نسخه چاپی

ركوردهای شكسته شده در سال 2014

ركورد‌های زیادی در دنیای ورزش طی سال 2014 شكسته شد.

به گزارش نما، باشگاه خبرنگاران به نقل از دیلی میل؛ رکورد‌های زیادی در دنیای ورزش طی سال 2014 شکسته شد. در سالی که گذشت شاهد برگزاری مسابقات ورزشی مهمی مانند جام جهانی فوتبال، المپیک زمستانی، مسابقات مشترک المنافع، رایدر کاپ و... بودیم. هرکدام از این مسابقات لحظات به یادماندنی را در ورزش جهان رقم زدند. در ادامه برخی آمار و ارقام جالب فوتبالی در سالی که گذشت آورده‌ایم:

*جام جهانی
- در جام جهانی 2014 برزیل مجموعا 171 گل از خط دروازه‌ها گذشت که در کنار جام جهانی 1998 فرانسه پرگل ترین جام جهانی تاریخ محسوب می‌شود.
- کسب فقط یک امتیاز توسط تیم لی فوتبال انگلیس در جام جهانی 2014 ضعیف ترین عملکرد تاریخ این تیم بود و نخستین مرتبه از سال 1958 به بعد محسوب می‌شد که فوتبال انگلیس در مرحله گروهی مجبور به وداع با جام می‌شد.
- تیم هاوارد دروازه بان تیم ملی فوتبال امریکا، در دیدار مقابل تیم ملی بلژیک، 15 شوت مستقیم به سمت دروازه را مهار کرد. این بالاترین رکورد مهار توپ توسط یک دروازه بان در طول تاریخ بازی‌های جام جهانی است. همین موضوع باعث شد باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا شخصا با هاوارد مکالمه تلفنی داشته باشد.
- میروسلاو کلوزه با 16 گل، برترین گلزن تاریخ بازی‌های جام جنانی لقب گرفت. مهاجم تیم ملی آلمان دارای رکورد 16 گل در 4 جام جهانی است.
- پیروزی 7 بر یک آلمان مقابل برزیل عجیب ترین و پرگل ترین نتیجه در مرحله نیمه نهایی تاریخ بازی‌های جام جهانی بود. به این ترتیب تعداد گل‌های تیم ملی آلمان در باز‌ی‌های جام جهانی به عدد 224 رسید که 3 گل بیشتر از مجموع گل‌های تیم ملی برزیل است و ژرمن‌ها رکورد این بخش را هم به خود اختصاص دادند.

*لیگ برتر جزیره
- فصل 2013 – 2014 نخستین سال بود که 2 باشگاه انگلیسی به تعداد گل بیش از 100 عدد رسیدند.
- منچستر سیتی با 102 گل و لیورپول با 101 گل رکورد داران این بخش هستند. چلسی هم در فصل 2008 – 2009 تجربه 103 گل زده در مدت یک سال را داشت، به غیر از این 3 تیم تا کنون هیچ باشگاه انگلیسی در یک فصل بیش از 100 گل نزده.
- در سال 2014 مجموعا 10 مربی در لیگ برتر از سمت خود برکنار شدند که در نوع خود آماری منحصر به فرد محسوب می‌شود.
- در هفتاد و هشتمین بازی چلسی به مربیگری ژوزه مورینیو در خانه، سرانجام ساندرلند توانست آبی پوشان را در خانه خودشان با نتیجه 2 بر یک شکست دهد. مورینیو در 78 بازی داخل ورزشگاه، استمفورد بریج شکست نخورده بود.
- در فصل 2013 – 2014 لیگ برتر انگلیس مجموعا هزار و 52 گل از خط دروازه‌ها گذشت.
- نخستین مرتبه طی 100 سال اخیر بود که 2 گلزن صدر جدول لیگ برتر انگلیس در عضویت یک تیم بودند. لوییز سوارز با 31 و دنیل استورج با 21 گل نفرات اول و دوم برترین گلزنان در فصل گذشته بودند و هر 2 پیراهن لیورپول را بر تن داشتند.
- آخرین مرتبه تیم بولتون در فصل 1905 – 1906 دو گلزن برتر لیگ را در اختیار داشت.
- پیراهن شماره 20 روبین فن پرسی پر فروش ترین لباس ورزشی در لیگ جزیره بود. پس از فن پرسی از تیم یونایتد، پیراهن استیون جرارد،‌ لوییز سرواز، ادن آزارد و مسوت اوزیل در رتبه بعدی پر فروش‌ها قرار داشت.

*لیگ قهرمانان اروپا
- رئال مادرید پس از 12 سال سرانجام توانست دهمین قهرمانی خود در رقابت‌های لیگ قهرمانان را جشن بگیرد.
- کریستیانو لونالدو، مهاجم پرتغالی مادرید توانست در فصل گذشته لیگ قهرمانان 17 گل به ثمر برساند که رکورد جدیدی به نام وی ثبت کرد.
- لیونل مسی توانست تعداد گل‌های خود در تمام رقابت‌های چمپیونز لیگ که در آن حضور داشت را به عدد 75 برساند، این تعداد گل زده هم رکورد جدیدی در تاریخ این رقابت‌ها محسوب می‌شود.

*دیگر رکورد‌های فوتبالی

- رئال مادرید در سال 2014 مجموعا 22 مسابقه پیاپی را با پیروزی پشت سرگذاشت که رکورد جدیدی در فوتبال اسپانیا است. آنان طی این مدت 178 گل هم به ثمر رساندند که باز یک رکورد جدید محسوب می‌شود.
- ایکر کاسیاس،‌ دروازه بان رئال مادرید نخستین کاپیتان فوتبال است که به تمامی افتخارات موجود در این رشته ورزشی اعم از قهرمانی در لالیگا، سوپرکاپ اسپانیا، لیگ قهرمانان اروپا، سوپوکارپ اروپا، قهرمانی جام باشگاه‌های جهان و البته قهرمانی در بازی‌های جام جهانی همراه با تیم ملی اسپانیا دست یافته است. به نظر می‌رسد دیگر آرزویی در زندگی ورزشی کاسیاس باقی نمانده که به آن نرسیده باشد.
- کریستیانو رونالدو، مهاجم پرتغالی رئال مادرید توانست با 11 گل زده در یک سال رکورد گل‌های لیونل مسی مهاجم آرژانتینی تیم بارسلونا را پشت سر بگذارد. رونالدو در سال 2014 مجموعا 56 گل برای رئال مادرید و 5 گل برای تیم ملی پرتغال به ثمر رساند.
- لیونل مسی در سال 2014 مجموعا 58 گل به نام خود ثبت کرده که 50 مورد برای تیم بارسلونا و 8 مورد برای تیم ملی آرژانتین بوده است. وی همچنین در فصل 2014 – 2015 بیشتر گل‌های خود را با پای راست به ثمر رساند، در حالیکه چپ پا است. ثبت 11 گل با پای راست و 10 گل با پای چپ نشان دهنده این موضوع است.

۱۳۹۳/۱۰/۲۰

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...