نسخه چاپی

حمایت از وحدت گروههای فلسطینی حول محور مقاومت

عکس خبري -حمايت از وحدت گروههاي فلسطيني حول محور مقاومت

شركت كنندگان با حمایت از اتحاد و همبستگی احزاب و گروههای فلسطینی حول محور مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی، هم فكری احزاب سوری به منظور پایان خشونت ها و برقراری صلح و آرامش در منطقه را خواستار شدند.

به گزارش نما به نقل از مهر، اعضای شرکت کننده در کمیسیون احزاب کشورهای اسلامی که در حاشیه کنفرانس وحدت اسلامی برگزار شد، در پایان بیانیه ای صادر کردند.

متن کامل این بیانیه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

بیانیه پایانی كميسیون "نقش احزاب کشورهای اسلامی جهان در تحقق وحدت امت اسلامي"

بیست و هشتمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی

۱۸ دی ماه ۱۳۹۳ هجری شمسی - ۱۶ ربیع الاول ۱۴۳۶ هجری قمری - ۸ ژانویه ۲۰۱۵ میلادی

تهران- جمهوری اسلامی ایران

ارتباط موثر و تعامل سازنده ميان احزاب، نخبگان سیاسی و رهبران گرو ه هاي اسلامي و مردمي حامي وحدت اسلامی، ضرورتي اجتناب ناپذير است و بيست و هشتمين كنفرانس بين المللي وحدت اسلامي فرصت بسيار مناسبي براي هم فكري و تعامل رهبران احزاب سياسي با يكديگر در راستاي تقويت وحدت امت اسلامی فراهم آورده است. لذا رهبران، دبیران کل و مقامات عالیرتبه احزاب و سازمان ها ی سیاسی شرکت کننده در كميسیون "نقش احزاب کشورهای اسلامی جهان در تحقق وحدت امت اسلامي" با درک اهمیت شرایط خطیر کنونی و با توجه به تهديدات گسترده تكفيري و توطئه هاي روز افزون بدخواهان و اختلاف افكنان ميان امت اسلامي، بر ضرورت گسترش تعامل وتقویت همکاری های سازنده میان احزاب و سازمان های سیاسی تاکید نمودند.

شرکت کنندگان در این کمیسیون با ارائه دیدگاه های خود در موضوعات "افراطی گری و تکفیر در نگاه احزاب اسلامی"، "نقش مقاومت در وحدت ميان احزاب و رهبران سياسي"، "نقش احزاب اسلامی در تقریب میان پیروان مذاهب اسلامی"، "راهکارهای همکاریهای بین المللی، بین احزاب کشورهای اسلامی"، "تاثير متقابل پيوند ميان رهبران احزاب سياسي و علماي ديني در وحدت امت اسلامی" و "راهکارها و گام هاي عملي برای وحدت ميان احزاب كشورهاي اسلامي" بر تقویت همکاری های مشترک و منسجم برای دستیابی به اهداف وحدت امت اسلامی از طریق شکل دهی و پیگیری اقدامات عملی ذیل توافق نمودند:

