نسخه چاپی

القاعده یمن: فرانسه منتظر حملات جدید ما باشد

شاخه یمنی «القاعده» فرانسه را تهدید كرده است كه پس از كشتار مجله «چارلی ابدو» در پاریس، منتظر حملات دیگر این گروه باشد.

به گزارش نما، تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه، «حارث النظاری» مفتی شرعی گروه تروریستی القاعده در یمن، دیروز در فایلی صوتی که در پایگاه‌های اینترنتی گروه‌های «جهادی» بازنشر شده است، فرانسه را به حملات دیگری تهدید کرده است.

النظاری در این فایل خطاب به فرانسوی‌ها، گفته است «برای شما بهتر است که از دشمنی علیه مسلمانان دست بردارید تا شاید بتوانید در امنیت زندگی کنید و اگر از این کار امتناع کردید پس بشارت باد بر شما وعده جنگ. به خدا قسم، تا زمانی‌که از دشمنی با خدا، پیامبرش و مومنان دست برندارید روی آرامش و امنیت نخواهید دید.»

چهارشنبه گذشته ۳ فرد مسلح به مجله چارلی ابدو در پاریس حمله کرده و دست‌کم ۱۲ نفر از جمله یک پلیس مسلمان را کشته و ۱۱ نفر دیگر را زخمی کردند. این مرگ‌بارترین حمله در پایتخت فرانسه از سال ۱۹۹۵ تاکنون به شمار می‌رود.

منابع غربی ادعا می‌کنند یکی از این مظنونان به نام «سعید کواچی» ۳۴ ساله به مدت چند ماه در یمن اقامت داشت و در آنجا توسط عناصر «القاعده در جزیره العرب» از فعال‌ترین شاخه‌های القاعده، استفاده از سلاح را آموزش دیده است.

گفته می‌شود سردبیر مجله طنز چارلی ابدو که در این حمله تروریستی کشته شد، نزدیک به ۲ سال در فهرست کشتار القاعده قرار داشت.

۱۳۹۳/۱۰/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...