نسخه چاپی

تولید نفت عربستان كاهش یافت

موسسه تحقیقاتی جودی اعلام کرد میزان تولید و صادرات نفت عربستان طی ماه دسامبر نسبت به نوامبر 237 هزار بشکه در روز کاهش داشته است.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اینترنتی بلومبرگ موسسه جودی در این گزارش افزود میزان تولید نفت عربستان طی ماه دسامبر با 237 هزار بشکه کاهش نسبت به نوامبر به کمتر از 9.81 میلیون بشکه در روز رسیده است.

بر اساس این گزارش تولید نفت عربستان طی ماه نوامبر به بیش از 10.047 میلیون بشکه در روز رسیده بود که این میزان تولید در سی سال اخیر بی سابقه بوده است. بر این اساس میزان صادرات نفت خام عربستان نیز طی ماه دسامبر به کمتر از 7.36 میلیون بشکه در روز رسیده است. این رقم در ماه نوامبر نیز به بیش از 7.8 میلیون بشکه رسیده بود.

این گزارش حاکی است میزان مصرف داخلی نفت عربستان طی ماه دسامبر با افت 5.9 درصدی روبرو شده است و به کمتر از 1.73 میلیون بشکه در روز رسیده است. این رقم در ماه نوامبر به 1.84 میلیون بشکه در روز رسیده بود .

سازمان بین المللی انرژی نیز در تازه ترین گزارش خود میزان تولید نفت عربستان در ماه دسامبر را 9.85 میلیون بشکه در روز اعلام کرده است و پیش بینی می شود این رقم در ماه ژانویه نیز تقریبا معادل همین میزان بوده است . میزان ظرفیت مازاد تولید نفت عربستان نیز به 2.15 میلیون بشکه در روز رسیده است که این رقم معادل 75 درصد کل ظرفیت مازاد تولید نفت اوپک است .

۱۳۹۰/۱۲/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...