فعال نمودن قابلیت های احزاب اسلامی با هدف ایفای نقش سازنده و موثردر تحکیم انسجام بین امت اسلامی
فراهم ساختن فرصت تعامل و گفتگوی سازنده میان رهبران و فعالان سیاسی احزاب، گروهها و جماعت های سیاسی و اسلامی بمنظور تقویت همگرائی پیرامون مسائل و مشکلات مهم جهان اسلام.
تقویت محور های سیاسی وحدت امت اسلامی از طریق ایجاد بستر های لازم برای تضعیف اقدامات متعارض و متخاصم با شاخص های تقریب اسلامی .
افزایش قدرت واکنش سریع سیاسی و فرهنگی و هماهنگ احزاب امت اسلامی درقبال تهدیدات و تهاجمات و چالشهای سیاسی وفرهنگی دشمنان علیه جهان اسلام.
ایجاد زمینه آشنائی رهبران احزاب و فعالان سياسي با واقعیات و حقایق حوادث جهان اسلام و اهداف پشت پرده جریانهای تکفیری و افراطی که مخالف منافع و مصالح جهان اسلام است.
ایجاد زمینه همگرائی و همکاری و هم افزائی و تبادل تجربه بین احزاب اسلامی در مقابله با چالشهای فراروی امت اسلامی وپیگیری تحقق آرمان امت واحده اسلامی.
ارتقاء روحیه جمع گرائی و فعالیت تشکیلاتی منسجم و هماهنگ میان مسلمانان با پذیرش محوریت علمای راستین و مقاوم، به منظور شکل گیری و هدایت مقاومتهای مردمی اثر گذار.
ایجاد شبکه ارتباطی بین احزاب اسلامی در روند تعالی وحدت امت اسلامی از طریق تاسیس و تقویت اتحادیه احزاب کشورهای اسلامی جهان و مشارکت در فعالیت های دبیرخانه تاسیسی این اتحادیه.
بهره گیری از ظرفیت موثر ارتباطات اجتماعی و سیاسی احزاب در تحولات نظم جدید جهانی با اولویت گسترش مردم سالاری دینی و کاهش تعارضات واختلافات مذهبی وسیاسی با اولویت سازماندهی همکاری و تعامل میان رهبران و روسای سازمان های جوانان، دانشجویان و زنان احزاب و سازمان های سیاسی.
برنامه ریزی و تلاش برای حضور موثر احزاب اسلامی در اتحاديه ها و سازمان هاي مرتبط منطقه اي و بين المللي به ويژه حضور فعال در كنفرانس بين المللي احزاب سیاسی آسیايي، اتحاديه احزاب آفريقايي، اتحاديه احزاب عربي و ...

شرکت کنندگان با حمایت از اتحاد و همبستگی احزاب و گروههای فلسطینی حول محور مقاومت در برابر رژیم جنایتکار و اشغالگرصهیونیستی، هم فکری و تعامل احزاب سوری برای تحقق گفتگوهای سوری- سوری به منظور پایان خشونت ها و برقراری صلح و آرامش در منطقه را خواستار شدند.

رهبران، دبیران کل ومقامات عالیرتبه احزاب وسازمانهای سیاسی شرکت کننده در كميسیون "نقش احزاب کشورهای اسلامی جهان در تحقق وحدت امت اسلامي" با ابراز نگرانی از بازداشت و اعمال محدودیت برای فعالیت رهبران احزاب و سازمان های سیاسی منطقه خاورمیانه، خواستار مساعدت دولت ها برای آزادی رهبران احزاب اسلامی در بحرین و آذربایجان و فلسطین شدند. شرکت کنندگان همچنین خواستار اتحاد و هوشیاری احزاب اسلامی و ملی عراق، لبنان، افغانستان، یمن و پاکستان در برابر جریان های تکفیری و تروریستی شدند.

احزاب اسلامی در این اجلاس خواستار رفع محاصره غزه و بازگشایی گذرگاه رفع و آزادی اسرای فلسطین از زندانهای صهیونیستی گردیدند.

با توجه به ابتکار مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی که دعوت از احزاب اسلامی در این نشست را بر عهده داشته است. مقرر شد اعضای دبیرخانه مجمع همکاریهای احزاب اسلامی جهان را با توجه به سوابق گذشته تعیین و اعلام نماید. تا امور مربوطه را پیگیری نمایند.

رهبران، دبیران کل و مقامات عالیرتبه احزاب وسازمانهای سیاسی کشورهای اسلامی با ابراز خرسندی و استقبال از همکاری میان مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی وکنفرانس بین المللی احزاب آسیایی، از این دو نهاد موثر بین المللی در خواست نمودند تا نسبت به گسترش ارتباطات و همکاری های متقابل و سازنده با یکدیگر و نیز تشویق و ترغیب اعضای دو نهاد به همکاری بیشتر با یکدیگر، مبادرت نمایند. همچنین شرکت کنندگان دراین کمیسون، مراتب سپاس خودرا از حمایتها وتلاشهای ارزشمند مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی درخصوص تقویت انسجام میان احزاب اسلامی وتاسیس اتحادیه احزاب کشورهای اسلامی جهان، ابرازنموده وازتلاشهای احزاب جمهوری اسلامی ایران و حزب موتلفه اسلامی به واسطه برگزاری نشست مقدماتی احزاب اسلامی جهان وگسترش همکاری میان رهبران احزاب کشورهای اسلامی، حمایت نمودند.

۱۳۹۳/۱۰/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...