نسخه چاپی

سوء استفاده میلیاردی از خیرین مشهدی

جوان ۲۵ ساله ای كه از خیران مشهدی كلاهبرداری می كرد، با هوشیاری سربازان گمنام امام زمان(عج) در دام قانون گرفتار شد.

به گزارش نما به نقل از خراسان، جوان ۲۵ ساله اي که با جعل عنوان نماينده برخي مسئولان کشور و به ويژه سخنگوي دفتر رياست جمهوري، از خيران مشهدي کلاهبرداري مي کرد، با هوشياري سربازان گمنام امام زمان(عج) در دام قانون گرفتار شد. سربازان گمنام امام زمان(عج) در اداره کل اطلاعات خراسان رضوي طي روزهاي گذشته به اطلاعاتي دست يافتند که نشان مي داد جوان ۲۵ ساله اي با جعل عنوان و انتساب خود به دفاتر برخي مسئولان کشور و همچنين سخنگوي دفتر رياست جمهوري، به خيران مشهدي مراجعه مي کند و با سوء استفاده از اعتقادات مذهبي و تحريک عواطف و احساسات آنان براي خريد دستگاه هاي دياليز ثابت و سيار و تهيه جهيزيه نوعروسان، از آنان کلاهبرداري مي کند.



اين گزارش حاکي است: در پي جمع آوري اين اطلاعات و به دستور قاضي شعبه ۹۰۴ دادسراي انقلاب اسلامي مشهد، تلاش براي دستگيري وي آغاز شد و اين جوان متأهل در اقدامي غافلگيرانه به دام افتاد.بررسي هاي مقدماتي قضايي بيانگر آن است که متهم تاکنون مبلغ ۲ ميليارد تومان از خيران کلاهبرداري و با پول هاي مذکور نيز خودروهايي از قبيل لکسوس، زانتيا، تويوتا و لوازم منزل مانند يخچال، اجاق گاز و... خريداري کرده است. اين متهم در بازجويي هاي اوليه عنوان کرد: به دليل اين که مکاني براي نگهداري خودروها نداشتم، آن ها را به دوستانم مي دادم که از آن استفاده کنند.



بنابراين گزارش، با صدور دستوري از سوي مقام قضايي، اموال خريداري شده از سوي متهم توقيف شده است و تلاش براي شناسايي کلاهبرداري هاي احتمالي ديگر وي و همچنين ساير اموال ادامه دارد. يک مقام آگاه در اين باره به شهروندان و به ويژه خيران توصيه کرد: مراقب سودجويان و کلاهبرداران باشند و اجازه ندهند افراد مجرم از عواطف و اعتقادات آنان سوء استفاده کنند چرا که در جامعه مراکز قانوني زيادي مانند بهزيستي، کميته امداد، انجمن حمايت از زندانيان و... براي فعاليت هاي خداپسندانه و خيرخواهانه وجود دارد بنابراين شهروندان بايد هوشيار باشند و هر گونه کمک هاي نقدي و غيرنقدي خود را از اين طريق به دست مستمندان برسانند. شايان ذکر است: متهم مذکور که با صدور قرار قانوني روانه زندان شد، تنها از يک خير ۳۱۰ ميليون تومان کلاهبرداري کرده است.

۱۳۹۳/۱۰/۲۰

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...