در سال 2011 برای دیدار با «انور العولقی» از رهبران برجسته القاعده که بعدها در حملات هوایی کشته شد، به یمن سفر کرده بود. (+)

این در حالی است که پیشتر شبکه سی‌ان‌ان گزارش داده بود که یکی از گروگان‌گیرها در تماس با یکی از شبکه‌های زیرمجموعه‌ سی‌ان‌ان، خود را عضو گروه تروریستی «داعش» معرفی کرده است. «شارلی ابدو» هفته گذشته کاریکاتوری از «ابوبکر البغدادی» سرکرده داعش منتشر کرده بود.

۱۳۹۳/۱۰/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...